Fandom

Pokémon Wiki

Znawca Pokémonów

3055stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Pokémon Connoisseurs.png

Kandydaci na Znawców Pokémonów podczas egzaminu.

Znawca Pokémonów (jap. ポケモンソムリエ Pokémon Sommelier, ang. Pokémon Connoisseur) lub Znawczyni Pokémonów (jap. ポケモンソムリエール Pokémon Sommelière, ang. Pokémon Connaisseuse) to osoba, która specjalizuje się w identyfikacji więzi pomiędzy trenerem a jego Pokémonem. Znawcy Pokémonów nie są zbyt dobrze znani poza regionem Unova.

Rola

Znawcy Pokémonów wykorzystują swoją wiedzę i doświadczenie, aby zdiagnozować i ocenić przywiązanie między trenerem a jego Pokémonem, a następnie udzielają porad mających na celu wzmocnienie ich więzi. Proces sprawdzania kompatybilności Pokémona i jego trenera jest powszechnie znany wśród znawców jako ocena. Znawcy mogą również pomóc początkującemu trenerowi w wyborze jego pierwszego Pokémona, co zostało ujawnione w odcinku Starcie znawców!.

Kiedy znawca posiada silną więź ze swoim Pokémonem, często nazywa go swoim premium brand (jap. ビンテージ vintage), jednakże termin ten występuje jedynie w wersji oryginalnej anime (w polskiej wersji często spotyka się sformułowanie ceniony partner). Znawcy również używają tego zwrotu w stosunku do Pokémonów innych trenerów - w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków! Cilan stwierdził, że ​​Pikachu to premium brand Asha.

Klasy

Connoisseur Rank Data.png

Ranking klas Znawców Pokémonów.

W odcinku Zemsta znawczyni! ujawniono, że istnieje ranking Znawców Pokémonów. Według niego istnieją cztery różne klasy znawców: S, A, B i C. W celu zdobycia wyższej klasy znawca musi zdać specjalny egzamin w Stowarzyszeniu Znawców Pokémonów.

Cilan twierdzi, że prawo do oceniania dopasowania Pokémona do jego trenera przysługuje znawcom od klasy A w górę.

  • Klasa S: Najwyższa klasa. Znawcy z tej klasy są ekspertami i mogą otwierać swoje własne butiki.
  • Klasa A: Znawcy klasy A posiadają wysokie umiejętności i mogą otwierać własne butiki.
  • Klasa B: Znawcy klasy B nie mogą otwierać własnych butików, mogą być asystentami znawców z wyższej klasy.
  • Klasa C: Najniższa klasa. Znawcy klasy C są początkującymi znawcami i są zazwyczaj jedynie asystentami.

Znani Znawcy Pokémonów

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki