FANDOM

EP679 Pokémon Connoisseurs

Znawcy Pokémonów.

Znawca Pokémonów (jap. ポケモンソムリエ Sommelier Pokémon, ang. Pokémon Connoisseur) lub Znawczyni Pokémonów (jap. ポケモンソムリエール Sommelière Pokémon, ang. Pokémon Connaisseuse) to osoba, która specjalizuje się w identyfikacji więzi pomiędzy trenerem a jego Pokémonem. Znawcy Pokémonów nie są zbyt dobrze znani poza regionem Unova.

Opis

Znawcy Pokémonów wykorzystują swoją wiedzę i doświadczenie, aby zdiagnozować i ocenić przywiązanie między trenerem a jego Pokémonem, a następnie udzielają porad mających na celu wzmocnienie ich więzi. Proces sprawdzania kompatybilności Pokémona i jego trenera jest powszechnie znany wśród znawców jako ocena. Znawcy mogą również pomóc początkującemu trenerowi w wyborze jego pierwszego Pokémona, co zostało ujawnione w odcinku Starcie znawców!.

Kiedy znawca posiada silną więź ze swoim Pokémonem, często nazywa go swoim premium brand (jap. ビンテージ vintage), jednakże termin ten nie jest konsekwentnie używany w wersji dubbingowej, w przeciwieństwie do oryginalnej wersji japońskiej (w polskiej wersji często spotyka się sformułowanie ceniony partner). Znawcy również używają tego zwrotu w stosunku do Pokémonów innych trenerów - w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków! Cilan stwierdził, że ​​Pikachu to premium brand Asha.

Klasy

EP679 Connoisseur Rank Data

Ranking klas Znawców Pokémonów.

W odcinku Zemsta znawczyni! ujawniono, że istnieje ranking Znawców Pokémonów. Według niego istnieją cztery różne klasy znawców: S, A, B i C. W celu zdobycia wyższej klasy znawca musi zdać specjalny egzamin w Stowarzyszeniu Znawców Pokémonów.

Cilan twierdzi, że prawo do oceniania dopasowania Pokémona do jego trenera przysługuje znawcom od klasy A w górę. Niższe klasy mogą asystować klasom wyższym.

  • Klasa S: Najwyższa klasa. Znawcy z tej klasy są ekspertami i mogą otwierać swoje własne butiki.
  • Klasa A: Znawcy klasy A posiadają wysokie umiejętności i mogą otwierać własne butiki.
  • Klasa B: Znawcy klasy B nie mogą otwierać własnych butików, mogą być asystentami znawców z wyższej klasy.
  • Klasa C: Najniższa klasa. Znawcy klasy C są początkującymi znawcami i są zazwyczaj jedynie asystentami.

Znani Znawcy Pokémonów