FANDOM

Zippo jest pokemonem Ritchiego.

Historia

Zippo zadebiutował jako Charmander podczas konferencji Ligi Indygo. Ritchie użył go, by pomóc mu i Ashowi wydostać się z pułapki Zespołu R. Nie jest jasne, który Pokémon, Zippo czy Sparky, jest starterem Ritchiego. Później, Zippo został wysłany w walce w konferencji, kiedy Butterfree, Happy, został pokonany. Pikachu Asha uniknął wielu Miotaczy Płomieni, ale został znokautowany po Akcji Zippo. Następnym przeciwnikiem Zippo był Charizard. Po krótkiej walce z nim, Ritchie wymienił Zippo ze Sparky'm. W kokejnej rundzie walczył z Rhydonem Assunty. Potem uratował Pikachu Asha i Sparky'ego, gdy zostali schwytani przez Zespół R.

Plik:Ritchie and Zippo.png

Po ewolucji Zippo stał się jeszcze lepszym i silniejszym wojownikiem. Po raz pierwszy o jego przemianie dowiadujemy się w czasie spotkania na Wyspach Wiru. Wtedy też Charmeleon Ritchie'ego walczy z Zespołem R. W przeciwieństwie do Ognistej Jaszczurki Asha, ten Stworek jest nadal posłuszny względem swojego trenera.

Manga

W mandzę Zippo był pokazany od razu Charizardem i walczył z Charizardem Asha

Osobowość i charakterystyka

Zippo, jak Charmander, był gotów do pokonania każdego przeciwnika. Był lojalny w stosunku do Asha.

Znane ataki