FANDOM

'Zapdos (Jap. サンダー Thunder) - Legendarny Pokémon typu Elektro i Lot wprowadzony w generacji I.Wraz z Articuno i Moltresem tworzy trio Legendarnych Ptaków Kanto.

Biologia

Fizjologia

Zapdos ma postać wielkiego żółto-czarnopiórego ptaka. Jego sterczące pióra na skrzydłach sprawiają, że przypominają one pioruny. Taki sam efekt możemy zaobserwować na ogonie. Ma również, długi, cienki i szpiczasty dziób. Efektu dodają również czarne otoczki oczu tego Pokémona. Chociaż Zapdos jest najmniejszym i najlżejszym przedstawicielem swojego Tria, nadal jest dosyć sporym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

Gdy Zapdos trzepocze swymi błyszczącymi skrzydłami uwalnia energię elektryczną, która powoduje wyładowania przypominające burzę.Porażenie przez piorun nie zadaje mu obrażeń - wręcz przeciwnie,zwiększa jego moc.

Zachowanie

Najlepiej czuje się podczas burzy. Podobno to on jest odpowiedzialny za największe pioruny i wyładowania. Trafiony piorunem nabiera sił.Jest niebezpieczny ze względu na swoje liczne wyładowania, lecz inteligencji mu nie brakuje, podobnie jak Moltresowi czy też Articuno. Jego oswojenie jest prawie niemożliwe, zwykły trener nie poradzi sobie z jego mocą...

Środowisko naturalne

Zapdosy żyją wśród chmur burzowych.

Ciekawostki

Etymologia

Nazwa Zapdos pochodzi od słów zap (zastrzelić) oraz dos (2 w języku hiszpańskim) Jego japońska nazwa pochodzi od słowa thunder.

Legendarne Pokémony