FANDOM

144MS Articuno
Pokémon
Moltres 146MS
#145
Generacja I
Zapdos
サンダー (Sandā)
145MS
Zapdos

Pokémon Burza
Typy
Elektro
Zdolności
Presja
Grupa hodowli
-
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
0 kg 0 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Plik:F145.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Zapdos

Zapdos (Japoński; サンダー Sandā) jest to Legendarny Pokémon łączący typy Elektryczny i Latający. Należy on do Tria Legendarnych Skrzydlatych Miraży i nie posiada żadnych form ewolucyjnych.

Zapdos ma postać wielkiego żółto-czarnopiórego ptaka. Jego sterczące pióra na skrzydłach sprawiają, że przypominają one pioruny. Taki sam efekt możemy zaobserwować na ogonie. Ma również, długi, cienki i szpiczasty dziób. Efektu dodają również czarne otoczki oczu tego Pokémona. Chociaż Zapdos jest najmniejszym i najlżejszym przedstawicielem swojego Tria, nadal jest dosyć sporym Pokémonem.

Gdy Zapdos trzepocze swymi błyszczącymi skrzydłami uwalnia energię elektryczną, która powoduje wyładowania przypominające burzę.

Najlepiej czuje się podczas burzy. Podobno to on jest odpowiedzialny za największe pioruny i wyładowania. Trafiony piorunem nabiera sił.Jest niebezpieczny ze względu na swoje liczne wyładowania, lecz inteligencji mu nie brakuje, podobnie jak Moltresowi czy też Articuno. Jego oswojenie jest prawie niemożliwe, zwykły trener nie poradzi sobie z jego mocą...

Porażenie przez piorun nie zadaje mu obrażeń - wręcz przeciwnie,zwiększa jego moc.

Zapdosy żyją wśród chmur burzowych.

Gromadzą energię elektryczną znajdującą się wokół nich.

Jest to mało znany gatunek,uznawany za mit.

Podczas lotu wywołują dźwięk przypominający uderzenie pioruna oraz migawki.

Nie posiada ewolucji.

Jego nazwa zawiera w sobie angielskie słowo "zap" - "zastrzelić".

Występy w anime

...

Legendarne Pokémony