Fandom

Pokémon Wiki

Zakazane odcinki

3206stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Zakazane odcinki to odcinki anime, które zostały uznane za nienadające się do wyemitowania w konkretnym kraju.

Odcinki zakazane międzynarodowo

EP038
Znany jako "odcinek napadów". Ten odcinek został zbanowany na całym świecie po tym jak został tylko raz wyemitowany w Japonii. Jedna scena z tego odcinka miała szereg migających świateł, co w sumie spowodowało, że ok. 685 japońskich dzieci wylądowało w szpitalu z objawami padaczki.
EP041
Ten odcinek miał być wyemitowany 31 grudnia 1997 w Japonii, jednak po incydencie z EP038, harmonogram został zdezorganizowany, a odcinek został wyemitowany dopiero w październiku 1998.
EP377
Ten odcinek miał być nadany 4 listopada 2004 roku, jednak nie na długo przedtem, katastrofalne trzęsienie ziemi uderzyło Japonię. Wierząc, że byłoby niewrażliwe wyemitowanie odcinka na temat trzęsień ziemi zaledwie tydzień po katastrofie, epizod został przełożony, a wkrótce został zapomniany.
EP683 i EP684
Ta dwuczęściowa saga walki została przełożona z powodu trzęsienia ziemi i tsunami, które zniszczyło Japonię prawie tydzień przed planowaną premierą pierwszego z tych odcinków. Ponieważ odcinki nie były emitowane w Japonii, nie były też wyświetlane na całym świecie. Chociaż odcinki były po prostu pominięte w Japonii, dubbing angielski i polski usunął wątki z poprzedniego odcinka dotyczące tej walki, a ciąg fabuły nie został zachwiany.
EP828
Ten odcinek, w którym miał zadebiutować Skrelp i Dragalge, został przełożony z powodu zatonięcia promu Sewol w Korei Południowej niemal tydzień przed zaplanowaną emisją odcinka w Japonii. Ten odcinek miał być ściśle związany z wrakiem statku.

Odcinki zakazane w angielskim i polskim dubbingu

Beauty and the Beach
Ten odcinek był początkowo zakazany w Stanach Zjednoczonych. W 2000 r. został w końcu wyemitowany dwa razy zanim znowu zniknął. W Polsce w ogóle nie został wyemitowany. Był zakazany, ponieważ James nosił nadmuchiwane piersi, aby wygrać konkurs piękności.
EP035
Ten odcinek został wycofany ze względu na rozpowszechnione korzystanie z pistoletów w całym odcinku. Naczelnik strefy Safari celował bronią w głowę Asha, a nawet strzelał w Zespół R. Zakaz tego odcinka stworzył znaczną dziurę w fabule w angielskim i polskim dubbingu, ponieważ był to odcinek, w którym Ash zdobył wszystkie 30 Taurosów.
EP040
Jest to jedyny odcinek Pokémon zakazany w angielskim dubbingu po pierwszym nadaniu. Po wyemitowaniu odcinka, kobieta imieniem Carole Boston Weatherford napisała artykuł informujący, że Jynx, która wystąpiła w tym odcinku, jest negatywnym stereotypem Afroamerykanów. W Polsce nie był zakazany.
EP252
Ten odcinek był również zakazany ze względu na duży nacisk na Jynx. W przeciwieństwie do poprzedniego odcinka, ten nigdy nie został wyemitowany w języku angielskim, więc w polskim również.

Odcinki zakazane w Korei Południowej

Wyzwanie samuraja
Ten odcinek został zbanowany z powodu występu samuraja.
Pokémony w krainie zapachów
Ten odcinek został zbanowany z powodu dyskryminacji kulturowej i rasowej.
Rycerze Poké-ninja
Zagadki do rozwiązania
Gra o wszystko
Huczna runda piąta

Odcinki zakazane w innych krajach

Dość już tych kłótni!
Epizod ten został zakazany w wielu krajach, w tym we Francji, ze względu na występującą tu "walkę płci".

Tymczasowo zakazane odcinki

Odcinki tymczasowo zakazane w Polsce

Upiorna Posiadłość Litwicków!
Chociaż nie jest zakazany, ten epizod był początkowo pominięty w Polsce ze względu na odbicia wielkiego kryzysu. Disney XD PL odmówił emisji odcinka z powodu sceny, gdzie Zespół R cierpi na stratę energii, gdzie ich wygląd przypomina wielu ludzi, którzy cierpieli z powodu tego zdarzenia. Został on wyemitowany później, pomiędzy EP709 a EP710.

Odcinki tymczasowo zakazane w Stanach Zjednoczonych

Tentacool i Tentacruel
Po wydarzeniach z 11 września, ten odcinek został wycofany z emisji. W kolejnych miesiącach po ataku, odmówiono emisji tego odcinka z powodu zniszczenia kilku budynków (zwłaszcza gdy Tentacruel niszczył wieżowiec) i wykorzystania broni maszynowej. Kiedy Cartoon Network rozpoczął emisję Pokémonów, odcinek został przywrócony.
Wieża strachu
Ten odcinek został tymczasowo zbanowany po 11 września. Oficjalny powód nigdy nie został potwierdzony, ale wiele osób uważa, że tytuł może mieć coś wspólnego z tym wydarzeniem. Odcinek nie jest już zakazany.

Odcinki tymczasowo zakazane w Japonii

Znawca wędkarstwa i rybny pojedynek!
Ten odcinek pierwotnie miał być 26. odcinkiem serii Best Wishes!, ale został przełożony z powodu trzęsienia ziemi i tsunami w Tokio. Później został wyemitowany w dniu 23 czerwca 2011 r. z nieco zmienioną fabułą.

Odcinki tymczasowo zakazane w innych krajach

Nie mów hop, Dawn
Chociaż technicznie nie został zbanowany, ten odcinek był początkowo pominięty w Nowej Zelandii z nieznanego powodu. Kiedy sezon powtórzono, odcinek wyemitowany został normalne. Jest również dostępny na DVD w Nowej Zelandii.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki