FANDOM

716MS Xerneas
Pokémon
Zygarde 718MS
#717
Generacja VI
Yveltal
イベルタル Yveltal
717MS
Yveltal

Pokémon Destrukcji
Typy
MrokLot
Zdolności
Dark Aura
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
203.0 kg 5.8 m
Statystyki
HP
126
Atak
131
Obrona
95
Sp. Atak
131
Sp. Obrona
98
Szybkość
99
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 F717
Linki zewnętrzne
Smogon: Yveltal
Yveltal (jap. イベルタル Yveltal) - Legendarny Pokémon typu Mrok i Lot wprowadzony w generacji VI. Jest członkiem Tria Aury wraz z Xerneasem i Zygarde. To również maskotka gry Pokémon Y.

Yveltal jest jednym z pięciu najszybciej ujawnionych Pokémonów swojej generacji; jego istnienie zostało podane do wiadomości publicznej 8 Stycznia 2013 roku, podczas emisji segmentu Pokémon Direct. 

Biologia

Fizjologia

Yveltal to wielki czarno-czerwony Pokémon. Skrzydła i ogon Yveltala są takie same, od środka są czerwone z czarnym wzorem przypominającym żyły; od zewnątrz skrzydła są czarne z białymi plamami w kształcie diamentów. Skrzydła mają po pięć charakterystycznych, zakrzywionych czarnych pazurów. Skrzydła wyglądają jak litera Y. Ciało ma czerwone z czarnymi wzorami w kształcie żył, podobnie jak skrzydła. Wokół głowy ma długie szare futro. Na głowie ma czarne rogi. Jego oczy są turkusowe z białymi źrenicami. Yveltal ma podobne do ptaka nogi z ostrymi szponami.

Różnice płci

Yveltal jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

Posiada moc absorpcji siły życiowej Pokémonów. Kiedy zbierze życiową energię z każdej żyjącej istoty, zamienia się w kokon na 1000 lat. Jest jedynym Pokémonem zdolnym do opanowania posunięcia Oblivion Wing.

Legendarne Pokémony