FANDOM

561MS Sigilyph
Pokémon
Cofagrigus 563MS
#562
Generacja V
Yamask
デスマス Desumasu
562MS
Yamask

Pokémon Duch
Typy
Duch
Zdolności
Mummy
Grupa hodowli
MinerałyBezkształtne
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
0,5 kg 1,5 m
Statystyki
HP
38
Atak
30
Obrona
85
Sp. Atak
55
Sp. Obrona
65
Szybkość
30
Styl Ciała Odcisk łapy
Body04 F562
Linki zewnętrzne
Smogon: Yamask
Yamask (jap. デスマス Desumasu) - Pokémon typu Duch wprowadzony w generacji V. Ewoluuje w Cofagrigusa na poziomie 34.

Biologia

Fizjologia

Yamask jest cieniopodobnym Pokémonem noszący prosto zaprojektowaną kamienną twarz, która pochodzi z czasu bycia człowiekiem, raczej jest podobna do tej na czole Cofagrigusa. Ma dwie cieniste, wąso-podobne ręce i duże, czerwone oczy.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Ze względu na bycie człowiekiem dawno temu, ma wspomnienia z bycia człowiekiem. Jeśli ktoś nosi maskę, którą nosi Yamask, stanie się opętany przez niego.

Zachowanie

Yamaski są znane z bycia kiedyś ludźmi i jak zwykle posiadają wspomnienia ze swojego przeszłego życia. Każdy Yamask nosi maskę przedstawiającą niegdyś ich twarz. Czasami może się wydarzyć, że ta maska patrzy i płacze, najwyraźniej z tęsknoty.

Środowisko naturalne

Yamaski przemierzają ruiny starożytnych cywilizacji.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Yamask nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Yamask miał swój debiut w odcinku Noc w muzeum miasta Nacrene!, gdzie wywoływał spustoszenie w Muzeum Nacrene, ponieważ jego maska została umieszczona na wystawie, po tym jak przypadkowo ją upuścił podczas snu. W końcu Lenora, razem z Ashem, Iris, Cilanem i Hawesem zyskali zrozumienie i oddali mu maskę, a Yamask opuścił muzeum w spokoju.

Yamask Jamesa

Yamask pojawił się przed Zespołem R w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!, gdzie James postanowił go złapać.

Występy drugorzędne

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW014 Yamask, Pokémon Duszek. To typ Pokémona Ducha, który snuje się po ruinach starożytnych cywilizacji.
BW037 Yamask, Pokémon Duszek. Yamask często wałęsa się po ruinach starożytnych cywilizacji.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.