FANDOM

Xatu (jap. ネイティオ Neitio) - Pokémon typu Psycho i Lot wprowadzony w generacji II.

Biologia

Fizjologia

Xatu posiada zielone upierzenie z czerwono-czarno-białymi skrzydłami. Pod jego skrzydłami znajdują się wielkie, czerwone oczy. Swoim wyglądem przypomina kondora albo indiański totem lub lalkę kachina.

Różnice płci

Samiec posiada jeden żółty pasek więcej.

Specjalne umiejętności

Tak jak większość Pokémonów psychicznych posiada zdolności psychiczne. Potrafi także patrzeć w przyszłość.

Zachowanie

Xatu często stoi w jednym miejscu przez cały dzień. Jest wiele teorii o wyjaśnienieniu tego problemu. Jedna z takich teorii tłumaczy, że utrzymuje wizje przeszłości i przyszłości, i że nie porusza się z powodu obaw o przyszłość tych wizji marzeń. Chociaż jest w stanie komunikować się telepatycznie można zrozumieć jego myśli, patrząc na skrzydła ptaka.

Środowisko naturalne

Wraz ze swoją pre-ewolucją zamieszkują głównie region Johto.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Xatu nie pogardzi karmą ani jagodami.

Ewolucja

Natu ewoluuje w Xatu na poziomie 25. Xatu nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Natu
Natu
psychicznylatający
poziom 25 Xatu
Xatu
psychicznylatający

W anime

Ważniejsze występy

Xatu po raz pierwszy pojawił się w posiadaniu Calisty, dziewczyny, która mogła przewidzieć przyszłość w odcinku Xatu, co nas czeka?.

Drugoplanowe role

Xatu pojawił się w przestrzeni zewnętrznej wersji filmu "Titanic" w Światła, Camerupt, akcja!.

Inny Xatu pojawił się w Tajemnicza podróż w posiadaniu klauna.