FANDOM

018MS Ten artykuł nie posiada oficjalnej polskiej nazwy.
Wykorzystywana nazwa jest tylko fanowskim tłumaczeniem z języka angielskiego.

Wyspy A-B-C to grupa wysp u wybrzeża regionu Hoenn, które pojawiają się w odcinku Ewolucyjna wojna.

Opis

Wyspy A-B-C ułożone są na planie trójkąta: wyspa A mieści się w górnym rogu, wyspa B - w lewym dolnym rogu, a wyspa C - w prawym dolnym rogu. Zlokalizowane są gdzieś pomiędzy Lilycove a Mossdeep. Trenerzy, którzy żyją na wyspach, rywalizują ze sobą: jedna grupa uważa, że Huntaile są silniejsze, a inna grupa wierzy w to, że potężniejsze są Gorebyssy. Częstym zjawiskiem są wyścigi Huntailów i Gorebyssów między wyspami.

Wyspa A

EP371 A Island

Wyspa A

Wyspa A jest główną wyspą, zamieszkiwaną przez różnych ludzi i Pokémony.

Jest to jedyna wyspa, która ma Centrum Pokémonów z nadajnikiem, a także szkołę prowadzoną przez Siostrę Joy, która wyjaśnia uczniom dwa możliwe sposoby ewolucji Clamperla.

Kształt wyspy przypomina japońską literę ("I").

Wyspa B

EP371 B Island

Wyspa B

Bardzo mało wiadomo o tej wyspie. Podobnie jak wyspę C, zamieszkują ją Clamperle.

Badania profesora Bircha wykazały, że woda z jaskiń tej wyspy zawiera liczne Głębinowe Łuski, które pozwalają Clamperlom ewoluować w Gorebyssy. Ta wyspa nie posiada Centrum Pokémonów, ale ma nadajnik, który pozwala komunikować się z Siostrą Joy z wyspy A.

Kształt wyspy przypomina japońską literę ("Ro").

Wyspa C

EP371 C Island

Wyspa C

Bardzo mało wiadomo o tej wyspie. Podobnie jak wyspę B, zamieszkują ją Clamperle.

Badania profesora Bircha wykazały, że woda z jaskiń tej wyspy zawiera liczne Głębinowe Zęby, które pozwalają Clamperlom ewoluować w Huntaile. Ta wyspa nie posiada Centrum Pokémon, ale ma nadajnik, który pozwala komunikować się z Siostrą Joy z wyspy A.

Kształt wyspy przypomina japońską literę ("Ha").

Pokémony widziane na wyspach

Poniżej znajduje się lista Pokémonów widzianych na Wyspach A-B-C:

Ciekawostki

  • Kształty poszczególnych wysp - ("I"), ("Ro"), ("Ha") - tworzą nazwę "Iroha", która jest nazwą całego archipelagu. "Iroha" to japoński poemat pochodzący z epoki Heian, będący pangramem zawierającym każdy znak kana tylko jeden raz.