FANDOM

Wyspa Walencja to jedna z wysp należących do Pomarańczowego Archipelagu, zlokalizowana w jego południowo-zachodniej części.

Opis

Wyspa Walencja to pierwsza wyspa, na którą Ash i przyjaciele przybyli w trakcie przygód po Pomarańczowym Archipelagu. Pojawia się w odcinkach Strach ma wielkie oczy i Niebezpieczny Poké Ball.

Na wyspie żyje profesor Ivy, która pracuje w znajdującym się tutaj laboratorium. Niektóre Pokémony żyjące na wyspie mają alternatywne zabarwienie.

Miejsca na wyspie

Lotnisko
To miejsce, gdzie lądują sterowce latające pomiędzy regionem Kanto a Pomarańczowym Archipelagiem. To tutaj wylądowali Ash i jego przyjaciele, lecąc sterowcem Zespołu R. Jest to duża część ziemi z kilkoma budynkami i dużym trawiastym polem z widokiem na ocean.
Centrum Pokémonów
Centrum Pokémonów jest pierwszym budynkiem, który znajduje się przy wejściu na teren miasta. Z zewnątrz wygląda prawie jak chata tiki. Wewnątrz pracują siostra Joy i jej Chansey.
Laboratorium profesor Ivy
Jest to laboratorium należące do profesor Ivy, gdzie kobieta prowadzi badania nad Pokémonami. Ma trzech asystentów. Z tyłu jest zatoka z ogromną plażą, gdzie badane są wodne Pokémony. W pobliżu znajduje się także las, w którym żyją Pokémony o alternatywnym zabarwieniu.

Pokémony widziane na wyspie

Poniżej znajduje się lista Pokémonów widzianych na Wyspie Walencja:

Zobacz też