FANDOM

Wyspa Shamouti to jedna z wysp należących do Pomarańczowego Archipelagu, zlokalizowana w jego centralnej części.

Opis

Shamouti i okoliczne wyspy - Wyspa Ognia, Wyspa Lodu i Wyspa Pioruna - są związane z równowagą przyrody poprzez legendarne Pokémony: Moltresa, Articuno, Zapdosa oraz ich pośrednika, Lugię.

Każdego roku na wyspie Shamouti organizowane jest coroczne Święto Legendy. Przez wieki mieszkańcy przeprowadzili ceremonię, w której czcili prorokowanego Wybrańca, który oswoiłby legendarne ptaki, gdyby uwolniły swą moc i zaatakowały świat. Miejscowi ubierają się w tradycyjny strój, najwyraźniej z pobudek historycznych i tradycyjnych, niektórzy jednak - z młodszego pokolenia - rezygnują z tego zwyczaju na rzecz rozwoju turystyki.

Według profesora Oaka starożytne pisma z wielu różnych kultur określają obszar wokół tego regionu jako źródło wszystkich wód świata, a także - być może - samego życia.

Miejsca na wyspie

Miasteczko
F02 Shamouti Town

Miasteczko na wyspie Shamouti.

Miasteczko jest miejscem, w którym obchodzone jest coroczne Święto Legendy. Ma ono na celu uhonorować Wybrańca, który ma przynieść harmonię pomiędzy walczącymi legendarnymi ptakami i pomóc bestii morza powstrzymać ich bitwę. Z wyglądu miasteczko jest stosunkowo nowoczesne, zachowuje jednak rodzime tradycje, czego przykładem jest stojący totem w centrum miasta. Podczas święta powstaje tu duży bazar, gdzie można kupić pamiątki oraz lokalne przysmaki.
Świąteczna chata
Świąteczna chata to duża chata tiki, w której odbywa się przyjęcie na cześć Wybrańca. Każdego roku z zebranych tutaj osób wybierana jest jedna, która ma odegrać rolę Wybrańca i udać się w podróż na wyspy Ognia, Lodu i Pioruna, aby zabrać z nich skarby i sprowadzić na Shamouti.
Sanktuarium
Duże sanktuarium zlokalizowane jest na południowych klifach Shamouti, zwrócone w kierunku wysp Ognia, Lodu i Pioruna. Kamienne struktury ustawione są wokół ołtarza, na który Wybraniec ma złożyć zebrane skarby z trzech wysp. Rosną tutaj kwiaty ketmii. Rezyduje tutaj mówiący Slowking.

Pokémony widziane na wyspie

Poniżej znajduje się lista Pokémonów widzianych na Wyspie Shamouti:

Ciekawostki

  • Podczas produkcji drugiego filmu wyspa nosiła roboczą nazwę フォーポイント島 Wyspa Fōpointo.
  • W japońskiej wersji drugiego filmu przewodnik opowiada, że ​​Shamouti znajduje się na obrzeżach Pomarańczowego Archipelagu, podczas gdy w wersji angielskiej i polskiej informuje, że ​​leży ona w centrum archipelagu. Reporter telewizyjny w angielskiej i polskiej wersji wspomina również, że niezwykła pogoda na Shamouti pochodzi z "północno-centralnego regionu Wysp Oranżowych". Natomiast cyfrowa mapa Lawrence'a III pokazuje, że Shamouti leży w północno-wschodnim regionie archipelagu.
    • Jednak późniejsze mapy zupełnie różnią się od wersji filmowej i pokazują, że Shamouti znajduje się w centrum archipelagu.

Zobacz też