FANDOM

018MS Ten artykuł nie posiada oficjalnej polskiej nazwy.
Wykorzystywana nazwa jest tylko fanowskim tłumaczeniem z języka angielskiego.

Wyspa Butwal[1] to jedna z wysp należących do Pomarańczowego Archipelagu, zlokalizowana w jego północno-wschodniej części.

Opis

Wyspa Butwal jest szczególnie bujna i zielona. Znajdują się na niej liczne rzeki, wodospady i góry. Wiele roślin dziko rosnących na wyspie jest pożywieniem dla tutejszych Pokémonów. Wyspa jest zbyt mała, by mogła mieć lotnisko czy port morski, więc zapasy żywności sprowadzane są tu co tydzień z Wyspy Walencja i zrzucane z samolotu na spadochronach w pobliżu Centrum Pokémonów.

Wyspa Butwal pojawia się w odcinku Wszyscy są głodni. Tutaj Ash i jego przyjaciele spotkali Gulzara.

Miejsca na wyspie

Centrum Pokémonów
Centrum Pokémonów znajduje się za dużą górą i przypomina z wyglądu odwrócony Poké Ball ze znakiem plusa nad drzwiami. To tutaj zrzucana jest na spadochronach żywność dla mieszkańców, sprowadzana z Walencji. Centrum leży obok płytkiej rzeki. Prowadzą je siostra Joy i jej Chansey.

Pokémony widziane na wyspie

Poniżej znajduje się lista Pokémonów widzianych na Wyspie Butwal:

Zobacz też

Przypisy

  1. Nazwa tej wyspy nie została wspomniana w odcinku ani w jego polskiej wersji dubbingowej, dlatego została zachowana jej angielska nazwa lub stosowana jest nazwa polska w nieoficjalnym tłumaczeniu.