FANDOM

264MS Linoone
Pokémon
Silcoon 266MS
#265
Generacja III
Wurmple
ケムッソ Kemusso
265MS
Wurmple

Pokémon Dżdżownica
Typy
Robak
Zdolności
Shield Dust Run Away
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Owady
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
3,6 kg 0,3 m
Statystyki
HP
45
Atak
45
Obrona
35
Sp. Atak
20
Sp. Obrona
30
Szybkość
20
Styl Ciała Odcisk łapy
Body14 F265
Linki zewnętrzne
Smogon: Wurmple
Wurmple (jap. ケムッソ Kemusso) - Pokémon typu Robak wprowadzony w generacji III. Ewoluuje w Silcoona lub w Cascoona (w zależności od personality value) na poziomie 7.

Biologia

Fizjologia

Wurmple to mały, gąsienicopodobny Pokémon. Jego ciało jest w większości czerwone, ze śmietankowym spodem i twarzą. Jego oczy są duże i żółte. Ma ostre żółte żądło na głowie i dwa z tyłu. Na czole jest wysoki, wyprostowany, czerwony czubek. Ma małe kolce spływające z górnej części jego ciała i pięć par białych kończyn.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Wurmple posiada przyssawki, które pozwalają mu trzymać się szkła lub gałęzi drzew. Wurmple może pluć białym jedwabiem, który staje się lepki w kontakcie z powietrzem. Wurmple może również uwolnić truciznę z tylnych kolców.

Zachowanie

Kiedy Ptaki Pokémony polują na Wurmple'a, ten rozpaczliwie stawia opór, wystawiając kolce i uwalniając truciznę osłabiającą wrogów.

Środowisko naturalne

Wurmple żyje wśród wysokich traw i w lasach.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Wurmple nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami. Wiadomym jest, że zjada liście i wysysa soki z drzew.

W anime

Najważniejsze występy

Wurmple May

May złapała swojego Wurmple'a w odcinku Wurmple przez cały dzień!. Ewoluował w Silcoona, a potem w Beautifly.

Wurmple Jessie

Jessie złapała swojego Wurmple'a w odcinku Wurmple przez cały dzień!. Ewoluował w Cascoona, a potem w Dustox.

Wurmple Aarona

W odcinku Spotkanie po latach okazało się, że Aaron wypuścił swojego Wurmple'a. Wrócił on do niego jako Beautifly.

Drugoplanowe role

Wurmple pojawił się na statku w Centrum Pokémon w odcinku Kolekcjoner pucharów.

Wurmple pojawił się w retrospekcji w filmie Wzejście Darkraia.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG014 Wurmple, Pokémon Robak. Wurmple wysysa sok z drzew. Na ciele ma kubki ssące, dzięki którym nie ześlizguje się z drzewa.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.