FANDOM

Winona to liderka sali w mieście Fortree. Specjalizuje się w Pokémonach typu latającego. Wręcza Odznakę Pióra trenerom, którzy ją pokonają.

Historia

Winona jest Liderką Sali w Sali Fortree. Jest znana również jako najbardziej utalentowany użytkownik typu latającego. Pojawiła się w odcinkach Kto teraz leci? i Podniebna walka!.

Kiedy Ash po raz pierwszy przybył do Fortree, Winona była z dala od sali, ponieważ pomagała przy corocznym festiwalu, gdzie całe miasto świętuje Pokémony latającego typu. Ze swoim Skarmorym pokonała Zespół R. Następnego dnia walczyła z Ashem w walce o odznakę.

Winona używała Altarię, Pelippera i błyszczącego Swellowa przeciwko Grovyle'owi, Pikachu i Swellowowi Asha. Po długiej walce, Ash wygrał Odznakę Pióra.

Pokémony

Skarmory
Barry Skarmory
Debiut: Kto teraz leci?
Gigant Skarmory Winony pojawił się dopiero na festiwalu. Za każdym razem był postrzegany, jak leci ze swoją trenerką i dziećmi na plecach, w tym z May i Maxem. Nie brał udziału w meczu przeciwko Ashowi.
Ataki
Lot, Stalowe Skrzydło i Pneumatyczne Dziobanie
Altaria
Winona AltariaDebiut: Podniebna walka! Pierwszy Pokémon Winony, który był stosowany w walce przeciwko Ashowi w sali, to Altaria. Pomimo prędkości Grovyle'a, ataki Altarii były skuteczne, aż w końcu Altaria została pokonana.
Ataki
Dziobanie i Oddech Smoka
Pelipper
Winona PelipperDebiut: Podniebna walka! Pelipper Winony był drugim Pokémonem użytym przeciwko Ashowi. Ash walczył Pikachu, począwszy użył Pioruna. Pelipper przeciwstawił się atakowi Stalowym Skrzydłem, a potem użył Hydro Pompy, ale jego skrzydła straciły kontakt z podłożem i Pikachu wykorzystał błąd na swoją korzyść i użył Pioruna. Zarówno Pelipper i Pikachu zostali wyeliminowani ze względu na szkody.
Ataki
Stalowe Skrzydło, Szybki Atak i Hydro Pompa
Swellow
Winona SwellowDebiut: Podniebna walka! Ostatecznym Pokémonem Winony wykorzystanym przeciwko Ashowi był jej lśniący Swellow. Okazał się potężnym wojownikiem z potężnymi atakami. Pokonał Grovyle'a z łatwością i niemalże pokonał Swellowa Asha, ale przy odrobinie szybkiego myślenia Asha jego Swellow zwyciężył, zdobywając dla Asha Odznakę Pióra.

Swellow Winony był piątym lśniącym Pokémonem. Do tej pory, jest to również jedyny lśniący Pokémon Lidera Sali.

Ataki
Powietrzny As, Atak Skrzydłami, Dziobanie i Hiper Promień
Liderzy Sal w regionie Hoenn

FileStone Badge
Roxanne
w mieście Rustboro

FileKnuckle Badge
Brawly
na wyspie Dewford

FileDynamo Badge
Wattson
w mieście Mauville

FileHeat Badge
Flannery
w mieście Lavaridge

FileBalance Badge
Norman
w mieście Petalburg

FileFeather Badge
Winona
w mieście Fortree

FileMind Badge
Tate i Liza
w mieście Mossdeep

FileRain Badge
Wallace/Juan
w mieście Sootopolis