FANDOM

277MS Swellow
Pokémon
Pelipper 279MS
#278
Generacja III
Wingull
キャモメ Camome
278MS
Wingull

Pokémon Mewa
Typy
WodaLot
Zdolności
Keen Eye lub Hydration Rain Dish
Grupa hodowli
SkrzydlateWodne
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
9.5 kg 0.6 m
Statystyki
HP
40
Atak
30
Obrona
30
Sp. Atak
55
Sp. Obrona
30
Szybkość
85
Styl Ciała Odcisk łapy
Body09 Plik:F278.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Wingull

Wingull to Pokémon typu Woda Lot, wprowadzony w generacji III. Ewoluuje w Pelippera na poziomie 25.

Biologia

Fizjologia

Wingull to mały, biały Pokémon przypominający mewę. Jego oczy są cienkie, ciemne i proste w formie. Ma dwa małe, spiczaste i nieco rozszerzone uszy na głowie. Dziób Wingulla jest pomarańczowo-czarny i haczykowat. Jego skrzydła odznaczają się długimi, cienkimi, niebieskimi pasami, po jednym na skrzydle. Jego ogon składa się z trzech piór zakończonych niebieską barwą. Jako że Wingull jest często w powietrzu, jego pomarańczowe stopy są blisko ciała.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Jako wodny Pokémon, jest w stanie używać ataków, takich jak Armatka Wodna czy Puls Wodny.

Zachowanie

Wingull ma tendencję do gromadzenia cennych przedmiotów i ukrywania ich w różnego rodzaju miejscach.

Siedlisko

Wingulle tworzą swoje gniazda na stromych skałach wiszących nad morzem. Widoczne są także nad portami i plażami.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Wingull nie pogardzi karmą dla Pokémonów i jagodami. Jako że jest Pokémonem ptakiem morskim, można przyjąć, że jego dieta składa się głównie z ryb.

W anime

Ważniejsze występy

Peeko

Wingull pana Brineya, Peeko, zadebiutował w odcinku Wingull w pułapce.

Inne

Wingull pojawił się w posiadaiu pana Moore'a w odcinku Zamieszanie z poezją!.

Holly również posiada Wingulla, który zadebiutował w odcinku Dwuwalka - wchodzę w to! na turnieju dwuwalk w Hearthome.

Drugoplanowe role

Wingulle pojawiły się w wielu epizodycznych rolach, głównie na tle morskiego krajobrazu.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG018 Wingull, Pokémon Mewa. Wingull lubi zarówno unosić się w powietrzu jak i skakać po falach. Jedzenie, które zdobędzie, ma zwyczaj ukrywać to tu, to tam.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP050 Wingull, Pokémon Mewa. Rozpościerając skrzydła, może szybować po niebie, a gdy odpoczywa, składa je wzdłuż ciała.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.