FANDOM

Wimpod to Pokémon o typie robaczym i wodnym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Wimpod ma tchórzliwą naturę i natychmiast ucieka, gdy zobaczy gwałtowny ruch lub usłyszy głośny dźwięk. Kiedy czuję się zagrożony wydziela trującą ciecz, której zapach ostrzega resztę. Pomimo ogromnej ostrożności, jest bardzo ciekawski i zdarza się, że zbliża się do Pokémonów i ludzi, jeżeli są odpowiednio cicho.

Wimpod zbiera i żywi się jedzeniem, które spadło na ziemię. Zbierają wszystkie śmieci, które zostały zrzucone do morza dlatego są pełnią rolę śmieciarzy. Czasami zdarza się, że noszą perły lub inne wartościowe przedmioty dlatego ludzie i Pokémony takie jak Murkrow mogą na nie polować.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Wimpod ewoluuje w Golisopoda na poziomie 30. Golisopod nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Wimpod
Wimpod
robaczy wodny
Poziom 30 Golisopod
Golisopod
robaczy wodny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Wimpod (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Wimpod wydaje się być oparty na trylobicie i równonogu (prawdopodobnie rodzaju Ligia). Dzieli również podobieństwa behawioralne z rybikiem cukrowym, owadem powszechnie znanym z szybkiej ucieczki przed wszystkim, co go zaskoczy.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów wimp (mięczak) i taksonomicznego terminu pod (stopa).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 小 ko (mały), 足 soku (stopa), 姑息 kosoku (podstępnie) i 虫 mushi (robak).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki