FANDOM

Whirlipede Burgha to jeden z Pokémonów należących do lidera sali w Castelii, Burgha.

Historia

Whirlipede pojawił się w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!, gdzie był drugim Pokémonem Burgha, użytym w jego walce z Ashem w sali Castelii. Przyszło mu się zmierzyć z Sewaddle'em, któremu wcześniej udało się pokonać Dwebble'a. Whirlipede rozpoczął bitwę Trującym Żądłem, lecz przeciwnikowi udało się uniknąć jego ruchu przy użyciu Pajęczej Nici, którą następnie wykorzystał, aby owinąć nią Pokémona Burgha. Szybko jednak udało mu się uwolnić dzięki Ostrowalcowi, którym następnie skutecznie uderzył Sewaddle'a, przeciwdziałając jego Ostremu Liściowi. Gdy przeciwnik próbował użyć Ukąszenia, Whirlipede ochronił się, stosując Stalową Obronę, a następnie zaatakował Ostrowalcem i Słonecznym Promieniem.

W wyniku ataków Whirlipede'a Sewaddle ewoluował w Swadloona. Nowo wyewoluowany Pokémon Asha po raz kolejny użył Pajęczej Nici, aby owinąć nią Pokémona lidera, a ten - podobnie jak poprzednio - zdołał uwolnić się za pomocą Ostrowalca. Gdy Whirlipede przypuścił atak, Swadloon próbował zrobić unik, stosując Pajęczą Nić. Whirlipede'owi udało się przeciąć ją, a gdy kierował się w stronę przeciwnika, ten uderzył go Kulą Energii, a następnie wykończył Akcją.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Trujące Żądło Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!
Ostrowalec Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!
Stalowa Obrona Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!
Słoneczny Promień Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!

Aktorzy głosowi

Japonia: Kiyotaka Furushima
Stany Zjednoczone: Marc Thompson
Polska: Marc Thompson

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Whirlipede.