FANDOM

069MS.png Bellsprout
Pokémon
Victreebel 071MS.png
#070
Generacja I
Weepinbell
ウツドン

Utsudon

070MS.png
Weepinbell.png

Pokémon Latający Pączek
Typy
TrawaTrujący
Zdolności
Chlorofil Żarłoczność
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Rośliny
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
6.4 kg 1.0 m
Statystyki
HP
65
Atak
90
Obrona
50
Sp. Atak
85
Sp. Obrona
45
Szybkość
55
Styl Ciała Odcisk łapy
Body05.png Plik:F070.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Weepinbell

Weepinbell (jap. ウツドン) to Pokémon typu Trawa i Trujący. Ewoluuje z Bellsprouta. Przy kontakcie z Kamieniem Liścia przekształca się w Victreebela.

Biologia

Fizjologia

Weepinbell ma żółte, dzwonkowate ciało z szeroko otwartymi różowymi ustami. Nie ma nóg ani rąk. Nad jego okrągłymi oczami widnieje wzór trzech małych zielonych plamek. Weepinbell ma zielone, ostre jak brzytwa liście po obu stronach głowy. Posiada też brązowy hak na tylnej części głowicy, który może być pozostałością po korzeniu z poprzedniej postaci.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Weepinbell ma niezwykle silny wewnętrzny kwas, który posiada zdolność do rozpuszczania w ciągu kilku sekund prawie wszystkiego. Weepinbell również emanuje neutralizujący płyn, który zapobiega wewnętrznym kwasom topnienie jego własnego ciała.

Zachowanie

Weepinbelle maskują się jako rośliny w lesie przy oczekiwaniu na nieostrożne ofiary. Kiedy ofiara zbliża się, Weepinbell rozpyla toksyczny pyłek, by unieruchomić cel przed topieniem go wewnętrznymi kwasami. Weepinbell zwisa z gałęzi drzew, gdy śpi.

Środowisko naturalne

Weepinbelle żyją w lasach takich jak tropikalne dżungle czy bagna, gdzie ziemia jest bogata w składniki odżywcze. Mogą także czasami zostać znalezione w jaskiniach w pobliżu źródeł wody podziemnej.

Odżywianie

Weepinbell jest mniej wybredny niż jego poprzednia postać. Jeśli przeciwnik jest zbyt duży, aby zmieścił się w jego ustach, Weepinbell używa swoich ostrych liści, by kroić posiłek na mniejsze kawałki. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi również karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Eliza Weepinbell.png

Weepinbell Jamesa

James miał dwa Weepinbelle, które przekształciły się w Victreebele.

Inne

Weepinbell był również wykorzystywany przez Erikę w walce z Ashem podczas meczu w sali Prizmanii w odcinku Pokémony w krainie zapachów.

Drugoplanowe role

Weepinbelle pojawiły się w wielu odcinkach i w filmie Uwierz w Swoją Siłę.

Ewolucja

[[Plik:{{{pierwszy#}}}.png|link={{{pierwszy}}}]] → [[Plik:{{{drugi#}}}.png|link={{{drugi}}}]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki