Wikia

Pokepédia

Weedle

Dyskusja0
2556stron na
tej wiki
Typ(y)
{{Szablon:{{{type}}}}}  
Gatunek {{{gatunek}}}
Umiejętność {{{umiejętność}}}
Pokédex
brak ← {{{ndex}}} → brak
Kanto N/A Johto N/A
Hoenn N/A Sinnoh N/A
Unova N/A Kalos N/A
Ewoluuje z brak
Ewoluuje w brak
Weedle
{{{jname}}}
[[{{{gen}}}]]
Płeć
bezpłciowy
Waga Wzrost
Kolor w Pokédexie Grupa jaja
Brązowy
Styl ciała Odcisk łapy
Ryk
[[Media:{{{ndex}}}.ogg|Odtwórz]]

Weedle (jap. ビードル) to Pokémon typu robaczego i trującego. Ewoluuje w Kakunę, a potem w Beedrilla.

Biologia

Fizjologia

Weedle jest małym, brązowym Pokémonem gąsienicą. Ma ciemne, okrągłe oczy, wiele małych różowych stóp i różowy, okrągły nos. Weedle ma trujące żądła zarówno na ogonie jak i głowie.

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Weedle nie jest bardzo silny, ale może pluć lepką nicią, by złapać w nią wrogów. Może również skorzystać z kolców, by zatruć przeciwnika. Weedle posiada także wyostrzony zmysł powonienia, przez co rozróżnia różne rodzaje liści po prostu wąchając je.

Zachowanie

Weedle generalnie wolą pozostać w spokoju. Żyją w koloniach z Kakunami i Beedrillami, których zatrudniają do pomocy w zemstach na tych, którzy im przeszkadzają.

Siedlisko

Weedle'a można znaleźć w lasach, mglistych obszarach leśnych i na łąkach. Weedle zwykle ukrywają się w trawie i krzakach, pod liśćmi, które jedzą.

Dieta

Weedle głównie je liście. Jest również znany z tego, że zjada papier.

W anime

Ważniejsze występy

W odcinku Wyzwanie samuraja, Ash był bardzo blisko złapania Weedle'a. Użył świeżo złapanego Pidgeotto do bitwy. Weedle została straciła przytomność, ale gdy Ash miał rzucić Balla, samuraj podszedł i zapytał, czy jest trenerem z Alabastii. Ten rozproszył Asha, przez co nie udało mu się złapać Weedle'a.

Casey zdobyła Weedle'a podczas konkursu łapania robaków, jednak wypuściła go zgodnie z zasadami konkursu.

Drugoplanowe role

Weedle pojawił się w wielu innych, epizodycznych rolach.

Pokédex

EP004 - Weedle. Żądło na głowie tego Pokémona sprawia, że każdy jego atak jest celny i wyjątkowo skuteczny.

Ewolucja

013014015

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki