FANDOM

Weedle (jap. ビードル Beedle) – Pokémon typu Robak i Trujący wprowadzony w generacji I. Ewoluuje w Kakunę na poziomie 7.

Biologia

Fizjologia

Weedle jest małym, brązowym Pokémonem gąsienicą. Ma ciemne, okrągłe oczy, wiele małych różowych stóp i różowy, okrągły nos. Weedle ma trujące żądła zarówno na ogonie jak i głowie.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Weedle nie jest bardzo silny, ale może pluć lepką nicią, by złapać w nią wrogów. Może również skorzystać z kolców, by zatruć przeciwnika. Weedle posiada także wyostrzony zmysł powonienia, przez co rozróżnia różne rodzaje liści po prostu wąchając je.

Zachowanie

Weedle generalnie wolą pozostać w spokoju. Żyją w koloniach z Kakunami i Beedrillami, których zatrudniają do pomocy w zemstach na tych, którzy im przeszkadzają.

Środowisko naturalne

Weedle'a można znaleźć w lasach, mglistych obszarach leśnych i na łąkach. Weedle zwykle ukrywają się w trawie i krzakach, pod liśćmi, które jedzą.

Dieta

Weedle głównie je liście. Jest również znany z tego, że zjada papier.

W anime

Ważniejsze występy

Weedle anime

Weedle w anime

W odcinku Wyzwanie samuraja, Ash był bardzo blisko złapania Weedle'a. Użył świeżo złapanego Pidgeotto do bitwy. Weedle straciła przytomność, ale gdy Ash miał rzucić Balla, samuraj podszedł i zapytał, czy jest trenerem z Alabastii. Ten rozproszył Asha, przez co nie udało mu się złapać Weedle'a.

Casey zdobyła Weedle'a podczas konkursu łapania robaków, jednak wypuściła go zgodnie z zasadami konkursu.

Drugoplanowe role

Casey Weedle

Weedle pojawił się w wielu innych, epizodycznych rolach.

Pokédex

EP004 - Weedle. Żądło na głowie tego Pokémona sprawia, że każdy jego atak jest celny i wyjątkowo skuteczny.