FANDOM

Wartortle (jap. カメール Kameeru) - Pokémon typu Woda wprowadzony w generacji I. Ewoluuje ze Squirtle'a na poziomie 16 i ewoluuje w Blastoise'a na poziomie 36.

Biologia

Fizjologia

Wartortle pokrojem ciała bardzo przypomina swoją poprzednią ewolucję, Squirtle. Jego skóra staje się grubsza a także zmienia kolor na ciemniejszy, co prawdopodobnie jest związane z barwą wody na większych głębokościach osiąganych przez tego pokemona. Tylne odnóża pokemona stają się nieco szersze, powiększa się błona pławna między palcami. Większe rozmiary ma także skorupa Wartorle, która staje się też o wiele twardsza. Charakterystyczną cechą odróżniającą go od Squirtle jest szeroki, wachlarzowaty ogon oraz jego uszy.

Specjalne umiejętności

Są świetnymi pływakami, potrafią nurkować na głębokości nieosiągalne dla ludzi i pozostawać w zanurzeniu przez wiele godzin. Szeroki ogon ułatwia im pływanie przy dużych prędkościach, a także służy myleniu przeciwnika. Podobnie uszy pokemona są przez niego wykorzystywane jako swego rodzaju "stery".

Zachowanie

Pokémon ten jest znacznie bardziej agresywny od Squirtle. Swoich umiejętności w pływaniu używa do polowania na ryby, będących jego pokarmem. Dzikie osobniki są rzadko spotykane ze względu na swój wędrowny tryb życia. Opuszczają one rodzime plaże, na których wykluwają się jako Squirtle i pokonują tysiące kilometrów oceanów by znaleźć nowe siedlisko. Będąc tak sprawnymi pływakami, większość czasu spędzają w wodzie, zaś na lądzie poruszają się o wiele wolniej i nieco nieporadnie. Wartortle znajdujące się w hodowli są mało ufne, ale wierne trenerowi przy którym ewoluowały. Są Pokémonami niezwykle długowiecznymi, znane są osobniki żyjące od kilkuset lat.Są bardzo lojalne wobec swoich trenerów, ale są też bardziej agresywne, co za tym idzie łatwo na polu walki nie odpuszczą. W polowaniach skrywają się w wodzie, wyskakując nagle i działając z zaskoczenia. Z powodu swej waleczności ich powłoki często noszą ślady licznych bitew w postaci rys na skorupie. Jest to też dla nich powód do dumy jak i nauczki na przyszłość. Wartortle'e potrafią wyciągać wnioski ze swych bitw. Są popularne też jako domowe Pokémony ze względu na swą długowieczność. O owej długowieczności świadczy ich ogon, który jest tego symbolem, a legendy mówią, że ten Pokémon może dożyc aż 10 000 lat! Ale nie wiadomo ile w tym prawdy...

Środowisko naturalne

Zamieszkują region Kanto. Lubią przebywać w oceanach i wylegiwać się na plażach, lecz swe siedliska budują w spokojnych, słodkowodnych zbiornikach - jeziorach, stawach.