Fandom

Pokémon Wiki

Wartortle

3041stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
007MS.png Squirtle
Pokémon
Blastoise 009MS.png
#008
Generacja I
Wartortle
カメール Kameil
008MS.png
Wartortle.png

Pokémon Żółw
Typy
Woda
Zdolności
Strumień Leczniczy Deszcz
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworyWodne
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
22,5 kg 1,0 m
Statystyki
HP
59
Atak
63
Obrona
80
Sp. Atak
65
Sp. Obrona
80
Szybkość
58
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06.png F008.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Wartortle

Wartortle (jap. カメール) to Pokémon typu wodnego. Ewoluuje ze Squirtle'a i ewoluuje w Blastoise'a.

Biologia

Fizjologia

Wartortle to dwunożny, niebieski żółwiopodobny Pokémon o brązowej muszli i długich, puszystych ogonie i uszach. Wartortle ma małe kły wystające z pyska, irysy brązowe i trzy ostre szpony na ramionach. Aby zachować równowagę podczas pływania przy wysokich prędkościach, Wartortle rusza swoimi niezwykłymi uszami z futerkiem i ogonem. Ten ogon, pokryty bogatym, anielskim futrem, jest tak długi, że odstaje nawet wtedy, gdy Wartortle schowa się do powłoki. Korzysta z futra do przechowywania powietrza przez dłuższe nurkowanie. W wieku Wartortle'a, glony mogą rosnąć na jego powłoce, a kolor pogłębia puszysty ogon.

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Wartortle może pluć wodą z paszczy przy wyższych prędkościach niż Squirtle. Może również pływać szybciej. Jego powłoka również stanowi doskonałą obronę.

Zachowanie

Wartortle są lojalni wobec trenerów. Są również bardziej agresywne niż Squirtle. Mają tendencję do ukrywania się w wodzie podczas polowania i pojawiają się, by zaskoczyć swoją ofiarę. Są znane jako bardzo trudne Pokémony, które często mają rysy na powłokach, które świadczą o ostatnich walkach. Wartortle, w szczególności ich ogony, są uważane za symbol długowieczności. Mówi się, że ten Pokémon może żyć nawet do 10000 roku, choć jest to prawdopodobnie mitem.

Siedlisko

Wartortle można znaleźć żyjące na plażach wysp w pobliżu oceanu, ale ich preferowane siedlisko wydaje się być stawem i jeziorem słodkowodnym. Są one najczęściej w Kanto.

Dieta

Wartortle jest zazwyczaj wszystkożernym Pokémonem. Głównie żeruje na roślinach wodnych i małych stworzeniach.

W anime

===Ważniejsze występy===
Wartortle Foamy Seal.png

Wartortle May

Squirtle May przekształciła się w Wartortle przez Pucharem Wallace'a w Sinnoh. Uczestniczyła w tym konkursie.

Inne

Wartortle zadebiutował w odcinku Czysta plaża na Blastoise, gdzie grupa Wartortle'ów i Squirtle'ów trapiła się tym, że ich przywódca, Blastoise, nie budzi się.

Inna grupa Wartortle'ów była częścią przeciwpożarowej drużyny. Zespół Wartortle'ów współpracować z Zespołem Squirtle'ów i Zespołem Blastoise'ów w zależności od najlepszej postaci ewolucji dla danej sytuacji. Squirtle Asha dołączył do Zespołu Wartortle'ów, by udowodnić swoją siłę w odcinku Wodna wojna Pokémonów.

Wartortle należał do nastolatka o imieniu Jimmy w odcinku Dzień sądu!. Wartortle przekształcił się w Blastoise'a, by uwolnić Ivysaura i Charmeleona Jimmy'ego z rąk Zespołu R.

Drugoplanowe role

Wartortle był stosowany przez jednego ze studentów Szkoły Trenerów Pokémon w odcinku Kto rządzi w szkole!.

Pokédex

EP060 - Wartortle, Żółwiowy Pokémon. Dorosła forma Squirtle'a. Jego długi, puszysty ogon jest symbolem wieku i mądrości.

EP106 - Wartortle, Pokémon Żółw. Ewolucyjna forma Squirtle'a. Pokémon poszukiwany, ponieważ legenda głosi, że jego długi, puszysty ogon przynosi szczęście.

DP077 - Wartortle, Pokémon Żółw, wyższa forma Squirtle'a. Jego puchaty ogon jest bardzo znanym symbolem długowieczności.

Ewolucja

[[Plik:{{{pierwszy#}}}.png|link={{{pierwszy}}}]] → [[Plik:{{{drugi#}}}.png|link={{{drugi}}}]]

Szablon:Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki