Fandom

Pokémon Wiki

Wartortle

3105stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
007MS.png Squirtle
Pokémon
Blastoise 009MS.png
#008
Generacja I
Wartortle
カメール Kameil
008MS.png
Wartortle.png

Pokémon Żółw
Typy
Woda
Zdolności
Strumień Leczniczy Deszcz
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworyWodne
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
22,5 kg 1,0 m
Statystyki
HP
59
Atak
63
Obrona
80
Sp. Atak
65
Sp. Obrona
80
Szybkość
58
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06.png F008.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Wartortle

Wartortle (jap. カメール) to Pokémon typu wodnego. Ewoluuje ze Squirtle'a i ewoluuje w Blastoise'a.

Biologia

Fizjologia

Wartortle pokrojem ciała bardzo przypomina swoją poprzednią ewolucję, Squirtle. Jego skóra staje się grubsza a także zmienia kolor na ciemniejszy, co prawdopodobnie jest związane z barwą wody na większych głębokościach osiąganych przez tego pokemona. Tylne odnóża pokemona stają się nieco szersze, powiększa się błona pławna między palcami. Większe rozmiary ma także skorupa Wartorle, która staje się też o wiele twardsza. Charakterystyczną cechą odróżniającą go od Squirtle jest szeroki, wachlarzowaty ogon oraz jego uszy.

Zachowanie

Pokemon ten jest znacznie bardziej agresywny od Squirtle. Są świetnymi pływakami, potrafią nurkować na głębokości nieosiągalne dla ludzi i pozostawać w zanurzeniu przez wiele godzin. Szeroki ogon ułatwia im pływanie przy dużych prędkościach, a także służy myleniu przeciwnika. Podobnie uszy pokemona są przez niego wykorzystywane jako swego rodzaju "stery". Swoich umiejętności w pływaniu używa do polowania na ryby, będących jego pokarmem. Dzikie osobniki są rzadko spotykane ze względu na swój wędrowny tryb życia. Opuszczają one rodzime plaże, na których wykluwają się jako Squirtle i pokonują tysiące kilometrów oceanów by znaleźć nowe siedlisko. Będąc tak sprawnymi pływakami, większość czasu spędzają w wodzie, zaś na lądzie poruszają się o wiele wolniej i nieco nieporadnie. Wartortle znajdujące się w hodowli są mało ufne, ale wierne trenerowi przy którym ewoluowały. Są pokemonami niezwykle długowiecznymi, znane są osobniki żyjące od kilkuset lat.Są bardzo lojalne wobec swoich trenerów, ale są też bardziej agresywne, co za tym idzie łatwo na polu walki nie odpuszczą. W polowaniach skrywają się w wodzie, wyskakując nagle i działając z zaskoczenia. Z powodu swej waleczności ich powłoki często noszą ślady licznych bitew w postaci rys na skorupie. Jest to też dla nich powód do dumy jak i nauczki na przyszłość. Wartortle'e potrafią wyciągać wnioski ze swych bitw. Są popularne też jako domowe Pokémony ze względu na swą długowieczność. O owej długowieczności świadczy ich ogon, który jest tego symbolem, a legendy mówią, że ten Pokémon może dożyc aż 10 000 lat! Ale nie wiadomo ile w tym prawdy...Zamieszkują region Kanto. Lubią przebywać w oceanach i wylegiwać się na plażach, lecz swe siedliska budują w spokojnych, słodkowodnych zbiornikach - jeziorach, stawach.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki