FANDOM

PokémonWailord jest Pokémonem typu wodnego. Ewoluuje z Wailmera.

Biologia

Fizjologia

Wailord to Pokémon ssak, który jesy dobrze znany jako największy Pokémon odkryty do tej pory. Jest on oparty na wielorybie. Ma małe oczy, ogromne usta i niebiesko-białe ciało z białymi plamami na grzbiecie. Ma dwie pary płetw wzdłuż boków i poziomy ogon z tyłu.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Wailordy są w stanie wdychać duże ilości powietrza i nurkować na wysokie głębokości z niesamowitych jednym tchem. Ponieważ opiera się na wielorybie i ma dziurę na głowie, jest jednym z niewielu Pokémonów, które są w stanie używać ataku Struga Wody. Z dużymi ustami, jest on w stanie zjeść ekstremalne ilości jedzenia.

Zachowanie

Wailordy znane są z życia w dużych grupach. Kiedy gonią zdobycz, stada Wailordów skaczą po wodzie i tworzą gigantyczny plusk.

Środowisko

Jedyne siedlisko dość ekspansywna dla tych gigantycznych Pokémonów to otwarty ocean.

Dieta

Jako że jest tak duży, prawdopodobnie żywi się niektórymi z najmniejszych stworzeń w oceanie, połykając ich jednym haustem.

W Anime

Ważniejsze występy

Wailord pierwszy raz pojawił się w odcinku Twój pierwszy Pokémon. Pokémon Wieloryb utknął na plaży w pobliżu Centrum Pokémon. Zespół R próbował go porwać, ale Combusken pokrzyżował ich plany.

Wailmer, który zaprzyjaźnił się człowiekiem imieniem Robin, przekształcił się w Wailorda w odcinku Wyspiarze.

W odcinku Duża zguba! pojawiła się rodzina Wailordów. Jeden Wailmer został oddzielony od swojej rodziny, a Ash pomógł mu do niej wrócić. Pod koniec odcinka, Wailmer przekształcił się w Wailorda.

Drugoplanowe role

Wailordy pojawiły się w filmach Cel Deoxys, Strażnik Pokémon i Świątynia Morza, Giratina i Strażnik Nieba i Zoroark: Mistrz Iluzji, a także w BW086.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG034 Wailord, pływający Pokémon z rodziny wielorybowatych. Największy, jakiego do tej pory odkryto. Wydaje niezwykłe dźwięki, a jego rozmiar każdego zaskakuje.
AG124 Wailord, Pokémon Wieloryb. Wailord to największy z odkrytych Pokémonów. Jest zdolny skakać w powietrzu tworząc gigantyczne ściany wody.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP109 Wailord, Pokémon Wieloryb. Potrafi zanurzyć się na głębokość prawie trzech kilometrów.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki