FANDOM

Vulpix (jap. ロコン Rokon) - Pokémon typu Ogień wprowadzony w generacji I. Ewoluuje w Ninetalesa przy kontakcie z Ognistym Kamieniem.

W regionie Alola występuje inna odmiana Vulpixa. Ta odmiana jest Pokémonem typu Lód. Alolański Vulpix ewoluuje w Alolańskiego Ninetalesa przy kontakcie z Lodowym Kamieniem.

Biologia

Fizjologia

Vulpix to mały Pokémon, który wyglądem przypomina liska. Jego sierść jest w jasnym kolorze brązu pomieszanego z pomarańczem. Łapki Pokémona są ciemniejsze, a brzuszek jaśniejszy. Grzywka Pokémona ma barwę pomarańczu, tak samo jak ogon, który jest podzielony na ok. 9 części.

W momencie urodzenia Vulpix posiada tylko jeden,biały ogon.Wraz z upływem czasu,ogon rozdziela się na sześć mniejszych.

W regionie Alola wygląd stworzonka uległ diametralnej zmianie. Sierść jest białą jak śnieg, a łapki w delikatnym odcieniu błękitu. Oczy i nosek liska są niebieskie. Grzywka i ogon stały się puchate i przyjęły barwę bardzo jasnego błękitu.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Vulpix Alolański może coś solidnie zamrozić swoim oddechem w temperaturze -50° C od jego ujścia. Nie dobrze radzą sobie z upałem, ale gdy temperatura jest zbyt wysoka, produkują lód pod ogonem, aby obniżyć temperaturę otoczenia.

Zachowanie

Jeśli jest atakowany przez przeciwników silniejszych od ciebie,olewa przeciwnika i ucieka z walki.Im dłużej żyje,tym więcej ogonów posiada.

Vulpix Alolański

Mówi się, że Vulpix przybył do regionu Alola wraz z ludźmi, ale Pokémon Lis przeniósł się do ośnieżonych szczytów górskich, aby uniknąć normalnego siedliska innego Pokémona, więc skończyło się na tym miejscu.

Vulpixy Alolańskie żyją w wysokich górach, które są pokryte śniegiem przez cały rok. Żyją w małych grupkach, od dwóch do pięciu osobników, pomagając sobie nawzajem przetrwać.

Ciekawostki

Etymologia

Nazwa Vulpix pochodzi od słowa vulpes, z łacińskiego lis oraz z six czyli po angielsku sześć. Początek Vul może pochodzić rowniez od angielskiego Vulcano-wulkan.

Ewolucja

Vulpix ewoluuje w Ninetalesa pod wpływem Ognistego Kamienia. Ninetales jest ostateczną formą Vulpixa.

Pokémony o nieprzemiennych formach