FANDOM

Vivillon Violi to jeden z Pokémonów należących do liderki sali w Santalune, Violi.

Historia

Vivillon zadebiutował w odcinku Porywista bitwa w sali Santalune!, gdzie był używany w bitwie w sali z Ashem. Kiedy Surskit Violi został pokonany przez Fletchlinga, liderka wysłała Vivillona do walki. Fletchling próbował zaatakować go Dziobaniem, lecz ten użył Psychicznego Ciosu, by uderzyć nim o lodowe pole bitwy, stworzone wcześniej przez Lodowy Promień Surskita. Następnie, korzystając z Podmuchu Wiatru, Vivillonowi udało się wepchnąć Pokémona Asha do Kleistej Sieci, także stworzonej wcześniej przez Surskita, unieruchamiając go. Dzięki temu Pokémon Violi zdołał łatwo pokonać przeciwnika Słonecznym Promieniem, ostatecznie doprowadzając do porażki Asha.

W kolejnym odcinku, podczas rewanżu Asha w sali Santalune, Vivillon ponownie zmierzył się z Fletchlingiem. Udało mu się zablokować Stalowe Skrzydło przeciwnika za pomocą Psychicznego Ciosu, jednak po chwili został trafiony tym samym atakiem. Gdy Fletchling zamierzał zaatakować Dziobaniem, Vivillon uniemożliwił mu to, korzystając z Podmuchu Wiatru. ​Kiedy okazało się, że Pokémon Asha był w stanie oprzeć się temu ruchowi i wykonać atak Ciosem Wiatru, Vivillon użył Usypiającego Proszku, aby uśpić przeciwnika, po czym pokonał go Słonecznym Promieniem.

Następnie Ash wysłał do bitwy Pikachu, któremu wcześniej udało się pokonać Surskita. Dzięki zakotwiczeniu się ogonem w ziemi, Pokémon Asha zdołał wytrzymać atak Podmuchem Wiatru, a następnie zaatakować Piorunem, który zderzył się ze Słonecznym Promieniem Vivillona. Po kolizji ataków Pokémon Violi użył Usypiającego Proszku, skutecznie wpływając na Pikachu. Jednak kiedy zamierzał zadać mu ostateczny cios, senny przeciwnik użył na sobie Elektrokuli, unikając Słonecznego Promienia oraz wyzwalając siebie spod efektu Usypiającego Proszku. Po chwili Pikachu użył kolejnej Elekrokuli, tym razem trafiając w Vivillona, a następnie pokonał go Piorunem, dając Ashowi zwycięstwo.

Vivillon pojawił się ponownie w retrospekcji w odcinku Złapać przemytnika Pokémonów!.

W odcinku Niepewna obrona Kalos! Viola i jej Vivillon, a także pozostali liderzy sal z Kalos oraz ich Pokémony, pojawili się, by pomóc w pokonaniu Wielkiej Skały. Razem zaatakowali ją, dzięki czemu udało im się uwolnić z jej uścisku Braixen Sereny, Mega Charizarda Alaina, Ashogreninję, Mega Metagrossa Stevena i Mega Garchomp profesora Sycamore'a.

W odcinku Formowanie doskonalszej więzi! Vivillon pomógł atakować Wielką Skałę, używając Słonecznego Promienia. Po tym, jak Ash i Alain uratowali Chespiego, Wielka Skała zatrzymała się, umożliwiając grupie pokonanie jej za pomocą połączonych ataków. Później Vivillon widział, jak Miętuś i Z2 połączyli się, by ostatecznie zniszczyć Wielką Skałę i pokonać Lysandre'a.

Vivillon pojawił się ponownie w retrospekcji w odcinku Do kolejnej rywalizacji!.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Psychiczny Cios Porywista bitwa w sali Santalune!
Podmuch Wiatru Porywista bitwa w sali Santalune!
Słoneczny Promień Porywista bitwa w sali Santalune!
Usypiający Proszek Walcząc na cienkim lodzie!

Aktorzy głosowi

Japonia: Aya Endō
Stany Zjednoczone: Eileen Stevens
Polska: Eileen Stevens

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Vivillon.