Fandom

Pokémon Wiki

Viola

3053strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Zalążek artykułu
Ten artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Viola (jap. ビオラ Viola) to profesjonalna pani fotograf, będąca liderką Sali w Mieście Santalune. Jest liderką specjalizującą się w Typie robaczym. Trenerom, którzy ją pokonają, daje Odznakę Robaka.

W grach

Prowadzi ona Salę Pokemon, która jest pierwszą dostępna salą dla gracza. Trenerzy, którzy ją pokonają otrzymają Odznakę Robaka wraz z TM83 ( Nękanie ). Ma starszą siostrę Alexę, która jest dziennikarką. Według telewizyjnego programu "Gym Freaks", kamera Violi była prezentem urodzinowym od Alexy, a od Valerie dostała spinkę do włosów.

Pokemony

Pokemon X i Y

Walka w sali

Pałac Bitew

Sprite'y

X Y
VSViola.png
VS Viola
X Y
Viola Icon.png
Ikona PSS

W anime

Viola anime.png

Viola w anime

O Violi po raz pierwszy wspomniano w Marzenie wciąż trwa!, choć nie wypowiedziano jej imienia. Alexa powiedziała Ashowi, że jej siostra prowadzi salę w Mieście Santalune. Gdy Ash przybył do Kalos w odcinku Przygoda i marzenia rodzą się w Kalos! dowiedział się, że Viola jest nieobecna. Ash i tak postanowił udać się do Miasta Santalune, po tym, jak został wyrzucony z Sali Lumiose.

Przybywając do Miasta Santalune w Porywista bitwa w sali Santalune!, Ash poznał Violę jako profesjonalną pani fotograf, znaną z doskonałych ujęć Pokemonów robaków. Wracając, zgodziła się na walkę przeciwko Ashowi. Surskit i Vivillon Violi mieli wadę typów przeciwko Fletchlingowi i Pikachu Asha, jednak strategią Violi było unieruchomienie pokemonów za pomocą Lodowego Promienia i Lepkiej Sieci. Strategia okazała się skuteczna i Ash przegrał bitwę.

Viola pojawiła się ponownie w Walcząc na cienkim lodzie!, gdzie Ash wyzwał ją na rewanż. Dzięki treningu Asha i jego przyjaciołom przed walką rewanżową, był w stanie przeciwdziałać strategii Violi i pokonać ją, zdobywając Odznakę Robaka. Pojawiła się w retrospekcji, w odcinku To Catch a Pokémon Monster!

Viola i jej Surskit pojawili się w Zamek pełen tytułów!, w Pałacu Bitew, gdzie walczyła przeciwko Grantowi i jego Onix. Viola i Surskit przegrali bitwę.

Pokemony

Viola Surskit.png
Surskit
Viola Vivillon.png
Vivillon

Ciekawostki

Liderzy sal w regionie Kalos
VSViola.png VSGrant.png VSKorrina.png VSRamos.png
Bug Badge.png Viola Cliff Badge.png Grant Rumble Badge.png Korrina Plant Badge.png Ramos
VSClemont.png VSValerie.png VSOlympia.png VSWulfric.png
Voltage Badge.png Clemont Fairy Badge.png Valerie Psychic Badge.png Olympia Iceberg Badge.png Wulfric

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki