FANDOM

044MS Gloom
Pokémon
Paras 046MS
#045
Generacja I
Vileplume
ラフレシア Ruffresia
045MS
Vileplume

Pokémon Kwiat
Typy
TrawaTrujący
Zdolności
Chlorophyll Effect Spore
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Trawiaste
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
16.6 kg 1.2 m
Statystyki
HP
75
Atak
80
Obrona
85
Sp. Atak
110
Sp. Obrona
90
Szybkość
50
Styl Ciała Odcisk łapy
Body12 Plik:F045.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Vileplume
Vileplume (jap.ラフレシア Ruffresia) - Pokémon typu Trawa Trujący wprowadzony w generacji I.

Ewoluuje z Glooma przy kontakcie z Kamieniem Liścia oraz jest jedną z dwóch możliwych finalnych form Oddisha,pozostałą jest Bellossom.

Biologia

Fizlologia

Vileplume to Pokémon koloru fioletowego, wyglądający bardzo podobnie do poprzedniej formy. Różnicą jest znajdujący się na jego głowie kwiat, uważany za największy na świecie - jest niemal zbyt ciężki, by Vileplume mógł go utrzymać. Owalne płatki pokryte są nierównomiernie białymi kropkami, których żeńska wersja tego Pokemona ma mniej. Płatki te służą do wydzielania trucizny, pozwalającej Vileplume'owi wydzielać trujące opary. Te z kolei wykorzystywane są przede wszystkim do m.in. paraliżowania wrogich Pokémonów.

Zachowanie

Pokémon ten jest bardzo strachliwy, jednak jego olbrzymi kwiat spowalnia, przez co za szybko nie ucieka. Gdy ten pokemon usypia w gąszczach leśnych gdzie go często można spotkać, jego kwiat wtapia się w otoczenie.

Środowisko naturalne

Vileplume'a najłatwiej spotkać w wysokich trawach i dżungli, gdzie umiejętnie kamufluje się z otoczeniem.

Ciekawostki

Etymologia

Nazwa tego Pokémona wzięła się z połączenia słów „vile” (obrzydliwy) oraz „plume” (gładki).