FANDOM

Vikavolt to Pokémon o typie robaczym i elektrycznym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Vikavolt jest jak forteca przemierzająca las strzelając przy tym elektrycznymi promieniami ze swoich ust. Ogromne szczęki pomagają mu kontrolować elektryczne pociski.

Vikavolt jest adeptem powietrznych manewrów takich jak ostre zakręty, czy korkociąg. Potrafi przemierzać gąszcz z ogromną prędkością unikając plątaniny gałęzi i drzew.

Ten Pokémon czasem łapie Charjabugi i wykorzystuje je jako dodatkowe ładowanie nawet w trakcie zaciekłej walki. Kiedy Vikavolt musi wykonać szybki powietrzy ruch, pozbywa się Charjabugów poprawiając lekkość i sterowność.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Grubbin ewoluuje w Charjabuga na poziomie 20. Charjabug ewoluuje w Vikavolta, kiedy podniesie swój poziom w miejscu ze specjalnym polem magnetycznym. Vikavolt nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Grubbin
Grubbin
robaczy
Poziom 20 Charjabug
Charjabug
robaczy elektryczny
Poziom w górę
(pole magnetyczne)
Vikavolt
Vikavolt
robaczy elektryczny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Vikavolt (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Vikavolt jest wzorowany na chrząszczu z rodziny jelonkowatych oraz dziale elektrycznym. Jego proste, podobne do nożyc szczęki przypominają te u chrząszczy Lucanus hayashii i Cyclommatus.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów vice grip (imadło) lub wicga (staroangielskie określenie na insekta) i volt (wolt).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 鍬形虫 kuwagatamushi (chrząszcz jelonek) i angielskiego cannon (działo).

Przypisy