FANDOM

070MS.png Weepinbell
Pokémon
Tentacool 072MS.png
#071
Generacja I
Victreebel
ウツボット Utsubot
071MS.png
Victreebel.png

Pokémon Latający Pączek
Typy
TrawaTrujący
Zdolności
Chlorofil Żarłoczność
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
-
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
15.5 kg 1.7 m
Statystyki
HP
80
Atak
105
Obrona
65
Sp. Atak
100
Sp. Obrona
60
Szybkość
70
Styl Ciała Odcisk łapy
Body05.png Plik:F071.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Victreebel
Victreebel (jap. ウツボット) to Pokémon typu Trawa i Trujący. Ewoluuje z Weepinbella przy kontakcie z Kamieniem Liścia. Jest finalną formą Bellsprouta.

Biologia

Fizjologia

Victreebel ma taki sam kształt jak Weepinbell tylko do góry nogami. Jego półkoliste oczy znajdują się bezpośrednio pod ustami i posiada kilka ciemnozielonych plam na ciele. Posiada cztery ostre zęby w ustach. Obejmujący usta Victreebela liść posiada brązową łodygę i żółty koniec.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Victreebel zwabia zdobycz zapachem z jego ust.

Zachowanie

Można je znaleźć w małych grupach i są bardzo terytorialne. W głębi dżungli najniebezpieczniejsze Victreebele żyją w ogromnych koloniach. Victreebele jedzą zazwyczaj małe ptaki i gryzonie, i zbierają Kamienie Liści do wykonywania rytuału ewolucji w nocy, aby pomóc Weepinbellom przekształcić się.

Środowisko naturalne

Victreebele żyją w lasach takich jak tropikalne dżungle czy bagna, gdzie ziemia jest bogata w składniki odżywcze. Mogą także czasami zostać znalezione w jaskiniach w pobliżu źródeł wody podziemnej.

Odżywianie

Wykorzystuje niezwykle pachnący zapach, by przyciągnąć robaki, a czasem większą zdobycz. Następnie połyka ofiary w całości i są powoli trawione przez potężne kwasy wystarczająco silne, aby stopić stal. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi również karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

===Ważniejsze występy===
Ramos Victreebel.png

Victreebel Jamesa

James miał dwa Weepinbelle, które przekształciły się w Victreebele.

Drugoplanowe role

Victreebele pojawiły się w odcinkach Pokémony w krainie zapachów, Dziecko Kangaskhana i Walczący Bracia Eevee i w filmach Uwierz w Swoją Siłę, Głos lasu, Bohaterowie, Cel Deoxys, Lucario i Tajemnica Mew, Giratina i Strażnik Nieba i Arceus i Klejnot Życia.

Ewolucja

[[Plik:{{{pierwszy#}}}.png|link={{{pierwszy}}}]] → [[Plik:{{{drugi#}}}.png|link={{{drugi}}}]]

Więcej z Fandomu

Losowa wiki