Fandom

Pokémon Wiki

Vibrava

3193strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Vibrava to Pokémon typu ziemnego i smoczego. Ewoluuje z Trapincha, a przekształca się we Flygona.

Biologia

Fizjologia

Vibrava jest Pokémonem mocno przypominającym ważkę. W opozycji do jego wstępnego rozwoju, jego głowa jest teraz znacznie mniejsza z dwiema żółtymi antenami i zielonymi oczami. Ma chudy, żółty korpus, cztery chude, czarne nogi z cienkimi czarnymi stopami i zielone romby w kształcie skrzydeł, które wydają się być ułożone. Posiada również dwa romby na końcu ogona.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Vibrava jest w stanie emitować i manipulować falami dźwiękowymi ze skrzydeł. Ta możliwość została dostrojona do punktu, w którym ten Pokémon jest w stanie wywołać bóle głowy u ludzi. Ma też zdolność lewitowania. Pozwala to Vibravie unikać ziemnych ataków. Co dziwne, jego siła fizyczna ataku jest rzeczywiście słabsza niż Trapincha.

Będąc smoczym Pokémonem, Vibrava może nauczyć się Drako Meteorem.

Zachowanie

Po ewolucji, Vibrava zyskuje zdolność latania. Jednak jego skrzydła nie są w pełni dojrzałe i są nieskuteczne w lataniu na znacznie większą odległość. Przez machanie skrzydłami, wytwarza fale ultradźwiękowe. Fale te są bardzo silne. Na szczęście, fale te zazwyczaj nie robią więcej szkód niż ból głowy u ludzi.

Środowisko naturalne

Vibrava żyje na pustyni, a także na skałach i pobliskich drzewach, jeśli mogą znaleźć inne piaszczyste środowisko.

Odżywianie

Vibrava poluje przez drganie skrzydłami przy wysokiej częstotliwości. Wstrzykuje zdobyczy silny jad. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi również karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Vibrava pojawił się w odcinku Podziemna kradzież!. Dziesiątki Trapinchy ewoluowały w nich w podziemnym jeziorze. Vibrava pomógł bohaterom wydostać się z labiryntu.

Drugoplanowe role

Vibrava pierwszy raz pojawił się w filmie Jirachi: Spełnione Marzenia.

Koordynatorka imieniem Brianna użyła Vibravy w rundzie walki w Konkursie Pokémon na Wyspie Chryzantem. Vibrava został również wykorzystany przez przypadkowych koordynatorów na Wielkim Festiwalu Hoenn.

Pojawił się również w odcinku Pokémon Ranger i porwany Riolu! Część 1.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG106 Vibrava, Wibrujący Pokémon. Vibrava jest wyewoluowaną formą Trapincha. Machnięciem skrzydeł tworzą wibracje wywołujące naddźwiękowe fale.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki