Fandom

Pokémon Wiki

Venusaur

3143strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
002MS.png Ivysaur
Pokémon
Charmander 004MS.png
#003
Generacja I
Venusaur
フシギバナ Fushigibana
003MS.png
Venusaur.png

Pokémon Seed
Typy
TrawaTrujący
Zdolności
Zarastanie Chlolofil
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworyRośliny
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
100,0 kg 2,0 m
Statystyki
HP
80
Atak
82
Obrona
83
Sp. Atak
100
Sp. Obrona
100
Szybkość
80
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08.png F003.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Venusaur

Venusaur (jap. フシギバナ Fushigibana) to Pokémon o dwóch typach - Trawa Trujący, wprowadzony w I generacji. Ewoluuje z Ivysaura i jest ostateczną formą Bulbasaura.Potrafi Mega Ewoluować w Mega Venusaura za pomocą Venusauritu.

Opis

Wygląd

Venusaur jest jednym z największych pokemonów roślinnych. W porównaniu do Ivysaura, jego skóra przyjmuje niebieskozielony kolor i staje się również o wiele grubsza. Pokrywają ją teraz również liczne chropowatości. Posiadający 6 płatków pąk na grzbiecie pokemona całkowicie rozkwita, umożliwiając Venusaurowi użycie pełni swych roślinnych mocy. Wydziela on także różnego rodzaju olejki eteryczne, które mogą np. wabić inne pokemony, działać na nie uspokajająco lub wpływać na rosnące w pobliżu rośliny. Osobniki płci żeńskie posiadają wewnątrz kwiatu nasiona. Ze względu na swoją wagę jest wolniejszy niż swoje poprzednie ewolucje, jednak podczas walki jest zdolny do wykonywania dalekich skoków dzięki swym silnym, tylnym odnóżom.

Mega Venusaur posiada różowego kwiatka na czole, dodatkowe liście palmy oraz dekoracyjne liany.

Zachowanie=

Venusaury są niezwykle rzadko spotykanymi w naturze pokemonami. Mają samotniczy charakter, w praktyce trenerskiej są bardzo spokojne i cierpliwe, być może ze względu na swój wiek. Są oddanymi towarzyszami i potrafią zaciekle bronić swojego trenera. Dzikie osobniki wykazują silną terytorialność - po wyborze legowiska, zaciekle bronią "swojego" obszaru przed dostępem innych pokemonów. Mają niezwykłą zdolność do kontrolowania otaczającej je przyrody - mogą pobudzać rośliny do wzrostu, kwitnienia, a nawet wpływać na lokalny mikroklimat za pomocą pyłków. Kwiat na ich grzbiecie wydziela przyjemny zapach, wabiący inne pokemony ich gatunku. Są pokemonami aktywnymi o zmierzchu i w nocy - w ciągu dnia śpią na łąkach i w słonecznych miejscach, czerpiąc energię ze słońca.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki