FANDOM

002MS Ivysaur
Pokémon
Charmander 004MS
#003
Generacja I
Venusaur
フシギバナ

Fushigibana

003MS
Venusaur

Pokémon Nasiono
Typy
TrawaTrujący
Zdolności
Zarastanie Chlorofil
Grupa hodowli
PotworyRośliny
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
100,0 kg 2,0 m
Statystyki
HP
80
Atak
82
Obrona
83
Sp. Atak
100
Sp. Obrona
100
Szybkość
80
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 F003
Linki zewnętrzne
Smogon: Venusaur

Venusaur (jap. フシギバナ Fushigibana) to Pokémon o dwóch typach - Trawa Trujący, wprowadzony w I generacji. Ewoluuje z Ivysaura i jest ostateczną formą Bulbasaura.Potrafi Mega Ewoluować w Mega Venusaura za pomocą Venusauritu.

Opis

Wygląd

Venusaur jest jednym z największych pokemonów roślinnych. W porównaniu do Ivysaura, jego skóra przyjmuje niebieskozielony kolor i staje się również o wiele grubsza. Pokrywają ją teraz również liczne chropowatości. Posiadający 6 płatków pąk na grzbiecie pokemona całkowicie rozkwita, umożliwiając Venusaurowi użycie pełni swych roślinnych mocy. Wydziela on także różnego rodzaju olejki eteryczne, które mogą np. wabić inne pokemony, działać na nie uspokajająco lub wpływać na rosnące w pobliżu rośliny. Osobniki płci żeńskie posiadają wewnątrz kwiatu nasiona. Ze względu na swoją wagę jest wolniejszy niż swoje poprzednie ewolucje, jednak podczas walki jest zdolny do wykonywania dalekich skoków dzięki swym silnym, tylnym odnóżom.

Mega Venusaur posiada różowego kwiatka na czole, dodatkowe liście palmy oraz dekoracyjne liany.

Zachowanie=

Venusaury są niezwykle rzadko spotykanymi w naturze pokemonami. Mają samotniczy charakter, w praktyce trenerskiej są bardzo spokojne i cierpliwe, być może ze względu na swój wiek. Są oddanymi towarzyszami i potrafią zaciekle bronić swojego trenera. Dzikie osobniki wykazują silną terytorialność - po wyborze legowiska, zaciekle bronią "swojego" obszaru przed dostępem innych pokemonów. Mają niezwykłą zdolność do kontrolowania otaczającej je przyrody - mogą pobudzać rośliny do wzrostu, kwitnienia, a nawet wpływać na lokalny mikroklimat za pomocą pyłków. Kwiat na ich grzbiecie wydziela przyjemny zapach, wabiący inne pokemony ich gatunku. Są pokemonami aktywnymi o zmierzchu i w nocy - w ciągu dnia śpią na łąkach i w słonecznych miejscach, czerpiąc energię ze słońca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki