Wikia

Pokepédia

Venusaur

Dyskusja0
2518stron na
tej wiki
Spr 3e 002 Ivysaur Venusaur
フシギバナ Fushigibana
Charmander 004
Art Sugimoriego Numer narodowy Regionalne numery
Venusaur AG anime
#003 Kanto: #003 Johto: #233 Hoenn: #205 Kalos: #082
Typ Klasyfikacja
Trawa Trujący Pokémon Bulwa-Kwiat
Wzrost Waga
2 m 100 kg
Samiec Samica
87,5% 12,5%
Zdolność Ukryta zdolność
Zarastanie Chlorofil
Grupa jaja Liczba kroków do wyklucia
Bulwa-Kwiat 5355 - 5609
Kolor Współczynnik złapania
Zielony 45 (5,9%)
Budowa ciała Ślad stopy
Body08 F003

Venusaur to Pokémon Bulwa. Venusaur jest Pokémonem trawiasto-trującym. Ewoluuje z Ivysaura i jest finalną formą Bulbasaura.

Biologia

Fizjologia

Venusaur jest znacznie większy i cięższy niż obie jego pre-ewolucję i dlatego porusza się wolniej, gdy nie jest w walce, choć zachowuje głównie formę czworonoga. Pąk na plecach kwitnie dużym czerwonym kwiatem z sześcioma ekspansywnymi płatkami przypominającymi trochę palmę. Zamiast plam na skórze, wydaje się, że Venusaur ma żabie brodawki. Dodatkowo, wnętrze uszu Venusaura ma czerwone zabarwienie.

Różnice płci

Samica ma ziarno wystające jej z wielkiego kwiatka.

Specjalne zdolności

Venusaury są w stanie manipulować naturą.

Zgodnie z jego pre-ewolucjami, większość ataków Venusaura wiąże się z rośliną na jego plecach, lecz ataki są wyraźnie silniejsze niż z Bulbasaura lub Ivysaura. Kwiat na plecach Venusaura ma przyjemny zapach, który może przyciągnąć inne Pokémony. Zapach może ukoić emocje ludzi i Pokémonów biorących udział w bitwie. Zapach jest silniejszy w deszczowy dzień. Kwiat również pochłania światło słoneczne, aby przekształcić je w energię, dzięki czemu Venusaury są znacznie silniejsze w okresie letnim. Dodatkowo, są zdolne do bardzo wysokich skoków, chociaż są ciężkie. Jego jedynym minusem jest to, że jego waga powoduje małe trzęsienie ziemi podczas wysokich skoków.

Zachowanie

Venusaury zwykle prowadzą rytuały dla ewolucji Bulbasaurów i Ivysaurów co roku, z dala od ludzkich oczu. Trener musi być dobrze doświadczony, gdy jest w pobliżu Venusaura, ponieważ ten jest potężny.

Mają smugę lojalności, choć nie widać ich dużo. Z nieznanych powodów, być może z wieku, Venusaury są bardzo spokojne i uczą inne Pokémony, podobnie do Torterry.

Siedlisko

Siedliska przyrodnicze Venusaurów wydają się składać głównie z równin z dostępem do dużej ilości słońca i świeżej wody, można je znaleźć w lasach i dżunglach. Jak z resztą jego linii ewolucyjnej, jest głównie w Kanto.

Dieta

Venusaur dostaje większość (jeśli nie całą) swojej energii z kwiatka na plecach. Kwiat angażuje się w procesie fotosyntezy, który dostarcza energię Venusaurowi. W tym czasie pozostaje w całkowitym bezruchu. W związku z tym woli nasłonecznione miejsca i jest bardziej wydajny w okresie letnim. Nie wiadomo, czy Venusaur je coś w ogóle.

W anime

Ważniejsze występy

Venusaur May

Bulbasaur May ewoluowała w czasie nieobecności May w serii i pokazała się jako Venusaur na Pucharze Wallace'a.

Venusaur Spensera

Venusaur Spensera zadebiutował w odcinku Zrywanie więzów. Venusaur był drugim Pokémonem wykorzystywanym w walce z Ashem. Pokonał Heracrossa Asha, ale przegrał z jego Swellowem.

Inne

Venusaur wiodący uroczystość ewolucji Bulbasaurów pojawił się w odcinku Tajemniczy ogród Bulbasaura.

Venusaur był w posiadaniu trenera Coreya w pierwszym filmie. Podobnie jak inne Pokémon Coreya, był sklonowany przez Mewtwo.

Drake z Pomarańczowych Wysp używał Venusaura w jego walce z Ashem.

W odcinku Trawiasta histeria!, May zgubiła się w Zakazanym Lesie, który był rządzony przez Venusaura.

Jeremy używał Venusaura w drugiej połowie pokazów w odcinku Niedzielny wojownik.

Drugoplanowe role

Gigantyczny robot Venusaur był w parku rozrywki w odcinku Wyspa Pokémonów Gigantów.

W odcinku Duch z Dziewiczej Góry, Gastly stworzył iluzję Venusaura w celu przestraszenia Bulbasaura Asha. Gastly następnie połączył Venusaura z iluzorycznym Blastoise'em i stworzył Venustoise'a, który przeraził Squirtle'a i Bulbasaura.

Po raz pierwszy prawdziwy Venusaur pojawił się w epizodzie Marsz składu Exeggutorów.

Venusaur pojawił w siłowni na Wyspie Kumquat. Jednak ta scena została usunięta z dubbingu ze względu na Jynx.

Venusaur był jednym z Pokémonów widocznych w polu kwiatów w odcinku Wyjątkowa przesyłka.

Pan Gan Gogh ma Venusaura jako długoletniego przyjaciela, którego używał do walki z Zespołem R.

Venusaur pojawił w Centrum Pokémon w odcinku Ruchome obrazy.

Kiedy Zespół R pracował w Parku Walki w odcinku Sprytne oszustwo, używał Venusaura w walce Cyndaquilem Asha w ramach opracowania planu złapania Pikachu.

Venusaur pojawił się w intro siódmego filmu.

Noland posiadał Venusaura jako ofertę do walki w odcinku Numero Uno Articuno!. Jednak Ash zamiast niego wybrał do walki Articuno.

Venusaur pojawił się w odcinku May, Harley i Drew.

Venusaur pojawił się w początkowej scenie trzynastego filmu.

Pokédex

EP051 - Venusaur, ostateczna ewolucyjna forma Bulbasaura. Ten Pokémon rośnie dzięki energii słonecznej.

EP248 - Venusaur, Siejący Pokémon. Venusaur używa ogromnych płatków do przyciągania światła słonecznego i zamienia je na energię.

Ewolucja

001002003

Znane ataki

Nie mylić tego z grami!
Atak Typ Kategoria Debiut Zdjęcie
Ostry Liść Trawa Fizyczny F01 Jest
Spenser Venusaur Razor Leaf
Venusaur używa Ostrego Liścia
Rafi862Dodany przez Rafi862
Dzikie Pnącze Trawa Fizyczny EP051 Jest
May Venusaur
Venusaur używa Dzikiego Pnącza
Rafi862Dodany przez Rafi862
Słoneczny Promień Trawa Special EP112 Jest
Spenser Venusaur SolarBeam
Venusaur używa Słonecznego Promienia
Rafi862Dodany przez Rafi862
Usypiający Pyłek Trawa Status EP180 Brak
Akcja Normal Fizyczny EP248 Jest
Spenser Venusaur Ash Heracross Tackle
Venusaur używa Akcji
Rafi862Dodany przez Rafi862
Roślinna Furia Trawa Special AG151 Jest
Jeremy Venusaur Frenzy Plant
Venusaur używa Roślinnej Furii
Rafi862Dodany przez Rafi862
Słodki Zapach Normal Status AG163 Jest
Spenser Venusaur Sweet Scent
Venusaur używa Akcji
Rafi862Dodany przez Rafi862

Ciekawostki

  • Venusaur to kontaminacja angielskiego "venus" od "Venus flytrap" (muchołówka) i greckiego "saur" (jaszczurka).

Zobacz też

Więcej od Wikii

Losowa wiki