FANDOM

133MS Eevee
Pokémon
Jolteon 135MS
#134
Generacja I
Vaporeon
シャワーズ Showers
134MS
Vaporeon

Pokémon Odrzutowe Bańki
Typy
Woda
Zdolności
Water Absorb Hydration
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
29,0 kg 1,0 m
Statystyki
HP
130
Atak
65
Obrona
60
Sp. Atak
110
Sp. Obrona
95
Szybkość
65
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 Plik:F134.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Vaporeon

Vaporeon (jap. シャワーズ Showers) - Pokémon typu Wodawprowadzony w generacji I. Ewoluuje z Eevee pod wpływem Kamienia Wody. Jest to jedna z wielu jego ewolucyjnych postaci. Pozostałe to: Jolteon, Flareon, Espeon, Umbreon, Leafeon, Glaceon i Sylveon.

Biologia

Fizjologia

Vaporeon, tak jak reszta Eeveelucji przypomina fenka, a także kota (styl poruszania się, masa ciała) i rybę. Vaporeony mają ciało w kolorach od jasno do ciemnoniebieskiego. Głowa Vaporeona jest błękitna z trzema wyrostkami, z których dwa wyglądają jak uszy. Wyrostki te mają błonę pławną, co z pewnością ułatwia Vaporeonowi pływanie. Oczy są spokojne, czarne. W pysku znajdują się ostre kły ułatwiające przyswojenie ataku Bite. Wokół niezbyt długiej szyi znajduje się śnieżnobiały kołnierz. Wzdłuż grzbietu przebiega granatowa błona. Ogon jest długi, zakończony płetwą nadającą napęd płynącemu Pokémonowi. Łapy średniej długości zapewniają Vaporeonowi szybkie poruszanie się. Jego struktura umożliwia mu "rozpuszczanie" się w wodzie.

Zachowanie

Są to spokojnie pokemony o przyjacielskim, psim charakterze. Uwielbiają być doceniane i pieszczone przez właścicieli. Jego głos przypomina nieco szczekanie psa. Mimo charakteru są trudne do oswojenia, czasem potrzeba na to kilku miesięcy. Vaporeony zachowują się trochę jak psy. Lubią pieszczoty, ale ciągle są wyjątkowo samodzielne i dobrze adaptują się do swojego otoczenia. Po jego zachowaniu rozpoznać można nadchodzącą pogodę. (W szczególności deszcz jak wibrują swoimi ogonami).
Galea Vaporeon Acid Armor

Vaporeon "rozpuszcza" się w wodzie

W anime

Hipotetyczne Vaporeony