FANDOM

133MS Eevee
Pokémon
Jolteon 135MS
#134
Generacja I
Vaporeon
シャワーズ

Showers

134MS
Vaporeon

Pokémon Wodny
Typy
Woda
Zdolności
Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
29.0 kg 1.0 m
Statystyki
HP
130
Atak
65
Obrona
60
Sp. Atak
110
Sp. Obrona
95
Szybkość
65
Styl Ciała Odcisk łapy
Plik:F134.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Vaporeon

Vaporeon (jap. シャワーズ Shawāzu, niem. Aquana, fr. Aquali) - Pokémon Odrzutowe Bańki typu wodnego. Ewoluuje z Eevee pod wpływem Kamienia Wody.

Fizjologia

Vaporeona trudno porównać do jakiegokolwiek zwierzęcia przez odmienny wygląd (choć przypominają fenki (jak reszta Eeveelucji, poza Espeon), koty (styl poruszania się, masa ciała (żeby dobrze przystosować się do morza)) i ryby). Vaporeony mają ciało w kolorach od jasno do ciemnoniebieskiego. Głowa Vaporeona jest błękitna z trzema wyrostkami, z których dwa wyglądają jak uszy. Wyrostki te mają błonę pławną, co z pewnością ułatwia Vaporeonowi pływanie. Oczy są spokojne, czarne. W pysku znajdują się ostre kły ułatwiające przyswojenie ataku Bite (Gryzienie). Wokół niezbyt długiej szyi znajduje się śnieżnobiały kołnierz. Wzdłuż grzbietu przebiega granatowa błona. Ogon jest długi, zakończony płetwą nadającą napęd płynącemu Pokémonowi. Łapy średniej długości, zapewniają Vaporeonowi szybkie poruszanie się.

Zachowanie

Są to spokojnie pokemony o przyjacielskim, psim charakterze. Uwielbiają być doceniane i pieszczone przez właścicieli. Jego głos przypomina nieco szczekanie psa. Mimo charakteru są trudne do oswojenia, czasem potrzeba na to kilku miesięcy.

Vaporeony zachowują się trochę jak psy. Lubią pieszczoty, ale ciągle są wyjątkowo samodzielne i dobrze adaptują się do swojego otoczenia. Po jego zachowaniu rozpoznać można nadchodzącą pogodę. (W szczególności deszcz jak wibrują swoimi ogonami)

Jego struktura umożliwia mu "rozpuszczanie" się w wodzie.
Galea Vaporeon Acid Armor

Vaporeon "rozpuszcza" się w wodzie

Vaporeony w anime

Hipotetyczne Vaporeony

  • Ash chciał mieć Eevee dla siebie, ale Misty mówiła mu że Eevee ma już właściciela, jednakże w odcinku Tajemnica opuszczonej wyspy!, Ash miał okazję mieć dzikich Vaporeon, Jolteon i Flareon ale tego nie zrobił, brak tezy dlaczego tego nie zrobił. W Pokemon Yellow jeśli gracz chce, może wyewoluować Eevee Asha w Vaporeona.
  • Misty mówiła że bardzo chce zmienić Eevee w Vaporeon, mimo iż w serii to się nigdy nie stało (być może Bill da jej Eevee kiedyś, a wtedy ona wyewoluuje go w Vaporeona)
  • Red - Red wszak ma Jolteon ale skompletował cały pokedex więc zapewne złapał też Flareon i Vaporeon, w mandzę Red ma Eevee co przemienia się tymczasowo na Jolteon, Vaporeon i Flareon, żeby skończyć na Espeon.