FANDOM

479MS Rotom
Pokémon
Mesprit 481MS
#480
Generacja IV
Uxie
ユクシー Yuxie
480MS
Uxie

Pokémon Wiedza
Typy
Psycho
Zdolności
Levitate
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
0,3 kg 0,3 m
Statystyki
HP
75
Atak
75
Obrona
130
Sp. Atak
75
Sp. Obrona
130
Szybkość
95
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 F480
Linki zewnętrzne
Smogon: Uxie
Uxie (jap. ユクシー Yuxie) - legendarny Pokémon typu Psycho wprowadzony w generacji IV. Jest pierwszym członkiem Strażników Jezior w Sinnoh.

Biologia

Fizjologia

Uxie jest małym, szarym Pokémonem z dwoma ogonami, które mają czerwony klejnot. Jego twarz jest częściowo żółta z czerwonym klejnotem na czole. Głowa przypomina hełm. Uxie zawsze ma zamknięte oczy ze względu na fakt, że może zniszczyć pamięć tych, którzy w nie patrzą.

Różnice płci

Uxie jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

Duch Uxie może opuścić swoje ciało bez umierania. Może także zniszczyć pamięć tych, którzy patrzą w jego oczy. Uxie może również tworzyć iluzję. Jest najbardziej inteligentnym ze wszystkich Pokémonów, które stworzyły całą wiedzę w świecie Pokémon. Ma możliwość teleportowania siebie i innych Pokémonów.

Zachowanie

Uxie jest bardzo nieśmiałym Pokémonem.

Środowisko naturalne

Uxie żyje w Jeziorze Ostrości.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Uxie nie pogardzi karmą ani jagodami.

W Anime

Główne występy

Posąg i sylwetka Uxie pojawiły się w odcinku Sekretna kula potęgi.

"Dusza" Uxie podobna jest do Brocka, tak samo jak dusza Mesprita i Azelfa do Dawn i Asha.

Uxie pojawił się w fizycznej postaci w odcinku Kluczowe trio!, gdzie wraz z Mespritem przyszedł pod Jezioro Waleczności. Został złapany i kontrolowany przez J i Zespół G. W odcinku Legenda - ostateczna rozgrywka!, po zerwaniu kontrolera przy pomocy Croagunka Brocka i Gliscora Asha, pomogł w powstrzymaniu działania Cyrusa.

Drugoplanowe role

Inny Uxie pojawił się w odcinku Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky - Beyond Time & Darkness.

Legendarne Pokémony