FANDOM

Pokémon Uxie jest Legendarnym Pokémonem typu psychicznego.

Uxie jest pierwszym członkiem opiekunów jezior w Sinnoh.

Biologia

Fizjologia

Uxie jest małym, szarym Pokémonem z dwoma ogonami, które mają czerwony klejnot. Uxie ma częściowo żółtą twarz z czerwonym klejnotem na czole. Głowa Uxie słabo przypomina hełm.Uxie zawsze ma zamknięte oczy ze względu na fakt, że może zniszczyć pamięć tych, którzy patrzą w jego oczy.

Różnice płci

Uxie jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

Duch Uxie może opuścić swoje ciało bez umierania. Może także zniszczyć pamięć tych, którzy patrzą w jego oczy. Uxie może również tworzyć iluzję. Uxie jest także najbardziej inteligentnym ze wszystkich Pokémonów, które stworzyły całą wiedzę w świecie Pokémon. Ma także możliwość teleportowania się, jak również inne Pokémony.

Zachowanie

Uxie jest bardzo nieśmiałym Pokémonem.

Środowisko

Uxie żyje w Jeziorze Ostrości.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Uxie nie pogardzi karmą ani jagodami.

W Anime

Główne występy

Posąg i sylwetka Uxie pojawiły się w odcinku Sekretna kula potęgi.

"Dusza" Uxie podobna jest do Brocka, tak samo jak dusza Mesprita i Azelfa do Dawn i Asha.

Uxie pojawił się w fizycznej postaci w odcinku Kluczowe trio!, gdzie wraz z Mespritem przyszedł pod Jezioro Waleczności. Został złapany przez J i Zespół G i kontrolowany. W odcinku Legenda - ostateczna rozgrywka!, po zerwaniu kontrolera przy pomocy Croagunka Brocka i Gliscora Asha, pomogł w powstrzymaniu działania Cyrusa.

Drugoplanowe role

Inny Uxie pojawił się w odcinku Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky - Beyond Time & Darkness.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki