FANDOM

Unown
アンノーン Unknown
Misdreavus Wobbuffet
201Unown X Dream.png
Numer narodowy 201
Typ Psychika
Gatunek Pokémon Symbol
Waga 5.0kg
Wzrost 0.5m
Płeć Brak

Unown (jap. アンノーン Annōn, niem. Icognito) - Pokémon psychiczny występujący w grach Pokémon Gold, Pokémon Silver i Pokémon Crystal w Ruins of Alph; w Pokémon FireRed oraz Pokémon LeafGreen w Tanoby Chambers; w Pokémon Diamond, a także w Pokémon Pearl w Solaceon Ruins. W Pokémon Ruby, Pokémon Sapphire i Pokémon Emerald dostępny wyłącznie za pomocą wymiany. Unown jest strażnikiem sześcianu który zespół G chciał wykraść (co akurat im się udało) w Pokémon Wymiar Walki. Ten Pokemon zna tylko Ukrytą Siłę poprzez podnoszenie Poziomu.

Unowny są unoszącymi się w powietrzu, płaskimi oko-kształtnymi Pokémon z różnymi formami, które przypominają litery. Każdy z nich jest czarny.

Unowny szczegolną rolę odegrały w filmie Zaklęcie Unown. Uwięziły Spensera Hale'a w swoim wymiarze, a potem za sprawą Molly zmieniły posiadłość w kryształowy zamek. Jak Molly chciała, żeby było tak, jak dawniej, Unowny wyrwały się spod kontroli i zaczęły krystalizować całe Greenfield. Po tym, jak Entei ich pokonał, Unowny powróciły do swego wymiaru i uwolniły ojca Molly.

Z Unownami wiąże się wiele legend.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki