FANDOM

Unown (jap. アンノーン Annōn, niem. Icognito) to Pokémon typu psychicznego wprowadzony w generacji II. Nie ma żadnej znanej ewolucji, ale posiada 28 różnych form.

Występuje w grach Pokémon Gold, Pokémon Silver i Pokémon Crystal w Ruinach Alph; w Pokémon FireRed oraz Pokémon LeafGreen w Ruinach Tanoby; w Pokémon Diamond i w Pokémon Pearl w Ruinach Solaceon. W Pokémon Ruby, Pokémon Sapphire i Pokémon Emerald dostępny wyłącznie za pomocą wymiany. Unown jest strażnikiem sześcianu który zespół G chciał wykraść (co akurat im się udało) w Pokémon Wymiar Walki. Ten Pokemon zna tylko Ukrytą Siłę poprzez podnoszenie Poziomu.

Unowny są unoszącymi się w powietrzu, płaskimi oko-kształtnymi Pokémon z różnymi formami, które przypominają litery. Każdy z nich jest czarny.

Unowny szczegolną rolę odegrały w filmie Zaklęcie Unown. Uwięziły Spensera Hale'a w swoim wymiarze, a potem za sprawą Molly zmieniły posiadłość w kryształowy zamek. Jak Molly chciała, żeby było tak, jak dawniej, Unowny wyrwały się spod kontroli i zaczęły krystalizować całe Greenfield. Po tym, jak Entei ich pokonał, Unowny powróciły do swego wymiaru i uwolniły ojca Molly.

Z Unownami wiąże się wiele legend.

Pokémony o nieprzemiennych formach