FANDOM

Umbreon (jap. ブラッキー Blacky) - Pokémon typu Mrok wprowadzony w generacji II.

Biologia

Fizjologia

Głowa Umbreona jest zaokrąglona, czarna ze złotym okręgiem nad oczami. Umbreon posiada długie, niespotykanego kształtu uszy podobne do tych Pikachu, również z obręczami. Oczy są duże, jasnoczerwone z czarnymi źrenicami. Prawdopodobnie umożliwiają lepsze widzenie w ciemnościach. W pysku znajdują się kły mniejsze niż u pozostałych form, dlatego Umbreon nie potrafi przyswoić ataku Gryzienie. Czarny tułów Umbreona jest giętki i umożliwia szybkie poruszanie się. Na łapach i ogonie również są złote okręgi. Nie jest do końca wyjaśniona funkcja tych wzorów. Prawdopodobnie umożliwiają pobieranie księżycowej energii.

Różnice płci

Brak

Specjalne umiejętności

Umbreon potrafi niepostrzeżenie przemykać obok przeciwnika i znikać w najmniej spodziewanym momencie. Mimo że jest Pokémonem typu mrocznego potrafi używać normalnych ataków takich jak Hiper Promień oraz Giga Wstrząs.

Zachowanie

Gdy zajdzie słońce obręcze na jego ciele zaczynają świecić. Robią to też gdy Umbreon czeka na ofiarę, a jeszcze jaśniej lśnią podczas pełni księżyca. Często są widziane na dachach wpatrujące się w księżyc. Bardzo się przywiązuje do swojego trenera. Na wolności poluje w nocy aby go nie było widać. Lubi sprawiać radość swojemu trenerowi. Z natury jest bardzo łagodny.

Środowisko naturalne

Umbreony żyją zwykle w ciemnych obszarach, takich jak gęste lasy.

Dieta

Jak każdy Pokémon Umbreon nie pogardzi jagodami i karmą. Dzikie osobniki wolą jednak mięso.

Ewolucja

Eevee może ewoluować w 8 różnych Pokémonów:

Eevee

Eevee
Kamień Wody Water Stone Vaporeon
Vaporeon
Kamień Pioruna Thunder Stone Jolteon
Jolteon
Kamień Ognia Fire Stone Flareon
Flareon
Przyjaźń + poziom (dzień) Dzień Espeon
Espeon
Przyjaźń + poziom (noc) Noc Umbreon
Umbreon
podniesienie poziomu przy Omszonej Skale Moss Rock Leafeon
Leafeon
podniesienie poziomu przy Lodowej Skale Ice Rock Glaceon
Glaceon
podniesienie poziomu
dwa serca w Pokémon-Amie
ruch typu Baśń
Sylveon
Sylveon

W anime

Główne występy

Umbreon Gary'ego

Gary wyewoluował swojego Eevee'go w Umbreona.

Ciekawostki

Etymologia

Jego japońskie imię - Blacky (Black + Lucky) sugeruje że Umbreon jest mutacją kota (czarne koty przynoszą nieszczęście), królika (jest Pokémonem księżycowym, a wg chińskiej legendy, króliki żyją na księżycu) i lisa (Fenka, jak reszta przedstawicieli gatunku, także czarnego lisa).