FANDOM

386MS Deoxys
Pokémon
Grotle 388MS
#387
Generacja IV
Turtwig
ナエトル Naetle
387MS
Turtwig

Pokémon Młody Liść
Typy
Trawa
Zdolności
Overgrow Shell Armor
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworyRośliny
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
10,2 kg 0,4 m
Statystyki
HP
55
Atak
68
Obrona
64
Sp. Atak
45
Sp. Obrona
55
Szybkość
31
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 F387
Linki zewnętrzne
Smogon: Turtwig
Turtwig (jap. ナエトル Naetle) - Pokémon typu Trawawprowadzony w generacji IV. Ewoluuje w Grotle na poziomie 18. Wraz z Chimcharem i Piplupem jest jednym ze starterów Pokémon w regionie Sinnoh.

Biologia

Fizjologia

Turtwig wyglądem przypomina żółwia. Ma twarz koloru zielonego z wyjątkiem ust i brody, które są koloru żółtego. Na głowie, na brązowej gałązce, rosną dwa zielone listki. Pomiędzy nimi rośnie nasionko, które ten Pokémon wystrzela przy użyciu Nasionka Mocy. Po wystrzeleniu natychmiast wyrasta kolejne nasionko, dzięki czemu Pokémon może użyć tego ataku wiele razy. Chodzi na czterech nogach, które są żółte. Ogólnie ciało tego Pokémona jest jaskrawo zielone. Na jego plecach jest skorupa zbudowana z gleby.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Turtwig może wykorzystać pogodę do korzystania z Syntezy i Słonecznego Promienia. Jego powłoka zapewnia doskonałą obronę, ale zmniejsza jego prędkość. Turtwig zna również wiele innych ruchów typu trawiastego.

Zachowanie

Turtwig jest Pokémonem, który raczej nie używa przemocy. Liść na głowie więdnie, jeśli jest spragniony. Turtwig jest również czasami nieśmiały i leniwy lub ochronny. Kiedy Turtwig jest bardzo zdrowy, powłoka powinna być wilgotna.

Środowisko naturalne

Turtwig żyje w obszarach, które są blisko jezior. Można go znaleźć też wzdłuż jeziora w gęstych lasach.

Dieta

Jako Pokémon na bazie rośliny, Turtwig zwykle odżywia się w procesie fotosyntezy. Może jeść jagody jak inne Pokémony. Pije wodę, która utwardza jego glebę.

W anime

Pokédex

(DP005): Turtwig, Listkowy Pokémon. Jego skorupa jest zbudowana z ziemi i twardnieje, gdy wchłania wodę.

Ważniejsze występy

Turtwig Asha

Ash złapał swojego Turtwiga w odcinku Dogadajmy się! Ewoluuje w Grotle'a w odcinku Niespodziewana pomoc!.

Turtwig Paula

Również Paul posiadał swojego Turtwiga. Debiutuje jednak już jako Torterra. Jako Turtwig pojawia się w retrospekcji trenera.

Inne

Liderka Sali Gardenia także ma Turtwiga. Był wykorzystywany w walce przeciwko Ashowi.

Drugoplanowe role

Turtwig debiutuje w odcinku Pierwsza podróż! w laboratorium profesora Rowana. Był jednym ze starterów do wybrania. Zachowywał się spokojnie. Inny Turtwig pojawił się w odcinku Nadchodzi nowa era! i był w posiadaniu trenera w Centrum Pokémon. Jeszcze inny Turtwig pojawił się w odcinku Klasowy Trening!. Młody chłopak używał go w szkole trenerów do walki z Chimcharem.