Wikia

Pokepédia

Turtwig

Komentarz1
2548stron na
tej wiki
Turtwig
Turtwig anime
ナエトル Naetle
Informacje
Typ Trawa1
Gatunek Listkowy Pokémon
Zdolność Zarastanie
Wzrost 0.4m
Waga 10.2kg
Płeć Samiec i samica
387388389

Turtwig jest Pokémonem typu trawiastego. Turtwig ewoluuje w Grotle, a później w Torterrę.

Turtwig, wraz z Chimcharem i Piplupem, jest jednym z trzech Pokémonów starterów w Sinnoh.

Biologia

Fizjologia

Turtwig wyglądem przypomina żółwia. Ma twarz koloru zielonego z wyjątkiem ust i brody, które są koloru żółtego. Na głowie, na brązowej gałązce, rosną dwa zielone listki. Pomiędzy nimi rośnie nasionko, które ten Pokémon wystrzela przy użyciu Nasionka Mocy. Po wystrzeleniu natychmiast wyrasta kolejne nasionko, dzięki czemu Pokémon może użyć tego ataku wiele razy. Chodzi na czterech nogach, które są żółte. Ogólnie ciało tego Pokémona jest jaskrawo zielone. Na jego plecach jest skorupa zbudowana z gleby.

Specjalne umiejętności

Turtwig może wykorzystać pogodę do korzystania z Syntezy i Słonecznego Promienia. Jego powłoka zapewnia doskonałą obronę, ale zmniejsza jego prędkość. Turtwig zna również wiele innych ruchów typu trawiastego.

Zachowanie

Turtwig jest Pokémonem, który raczej nie używa przemocy. Liść na głowie więdnie, jeśli jest spragniony. W rezultacie, Turtwig żyje w obszarach, które są blisko jezior.

Turtwig jest również czasami nieśmiały i leniwy lub ochronny.

Środowisko

Turtwig jest nieco ograniczony w środowisku naturalnym, jest głównie dawany początkującym trenerom. Turtwiga można znaleźć wzdłuż jeziora w gęstych lasach.

Dieta

Jako Pokémon na bazie rośliny, Turtwig zwykle odżywia się w procesie fotosyntezy. Można jeść jagody jak inne Pokémony. Pije wodę, która twardnieje jego glebę. Kiedy Turtwig jest bardzo zdrowy, powłoka powinna być wilgotna.

W Anime

Ważniejsze występy

Turtwig Asha

Ash złapał swojego Turtwiga w odcinku Dogadajmy się! Ewoluuje w Grotle'a w odcinku Niespodziewana pomoc!.

Turtwig Paula

Również Paul posiadał swojego Turtwiga. Debiutuje jednak już jako Torterra. Jako Turtwig pojawia się w retrospekcji trenera.

Inne

Liderka Sali Gardenia także ma Turtwiga. Był wykorzystywany w walce przeciwko Ashowi.

Drugoplanowe role

Turtwig debiutuje w odcinku Pierwsza podróż! w laboratorium profesora Rowana. Był jednym ze starterów do wybrania. Zachowywał się spokojnie.

Inny Turtwig pojawił się w odcinku Nadchodzi nowa era! Był w posiadaniu trenera w Centrum Pokémon.

Inny Turtwig pojawił się w odcinku Klasowy Trening!. Młody chłopak używał go w szkole trenerów do walki z Chimcharem.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
DP005 Turtwig, Listkowy Pokémon. Jego skorupa jest zbudowana z ziemi i twardnieje, gdy wchłania wodę.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki