FANDOM

Turtwig to Pokémon o typie Trawiastego, wprowadzony w generacji IV.

Charakterystyka

Turtwig wyglądem przypomina żółwia. Ma twarz koloru zielonego z wyjątkiem ust i brody, które są koloru żółtego. Na głowie, na brązowej gałązce, rosną dwa zielone listki. Pomiędzy nimi rośnie nasionko, które ten Pokémon wystrzela przy użyciu Nasionka Mocy. Po wystrzeleniu natychmiast wyrasta kolejne nasionko, dzięki czemu Pokémon może użyć tego ataku wiele razy. Chodzi na czterech nogach, które są żółte. Ogólnie ciało tego Pokémona jest jaskrawo zielone. Na jego plecach jest skorupa zbudowana z gleby.

Turtwig może wykorzystać pogodę do korzystania z Syntezy i Słonecznego Promienia. Jego powłoka zapewnia doskonałą obronę, ale zmniejsza jego prędkość. Turtwig zna również wiele innych ruchów typu trawiastego.

Turtwig jest Pokémonem, który raczej nie używa przemocy. Liść na głowie więdnie, jeśli jest spragniony. W rezultacie, Turtwig żyje w obszarach, które są blisko jezior.

Turtwig jest również czasami nieśmiały i leniwy lub ochronny.

Turtwig jest nieco ograniczony w środowisku naturalnym, jest głównie dawany początkującym trenerom. Turtwiga można znaleźć wzdłuż jeziora w gęstych lasach.

Jako Pokémon na bazie rośliny, Turtwig zwykle odżywia się w procesie fotosyntezy. Można jeść jagody jak inne Pokémony. Pije wodę, która utwardza jego glebę. Kiedy Turtwig jest bardzo zdrowy, powłoka powinna być wilgotna.

Formy

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez poprzednie formy ewolucyjne

W anime

Pokedex (DP005): Turtwig, Listkowy Pokémon. Jego skorupa jest zbudowana z ziemi i twardnieje, gdy wchłania wodę.

Ważniejsze występy

Turtwig Asha

Ash złapał swojego Turtwiga w odcinku Dogadajmy się! Ewoluuje w Grotle'a w odcinku Niespodziewana pomoc!.

Turtwig Paula

Również Paul posiadał swojego Turtwiga. Debiutuje jednak już jako Torterra. Jako Turtwig pojawia się w retrospekcji trenera.

Inne

Liderka Sali Gardenia także ma Turtwiga. Był wykorzystywany w walce przeciwko Ashowi.

Drugoplanowe role

Turtwig debiutuje w odcinku Pierwsza podróż! w laboratorium profesora Rowana. Był jednym ze starterów do wybrania. Zachowywał się spokojnie.

Inny Turtwig pojawił się w odcinku Nadchodzi nowa era! Był w posiadaniu trenera w Centrum Pokémon.

Inny Turtwig pojawił się w odcinku Klasowy Trening!. Młody chłopak używał go w szkole trenerów do walki z Chimcharem.

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Turtwig (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

Zobacz też

Szablon:Navbox/Pokemony z generacji IV

Przypisy