Fandom

Pokémon Wiki

Treecko

3053strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Treecko to Pokémon typu trawiastego. Ewoluuje w Grovyle'a, a potem w Sceptile'a.

Treecko, wraz z Torchiciem i Mudkipem, jest jednym ze starterów Pokémon w regionie Hoenn.

Biologia

Fizjologia

Treecko to mały, zielony, dwunożny Pokémon gad. Jego ręce i nogi mają po trzy palce. Treecko posiada duży, ciemnozielony ogon z dwoma oddzielnymi płatkami podobnymi do ogona Wartortle'a. Jego brzuch i gardło są czerwone. Treecko ma żółte oczy z długimi, wąskimi źrenicami. Posiada również linię biegnącą na brzuchu, przypominającą etui.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Treecko jest w stanie skalować ściany przy pomocy małych kolców znajdujących się na jego dłoniach i stopach.

Oprócz arsenału trawiastych ruchów Treecko, jest także zdolny do kilku ataków, które wymagają fizycznej walki, takich jak Szybki Atak.

Zachowanie

Dzikie Treecko są bardzo terytorialne i będą atakować kogokolwiek, kto zbliża się ich domu. Treecko są znane z ich spokoju i osobowości i nie wpadają w panikę pod żadnym pozorem, nawet w obliczu większego wroga. Wyczuwają wilgoć przy pomocy swoich ogonów.

Siedlisko

Treecko żyje wewnątrz porośniętych lasów i jest znany jako obrońca puszczy drzew. Wiadomym jest, że tworzy swoje gniazda na drzewach dużych i wysokich, aby chronić się przed wrogami. Jednak Treecko jest nieco rzadki na wolności i jest bardziej powszechny jako złapany. Można znaleźć go głównie w Hoenn.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Treecko nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Treecko Asha

Ash Ketchum ma Sceptile'a, którego złapał jako Treecko w odcinku Troje to już tłum.

Inne

Treecko pierwszy raz pojawił się w odcinku Długa droga przed nami!. Profesor Birch pokazywał May trzy Pokémony startery do wyboru. Dziewczyna nie wybrała Treecko.

W odcinku Twój pierwszy Pokémon, Siostra Joy opiekowała się Treecko, Torchiciem i Mudkipem. Dziewczynka imieniem Stephanie zamierzała wybrać jednego z nich na startera. Stephanie wybrała Mudkipa, a tata Stephanie postanowił zostać trenerem Pokémonów z Treecko jako pierwszym Pokémonem.

Drugoplanowe role

Treecko pojawił się w odcinku Kolekcjoner pucharów.

Mew przyjął formę Treecko w filmie Lucario i tajemnica Mew.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG007 Treecko, Leśny Gekon Pokémon. Treecko potrafią wspinać się po gładkich, pionowych pniach. Używają ogona do atakowania wrogów. Treecko budują gniazda w drzewach. Podobno te drzewa żyją o wiele dłużej.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki