FANDOM

251MS Celebi
Pokémon
Grovyle 253MS
#252
Generacja III
Treecko
キモリ Kimori
252MS
Treecko

Pokémon Leśny Gekon
Typy
Trawa
Zdolności
Overgrow Unburden
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworySmocze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
5,0 kg 0,5 m
Statystyki
HP
40
Atak
45
Obrona
35
Sp. Atak
65
Sp. Obrona
55
Szybkość
70
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 Plik:F252.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Treecko
Treecko (jap. キモリ Kimori) - Pokémon typu Trawa wprowadzony w generacji III. Wraz z Torchiciem i Mudkipem jest jednym ze starterów Pokémon w regionie Hoenn.

Biologia

Fizjologia

Treecko to mały, zielony, dwunożny Pokémon gad. Jego ręce i nogi mają po trzy palce. Treecko posiada duży, ciemnozielony ogon z dwoma oddzielnymi płatkami podobnymi do ogona Wartortle'a. Jego brzuch i gardło są czerwone. Treecko ma żółte oczy z długimi, wąskimi źrenicami. Posiada również linię biegnącą na brzuchu, przypominającą etui.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Treecko jest w stanie skalować ściany przy pomocy małych kolców znajdujących się na jego dłoniach i stopach.

Oprócz arsenału trawiastych ruchów, Treecko jest także zdolny do kilku ataków, które wymagają fizycznej walki, takich jak Szybki Atak.

Zachowanie

Dzikie Treecko są bardzo terytorialne i będą atakować kogokolwiek, kto zbliża się ich domu. Treecko są znane z ich spokoju i osobowości i nie wpadają w panikę pod żadnym pozorem, nawet w obliczu większego wroga. Wyczuwają wilgoć przy pomocy swoich ogonów.

Siedlisko

Treecko żyje wewnątrz porośniętych lasów i jest znany jako obrońca puszczy drzew. Wiadomym jest, że tworzy swoje gniazda na drzewach dużych i wysokich, aby chronić się przed wrogami. Jednak Treecko jest nieco rzadki na wolności i jest bardziej powszechny jako złapany. Można znaleźć go głównie w Hoenn.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Treecko nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Treecko Asha

Ash ma Sceptile'a, którego złapał jako Treecko w odcinku Troje to już tłum.

Inne

Treecko pierwszy raz pojawił się w odcinku Długa droga przed nami!. Profesor Birch pokazywał May trzy Pokémony startery do wyboru. Dziewczyna nie wybrała Treecko.

W odcinku Twój pierwszy Pokémon, Siostra Joy opiekowała się Treecko, Torchiciem i Mudkipem. Dziewczynka imieniem Stephanie zamierzała wybrać jednego z nich na startera. Stephanie wybrała Mudkipa, a tata Stephanie postanowił zostać trenerem Pokémonów z Treecko jako pierwszym Pokémonem.

Drugoplanowe role

Treecko pojawił się w odcinku Kolekcjoner pucharów.

Mew przyjął formę Treecko w filmie Lucario i tajemnica Mew.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG007 Treecko, Leśny Gekon Pokémon. Treecko potrafią wspinać się po gładkich, pionowych pniach. Używają ogona do atakowania wrogów. Treecko budują gniazda w drzewach. Podobno te drzewa żyją o wiele dłużej.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.