FANDOM

Totodile (jap. ワニノコ Waninoko) - Pokémon typu Woda wprowadzony w generacji II.

Wraz z Chikoritą i Cyndaquilem jest jednym ze starterów w regionie Johto.

Biologia

Fizjologia

Totodile jest małym Pokémonem, z wyglądu przypominającym młodego krokodyla w kolorze niebieskim. Na jego głowie mieści się para oczu z czerwoną tęczówką i źrenicą w kolorze czarnym. Otoczone są czarną plamką. Ten pokemon ma podłużny pyszczek. Z jego górnej szczęki wystają dwa białe zęby, na dolnej ma ich aż 8. Mówi się, że potrafi nimi przegryźć wszystko. Na klatce piersiowej Totodile'a znajduje się żółty wzór, w kształcie literki "V". Jego łapki zakończone są pięcioma ostrymi pazurami. Przemieszcza się na tylnych kończynach. Ma dosyć duże, trójpalczaste stopy. Z grzbietu tego Pokémona wyrastają 3 czerwone wypustki, które przypominają kolce. Jedna z nich znajduje się też na ogonie Pokémona.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Jego zęby są ostre jak szpilki i wytrzymałe jak metal. Dzięki swoim potężnym szczękom jest w stanie zgnieść praktycznie wszystko.

Zachowanie

Totodile mają w zwyczaju gryzienie wszystkiego, co widzą, w tym ich trenerów. Są to bardzo wesołe Pokémony, które lubią zwracać na siebie uwagę. Nie znoszą być ignorowane, więc nie należy się odwracać do nich plecami.

Środowisko naturalne

Totodile mieszkają blisko wody, najczęściej wokół dużych rzek i wybrzeży morskich. Lubią klimaty tropikalne.

Ewolucja

Totodile ewoluuje w Croconawa na poziomie 18. Croconaw ewoluuje w Feraligatra na poziomie 30. Feraligatr nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Totodile
Totodile
wodny
Poziom 18 Croconaw
Croconaw
wodny
Poziom 30 Feraligatr
Feraligatr
wodny

Ciekawostki

Etymologia

Nazwa Totodile pochodzi od słów tot (ang. brzdąc) i crocodile (ang. krokodyl).

Nazwa Waninoko pochodzi od słów wani (jap. aligator) i ko (jap. małe dziecko).