FANDOM

157MS.png Typhlosion
Pokémon
Croconaw 159MS.png
#158
Generacja II
Totodile
ワニノコ (Waninoko)
158MS.png
Totodile.png

Pokémon Krokodyl
Typy
Woda
Zdolności
Grupa hodowli
Wodne
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
9.5 kg 0,6 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Plik:F158.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Totodile

Wygląd

Totodile jest małym pokemonem, z wyglądu przypominającym młodego krokodyla w kolorze niebieskim. Na jego głowie mieści się para oczu z czerwoną tęczówką i źrenicą w kolorze czarnym. Otoczone są czarną plamką. Ten pokemon ma podłużny pyszczek. Z jego górnej szczęki wystają dwa białe zęby, na dolnej ma ich aż 8. Mówi się, że potrafi nimi przegryźć wszystko. Na klatce piersiowej Totodile'a znajduje się żółty wzór, w kształcie literki "V". Jego łapki zakończone są pięcioma ostrymi pazurami. Przemieszcza się na tylnych kończynach. Ma dosyć duże, trójpalczaste stopy. Z grzbietu tego pokemona wyrastają 3 czerwone wypustki, które przypominają kolce. Jedna z nich znajduje się też na ogonie pokemona.

Zachowanie i umiejętności

Totodile mają w zwyczaju gryzienie wszystkiego, co widzą, w tym ich trenerów. Są to bardzo wesołe pokemony, które lubią zwracać na siebie uwagę. Nie znoszą być ignorowane, więc nie należy się odwracać do nich plecami. Totodile mieszkają blisko wody, najczęściej wokół dużych rzek i wybrzeży morskich. Lubią klimaty tropikalne.

Nazwa Totodile pochodzi od "tot" ("brzdąc") i od słowa "crocodile" czyli "krokodyl".

Nazwa japońska nazwa Waninoko pochodzi od "wani" czyli aligator i "ko" czyli określenie małego dziecka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki