Wikia

Pokepédia

Torterra Asha

Dyskusja0
2518stron na
tej wiki
Torterra Asha
Ash Torterra
サトシのドダイトス Satoshi's Dodaitose
Informacje
Debiut Dogadajmy się!
Miejsce złapania Trasa 202
Płeć Nieznana
Umiejętność Nieznana
Aktualna lokalizacja W laboratorium profesora Oaka
387 mini 388 mini 389 mini
Pokémon ten spędził 95 odcinków jako Turtwig i 66 odcinków jako Grotle.
[[{{{gatunek}}}|Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku]]
Torterra był drugim Pokémonem złapanym przez Asha w regionie Sinnoh.

HistoriaEdytuj

Ash złapał Torterrę jako Turtwiga w odcinku Dogadajmy się!. Żył w lesie w pobliżu domu Clary. Po tym jak Zespół R ukradł Pikachu Asha, ich balon rozbił się, a Turtwig bronił Pikachu przed nimi. Kiedy Ash i jego przyjaciele pojawili się, Turtwig założył, że próbowali ukraść Pikachu, więc zaatakował ich i uciekł z wyczerpanym Pikachu. Następnym razem, gdy nieporozumienie zostało wyjaśnione, Turtwig przepraszająco zaprzyjaźnił się z Ashem. Pod koniec odcinka, gdy Ash i jego przyjaciele opuszczali Clarę, stara kobieta zachęcała Turtwiga, by poszedł z Ashem, więc pobiegł do niego. Potem Turtwig i Pikachu walczyli, a Ash go złapał.

W odcinku Dla każdego coś innego!, Turtwig walczył z Chimcharem Paula i przegrał. Okazało się, że wahał się po otrzymaniu rozkazu Asha do uników.

File-Ash Turtwig
Turtwig
Rafi862Dodany przez Rafi862

Ogólnie rzecz biorąc, brał udział w pięciu walkach w sali. Jako Turtwig pokonał Cranidosa Roarka w pierwszej bitwie, a w rewanżu pokonał Rampardosa, zdobywając pierwszą Odznakę Sinnoh dla Asha. Walczył również przeciwko Gardenii jako Turtwig podczas jego drugiej walki w Sali. Chociaż Gardenia pokonała Pokémony Asha podczas bitwy w Lesie Eterna, zyskał przewagę i pokonał ją. Po poznaniu Kuli Energii od Brelooma Kenny'ego, Turtwig walczył w Sali Pastoria w odcinku Siła Stalowej Pięści, gdzie walczył z Quagsirem Wake'a, ale został odwołany przed przegraną. Nie był ponownie użyty do czasu siódmej walki Asha w Sali w odcinku Cel - Siódma Odznaka. Był wykorzystywany jako Grotle w walce przeciwko Candice. Była to jego pierwsza walka w Sali od ewolucji. Walczył ze Sneaselem i był w stanie go pokonać za pomocą Wspinaczki. Niestety, został łatwo pokonany przez jej Abomasnow. Krótko walczył z Luxrayem Volknera w odcinku Latająca wieża Sunyshore. Grotle był w stanie wykorzystać Ostry Liść i wytrzymać Iskrę Luxraya, ale potem mecz został przerwany.

Szybkość Turtwiga była czynnikiem, na który, koncentrował się Ash. Jednak w odcinku Niespodziewana pomoc! Turtwig przekształcił się w Grotle'a podczas walki z Honchkrowem Paula. Szybko stało się jasne, że ze względu na nowe ciało, szybkość Grotle'a zmalała, a Grotle upadał wiele razy w walce. Nowo rozwinięty Grotle miał wysokie oczekiwania w sobie. W nocy wyszedł spróbować poprawić prędkość, jednak nie udało mu się odzyskać swojej szybkości i potknął się od czasu do czasu. Torterra Paula dostarczył niespodziewaną pomoc, pokazując Grotle'owi, że może liczyć na obronę.

File-Ash Grotle
Grotle
Rafi862Dodany przez Rafi862

W odcinku Zamieszanie w wielkim mieście! wykazano, że Grotle zmęczył się od chodzenia, ponieważ jego ciało przybrało większą masę. Musiał być przenoszony przez Happiny Brocka.

W odcinku Płochliwy przyjaciel Ash użył Grotle'a, by pomóc w szkoleniu Piloswine'a Dawn, gdzie stosował metody obrony. W odcinku Duża zguba metody obrony zaczęły się opłacać w bitwie Grotle'a ze Swampertem, który użył Centro Ciosu, a Grotle zatrzymał atak głową i odpowiedział Ostrym Liściem, przewracając przeciwnika.

W odcinku Samotny Snover, aby ocalić Snovera, Grotle wykroczył poza własne granice i nauczył się Wspinaczki, co pozwoliło mu odzyskać prędkość.

W odcinku Pokaż na co cię stać Grotle był używany w meczu pomiędzy Ashem a Paulem. Walczył ponownie z Honchkrowem. Grotle próbował wykorzystać swoją silną obronę przeciwko Honchkrowowi, jednak Honchkrow okazał się zbyt silny i Grotle został pokonany.

File-Grotle powered up
Grotle po połknięciu Kuli Energii
Rafi862Dodany przez Rafi862
W odcinku Pokonać mistrza walk był używany do walki z Rhyperiorem Palmera w Festiwalu Twinleaf. Podczas bitwy przypadkowo połknął własną Kulę Energii, powodując zdobycie ogromnej ilości energii. Mimo to przegrał mecz.

W odcinku Zagubieni w elektrowni! walczył z Cyndaquilem Dawn, gdzie świeżo wykluty Pokémon okazał się silnym wojownikiem.

W odcinku Dla Jessie wszystko Grotle trenował z Mamoswine'em Dawn do Pokazów w Lilypad. Podczas szkolenia, Grotle wykazał połykanie własnej Kuli Energii, by zdobyć władzę. Mamoswine odzwierciedlił ten ruch przez połknięcie Odłamka Lodu, co z kolei spowodowało lód, tworząc na plecach lodowe kolce.

W odcinku Latająca wieża Sunyshore, Grotle został wykorzystany jako pierwszy w walce w Sali Sunyshore przeciwko Luxrayowi Volknera, ale pomimo korzystnego typu był przytłoczony atakiem Luxraya. Potem bitwa została przełożona ze względu na utratę mocy w Sali. Później Grotle został wezwany do walki z Zespołem R wewnątrz Wieży Sunyshore i szybko przekształcił się w Torterrę. Torterra natychmiast nauczył się Burzy Liści i pokonał Zespół R.

Torterra pojawił się w odcinku Elitarna tajemnica! w walce z Hippowdonem Berthy. Po wprowadzeniu dobrej walki, Torterra ostatecznie przegrał bitwę.

W odcinku Ósmy cud Sinnoh! Ash używał Torterrę podczas rewanżu z Volknerem, wysyłając go przeciwko Electivire'owi Volknera. Pomimo korzystnego typu, Torterra został pokonany.

Turtwig został pokazany w retrospekcji w odcinku Ligowe emocje!. Kiedy Ash wspominał bitwy w Sali, wykazano, że Turtwig walczył z Rampardosem Roarka.

Ash użył go w walce z Paulem w odcinku Prawdziwa rywalizacja!. Torterra został wysłany przeciwko Drapionowi Paula, po tym jak Buizel i Staraptor polegli w bitwie przeciwko potężnemu Pokémonowi. Walczył dobrze i był w stanie zrobić niektóre uszkodzenia Drapionowi, jednak w końcu Drapion okazał się zbyt silny i Torterra został pokonany.

Zakłada się, że Ash zostawił Torterrę w laboratorium profesora Oaka, gdy zdecydował się podróżować przez Unova.

Osobowość i cechyEdytuj

Ash and Torterra
Ash i Torterra
Rafi862Dodany przez Rafi862
Jako Turtwig był odważnym rodzajem Pokémona, który miał wysokie zaufanie. Najwyraźniej miał silne szczęki, ponieważ był często postrzegany, jak gryzł ludzi i Pokémony. Jego zachowanie nieco przypominało Victreebela, Carnivine'a i Cacneę Jamesa. Okazał się zarówno niezwykle szybki i dość silny. Po ewolucji w Grotle'a stał się dużo mniej aktywny ze względu na swoją wagę, ale wciąż dobrze walczył. Po ewolucji, Torterra stał dość poważny i nie miał problemów ze słuchaniem poleceń Asha.

RuchyEdytuj

Ruchy improwizowaneEdytuj

  • Wir - ten ruch wymyśliła Dawn, przez co Ash wiedział jak pokonać pierwszego lidera Sinnoh. Turtwig unika ruchu przeciwnika i zaczyna wirować. Kilka innych Pokémonów Asha używało ten ruch. Niestety, Turtwig utracił zdolność do Wiru, gdy ewoluował w Grotle'a.
  • Połknięcie Kuli Energii - Grotle używa tej techniki do zasilania trawiastych ataków, po raz pierwszy w odcinku Pokonać mistrza walk. Później użył tego ruchu ponownie aby pomóc Mamoswine'owi Dawn zastosować technikę połknięcia Odłamków Lodu na pokazach Lilypad.

CiekawostkiEdytuj

  • Jako Grotle był jedynym ze swojego gatunku, który pojawił się w anime.
  • Ewolucja Grotle'a po raz pierwszy pojawiła się w japońskiej czołówce.

Zobacz teżEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki