Wikia

Pokepédia

Torkoal Asha

Komentarze9
2541stron na
tej wiki
Torkoal Asha
サトシのコータス Satoshi no Kōtasu
Ash Torkoal
Informacje
Płeć nieznana
Umiejętność nieznana
Aktualna lokalizacja w laboratorium profesora Oaka
Historia
Debiut Nie igrać z Torkoalem!
Miejsce złapania Stalowa Dolina
324 mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku
Torkoal był czwartym Pokémonem złapanym przez Asha podczas podróży po Hoenn.

Historia

Hoenn

Torkoal pierwszy raz pojawił się w odcinku Nie igrać z Torkoalem!. Grupa znalazła Torkoala w Stalowej Dolinie, gdzie został zaatakowany przez grupę Magnemite'ów i Skarmory. Potem grupa Stalowych Pokémonów zostawiła go, a ten podziękował Ashowi i uciekł. Torkoal został znaleziony, gdy został ponownie zaatakowany przez te same Pokémony. Z pomocą Pikachu i Torchica oraz Skitty May, Torkoal spłoszył Pokémony, jednak potem zemdlał. Brock pielęgnował go i przywrócił do zdrowia. Gdy Torkoal usłyszał pewien dźwięk, znów pobiegł niesamowicie szybko. Później Torkoal, z grupą, pokonał dzikiego Magnetona, a May uratowała Torchica z przepaści z urwiska. Gdy dotarli do końca doliny, Steelix ujawnił się jako lider Stalowego typu w dolinie i rozpoczął walkę z Torkoalem. Pomimo niekorzystnej sytuacji typu, Steelix był w stanie zdominować pole bitwy. Ash przypomniał sobie bitwę z Flannery, a następnie polecił mu stosować Przegrzanie. Steelix został pokonany, a potem wstał i zostawił Torkoala. Ash zapytał Torkoala, czy chciałby dołączyć do jego zespołu; Torkoal zgodził się na pomysł i powalił Asha na ziemię.

Ash Torkoal cry

Torkoal Asha płacze

W następnym odcinku Ash przedstawił Torkoala reszcie Pokémonów. Powitał ich, puszczając dym z nozdrzy. Później, w bitwie Asha z Wattsonem, Torkoal został wybrany do walki z Manectriciem. Po długiej walce pierwsza bitwa Torkoala zakończyła się porażką.

Pierwsza walka Torkoala w sali odbyła się przeciwko Normanowi w odcinku Równowaga sił!. Ash postanowił użyć go do walki ze Slakothem, po tym jak Pikachu został odwołany. Pokonał go za pomocą jednego Miotacza Płomieni. Następnie Torkoal został pokonany przez Vigorotha Normana.

Soccer

Torkoal próbuje kopnąć piłkę

W odcinku Nie rzucajcie pereł przed Spoinki!, Torkoal zaprzyjaźnił się ze Spoinkiem, a wraz z Ashem i grupą pomógł mu odzyskać utraconą perłę. W odcinku Clamperl mądrości, Torkoal płynął łodzią.

Torkoal był używany kilka razy w Konferencji Ever Grande. W odcinku Nie chwal dnia przed zachodem ligi, Torkoal i Corphish walczyli z Dominickiem i jego Tropiusem i Swalotem. Tropius i Torkoal zremisowali. Później, w odcinku Pieśń zwycięstwa, walczył z Venomothem Katie, ale dziewczyna zwróciła go i wybrała Golducka, który go pokonał. Następnie, w walce Asha z Morrisonem w odcinku Wybieraj albo przegrasz!, Torkoal został brutalnie pobity przez Steelixa Morrisona. Wreszcie, w odcinku Na końcu drogi, Torkoal walczył z Shiftrym Tysona i wygrał, lecz został pokonany przez Hariyamę.

W odcinku Na właściwym miejscu o właściwej porze, Torkoal spotkał się z resztą Pokémonów Asha w laboratorium profesora Oaka. Potem Ash postanowił wziąć udział w rywalizacji w Strefie Walk i zostawił Torkoala i Glalie z resztą Pokémonów.

Strefa Walk w Kanto

Ash Torkoal Tory

Torkoal puszcza dym

Torkoal został sprowadzony do zespołu Asha w odcinku Uradowany do walki z Registeelem Brandona. Torkoal walczył bardzo dobrze z legendarnym Pokémonem i wykazał, że nauczył się Ognistej Fali. Jednak w wyniku uderzenia silnego Elektro Działa, Torkoal został pobity, a Ash przegrał drugi mecz z Brandonem.

Sinnoh

Torkoal został wysłany do Asha na Konwaliową Konferencję w odcinku Spotkanie ze starymi przyjaciółmi!. Po tym, jak Glalie zamroził Asha Lodowym Promieniem, Torkoal przyczynił się do rozmrożenia go. Był drugim Pokémonem Asha stosowanym w walce z Darkraiem Tobiasa w odcinku Półfinałowa przeszkoda!. Rozpoczął Miotaczem Płomieni, ale w obliczu potężnego Mrocznego Pulsu został szybko pokonany.

Seria Czerń i Biel

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Torkoal ma zwyczaj płakać i uwalniać dym z nozdrzy, gdy jest szczęśliwy. Zazwyczaj robi to za każdym razem, gdy jest wypuszczany z Poké Balla i kiedy wygrywa bitwę. Jest dość emocjonalny i bardzo przyjazny dla ludzi i innych Pokémonów.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Miotacz Płomieni Ogień Nie igrać z Torkoalem! Jest
Ash Torkoal Flamethrower

Przegrzanie Ogień Nie igrać z Torkoalem! Jest
Ash Torkoal Overheat-1-

Stalowa Obrona Stal Szarża Manectrica! Jest
Ash Torkoal Iron Defense

Powalenie Normal Nie rzucajcie pereł przed Spoinki! Jest
Ash Torkoal Body Slam-1-

Ognista Fala Ogień Uradowany Jest
Ash Torkoal Heat Wave-1-

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 三木眞一郎 Shin'ichirō Miki
USA Maddie Blaustein
Billy Beach
Polska Billy Beach

Ciekawostki

  • Torkoal to jedyny ognisty Pokémon Asha, który nie jest starterem.
    • Jest również jedynym ognistym Pokémonem Asha, który nie ma ewolucji.
  • Torkoal to jedyny Pokémon Asha złapany w Hoenn, że nie jest zdolny do ewolucji.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Torkoal.
Pokémony Asha
Ash Kalos
Przy sobie PikachuFroakieFletchinderHawlucha
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodile
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLapras
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki