FANDOM

Torkoal Asha
サトシのコータス Satoshi no Kōtasu
Ash Torkoal
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash
Miejsce złapania Stalowa Dolina
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Nie igrać z Torkoalem!
Złapany w Nie igrać z Torkoalem!
324MS
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Torkoal był czwartym Pokémonem złapanym przez Asha podczas podróży po Hoenn.

Historia

Hoenn

Torkoal pierwszy raz pojawił się w odcinku Nie igrać z Torkoalem!. Grupa znalazła Torkoala w Stalowej Dolinie, gdzie został zaatakowany przez grupę Magnemite'ów i Skarmory. Potem grupa Stalowych Pokémonów zostawiła go, a ten podziękował Ashowi i uciekł. Torkoal został znaleziony, gdy został ponownie zaatakowany przez te same Pokémony. Z pomocą Pikachu i Torchica oraz Skitty May, Torkoal spłoszył Pokémony, jednak potem zemdlał. Brock pielęgnował go i przywrócił do zdrowia. Gdy Torkoal usłyszał pewien dźwięk, znów pobiegł niesamowicie szybko. Później Torkoal, z grupą, pokonał dzikiego Magnetona, a May uratowała Torchica z przepaści z urwiska. Gdy dotarli do końca doliny, Steelix ujawnił się jako lider Stalowego typu w dolinie i rozpoczął walkę z Torkoalem. Pomimo niekorzystnej sytuacji typu, Steelix był w stanie zdominować pole bitwy. Ash przypomniał sobie bitwę z Flannery, a następnie polecił mu stosować Przegrzanie. Steelix został pokonany, a potem wstał i zostawił Torkoala. Ash zapytał Torkoala, czy chciałby dołączyć do jego zespołu; Torkoal zgodził się na pomysł i powalił Asha na ziemię.

Ash Torkoal cry

Torkoal Asha płacze

W następnym odcinku Ash przedstawił Torkoala reszcie Pokémonów. Powitał ich, puszczając dym z nozdrzy. Później, w bitwie Asha z Wattsonem, Torkoal został wybrany do walki z Manectriciem. Po długiej walce pierwsza bitwa Torkoala zakończyła się porażką.

Pierwsza walka Torkoala w sali odbyła się przeciwko Normanowi w odcinku Równowaga sił!. Ash postanowił użyć go do walki ze Slakothem, po tym jak Pikachu został odwołany. Pokonał go za pomocą jednego Miotacza Płomieni. Następnie Torkoal został pokonany przez Vigorotha Normana.

Soccer

Torkoal próbuje kopnąć piłkę

W odcinku Nie rzucajcie pereł przed Spoinki!, Torkoal zaprzyjaźnił się ze Spoinkiem, a wraz z Ashem i grupą pomógł mu odzyskać utraconą perłę. W odcinku Clamperl mądrości, Torkoal płynął łodzią.

Torkoal był używany kilka razy w Konferencji Ever Grande. W odcinku Nie chwal dnia przed zachodem ligi, Torkoal i Corphish walczyli z Dominickiem i jego Tropiusem i Swalotem. Tropius i Torkoal zremisowali. Później, w odcinku Pieśń zwycięstwa, walczył z Venomothem Katie, ale dziewczyna zwróciła go i wybrała Golducka, który go pokonał. Następnie, w walce Asha z Morrisonem w odcinku Wybieraj albo przegrasz!, Torkoal został brutalnie pobity przez Steelixa Morrisona. Wreszcie, w odcinku Na końcu drogi, Torkoal walczył z Shiftrym Tysona i wygrał, lecz został pokonany przez Hariyamę.

W odcinku Na właściwym miejscu o właściwej porze, Torkoal spotkał się z resztą Pokémonów Asha w laboratorium profesora Oaka. Potem Ash postanowił wziąć udział w rywalizacji w Strefie Walk i zostawił Torkoala i Glalie z resztą Pokémonów.

Strefa Walk w Kanto

Ash Torkoal Tory

Torkoal puszcza dym

Torkoal został sprowadzony do zespołu Asha w odcinku Uradowany do walki z Registeelem Brandona. Torkoal walczył bardzo dobrze z legendarnym Pokémonem i wykazał, że nauczył się Ognistej Fali. Jednak w wyniku uderzenia silnego Elektro Działa, Torkoal został pobity, a Ash przegrał drugi mecz z Brandonem.

Sinnoh

Torkoal został wysłany do Asha na Konwaliową Konferencję w odcinku Spotkanie ze starymi przyjaciółmi!. Po tym, jak Glalie zamroził Asha Lodowym Promieniem, Torkoal przyczynił się do rozmrożenia go. Był drugim Pokémonem Asha stosowanym w walce z Darkraiem Tobiasa w odcinku Półfinałowa przeszkoda!. Rozpoczął Miotaczem Płomieni, ale w obliczu potężnego Mrocznego Pulsu został szybko pokonany.

Seria Czerń i Biel

Ponownie spotkał Asha na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy

Torkoal ma zwyczaj płakać i uwalniać dym z nozdrzy, gdy jest szczęśliwy. Zazwyczaj robi to za każdym razem, gdy jest wypuszczany z Poké Balla i kiedy wygrywa bitwę. Jest dość emocjonalny i bardzo przyjazny dla ludzi i innych Pokémonów.

Ruchy

Ataki Pliki Debiut
Miotacz Płomieni 324MSAsh Torkoal Flamethrower Nie igrać z Torkoalem!
Przegrzanie 324MSAsh Torkoal Overheat-1- Nie igrać z Torkoalem!
Stalowa Obrona 324MS300px Szarża Manectrica!
Powalenie 324MSAsh Torkoal Body Slam-1- Nie rzucajcie pereł przed Spoinki!
Upał 324MSAsh Torkoal Heat Wave-1- Uradowany

Dubbing

Japonia: 三木眞一郎 Shin'ichirō Miki
Stany Zjednoczone: Maddie Blaustein
Billy Beach
Polska: Billy Beach

Ciekawostki

  • Torkoal to jedyny ognisty Pokémon Asha, który nie jest starterem.
    • Jest również jedynym ognistym Pokémonem Asha, który nie ma ewolucji.
  • Torkoal to jedyny Pokémon Asha złapany w Hoenn, że nie jest zdolny do ewolucji.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Torkoal.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki