FANDOM

254MS Sceptile
Pokémon
Combusken 256MS
#255
Generacja III
Torchic
アチャモ Achamo
255MS
Torchic

Pokémon Kurczątko
Typy
Ogień
Zdolności
Blaze Speed Boost
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
2,5 kg 0,4 m
Statystyki
HP
45
Atak
60
Obrona
40
Sp. Atak
70
Sp. Obrona
50
Szybkość
45
Styl Ciała Odcisk łapy
Body07 F255
Linki zewnętrzne
Smogon: Torchic
Torchic (jap. アチャモ Achamo) - Pokémon typu Ogień wprowadzony w generacji III. Ewoluuje w Combuskena na poziomie 16. Wraz z Treecko i Mudkipem jest jednym ze starterów Pokémon w regionie Hoenn.

Biologia

Fizjologia

Torchic to małe pisklę z pomarańczowymi i żółtymi puszystymi piórami. Jego skrzydła są niedopracowane i prawie bezużyteczne. Nogi i stopy jednak są dobrze rozwinięte do biegania i drapania. Posiada również grzebień na głowie, który mgliście przypomina płomień.

Różnice płci

Samiec Torchic ma bardzo mały czarny punkcik na plecach. Samice nie mają tego znaku.

Zdolności specjalne

Podobnie jak wiele ognistych stworków, Torchic potrafi ziać ogniem o mocy 1000 stopni Celsjusza z dzioba.

Zachowanie

Jako młody Pokémon, Torchic jest oczywiście ciekawski. Dlatego też potrzebuje kogoś, kto poprowadzi go i podszkoli. Poszczególne osobowości wahają się od łagodnych do zawziętych. Torchic najwyraźniej nie lubi ciemności, ponieważ nie może zobaczyć co jest przed nim.

Siedlisko

Torchic jest rzadki w naturze i najprawdopodobniej można znaleźć go w posiadaniu trenerów, którzy wybrali go jako startera. Można znaleźć go głównie w Hoenn.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Torchic nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Torchic May

May wybrała na swojego pierwszego Pokémona Torchica w odcinku Długa droga przed nami!.

Inne

Harrison zaczął podróż z Torchiciem, którego otrzymał od prof. Bircha. Jest teraz Blazikenem.

Ash, Max i Brock mieli za zadanie czuwać nad trio starterów z Hoenn w odcinku Twój pierwszy Pokémon. Torchicowi udało się ewoluować i musiał się ukrywać.

Drugoplanowe role

Torchic pojawił się na krótko w odcinkach Koszmarne przebranie!, Wszystkie oczy na Buneary! i Strzeżcie się młodzi, Barry nadchodzi!.