FANDOM

Togetic (jap. トゲチック Togechikku) - Pokémon typu Baśń i Lot (do generacji VI typu Normal i Lot) wprowadzony w generacji II.

Biologia

Fizjologia

Togetic to głównie biały, dwunożny Pokémon niewielkiego wzrostu. Na korpusie ma czerwone i niebieskie trójkąty. Jego szyja oraz nogi są stosunkowo długie. Nieco anielski wygląd nadają mu białe skrzydełka.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Wyczuwa dobroć w sercach ludzi i Pokémonów. Roznosi szczęście poprzez swoją obecność. Potrafi unosić się w powietrzu bez machania skrzydłami.

Zachowanie

Kiedy zlokalizuje osobę z czystym sercem, zbiera się przy niej i zalewa ją szczęściem i materią zwaną "pyłem radości". By dzielić się radością, lata po świecie szukając dobrych ludzi. Jeśli nie jest z dobrym człowiekiem, traci siły i motywację.

Środowisko naturalne

Togetic jest rzadkością na wolności, ale czasem można go spotkać w lasach.

Ewolucja

Togepi ewoluuje w Togetica poprzez przyjaźń. Togetic ewoluuje w Togekissa przy kontakcie z Błyszczącym Kamieniem. Togekiss nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Togepi
Togepi
baśniowy
przyjaźń + poziom Togetic
Togetic
baśniowylatający
Błyszczący Kamień Bag Shiny Stone Sprite Togekiss
Togekiss
baśniowylatający

Ciekawostki

  • Togetic oraz jego ewolucja są jedynymi Pokémonami o kombinacji typów Baśń i Lot.
  • Tegetic oraz Togekiss są również jedynymi Pokémonami posiadającymi dwa typy z typem baśniowym jako swoim pierwszym typem.
  • Togetic dzieli swoją kategorię z Blissey. Obydwa Pokémony są znane jako Pokémon Szczęście.

Etymologia

Nazwy Togetic oraz Togechick są kombinacją słów 刺 toge (kolec) i chick (pisklę).