FANDOM

Togepi (jap. トゲピー Togepy) - dziecięcy Pokémon typu Baśń (do generacji VI typu Normal) wprowadzony w generacji II.

Biologia

Fizjologia

Togepi wygląda na stworka, który jeszcze nie wykluł się z jajka. Ma małe czarne oczka. Stworek jest kremowy, jego skorupka ma kolor biały; pokrywają ją czerwone i niebieskie wzory przypominające figury geometryczne.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Gromadzi pozytywne uczucia w skorupce, aby potem podzielić się nimi z innymi. Jego najsilniejszym atakiem jest Metronom. Niestety większość tych Pokémonów używa go bez swojej wiedzy i zastanowienia. Jest w stanie uwolnić truciznę z kolców na głowie. Jak dowiadujemy się w anime, potrafi zamienić się z powrotem w skorupę.

Zachowanie

Togepi są uważane za znak szczęścia. W trakcie snu chowają się do skorupki. Togepi są bardzo dziecinne i często nie wyczuwają realnego zagrożenia. Są bardzo radosne i dzielą radość z tymi, którzy się nimi opiekują chroniąc przed krzywdą. Każdy, kto obudzi śpiącego Togepi, zostanie zalany falą pozytywnych uczuć.

Środowisko naturalne

Trudno jest je znaleźć w naturze, jednak występują czasem w lasach.

Ewolucja

Togepi ewoluuje w Togetica poprzez przyjaźń. Togetic ewoluuje w Togekissa przy kontakcie z Błyszczącym Kamieniem. Togekiss nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Togepi
Togepi
baśniowy
przyjaźń + poziom Togetic
Togetic
baśniowylatający
Błyszczący Kamień Bag Shiny Stone Sprite Togekiss
Togekiss
baśniowylatający

Ciekawostki

  • Choć Togepi jest pełnoprawnym Pokémonem drugiej generacji, pojawił się w pierwszej serii anime - Indigo League.