FANDOM

Tobias to trener Pokémonów z regionu Sinnoh, który brał udział w Konwaliowej Konferencji.

Wygląd

Tobias z wyglądu przypomina swojego głównego Pokémona, Darkraia. Ma długie, kręcone włosy w kolorze szaroniebieskim oraz jasnozielone oczy. Nosi ciemnoszare buty, jasnoszare spodnie z bordowymi nacięciami po bokach - od dołu do kolan - oraz bluzkę na długi rękaw w tym samym kolorze, również z bordowymi nacięciami, wokół której owinięty jest pasek. Zakłada również charakterystyczny dla siebie bordowy, dość krótki płaszcz z niebieskimi guzikami.

Historia

Tobias zadebiutował w odcinku Ligowe emocje!, ale jego twarz nie była wówczas widoczna. Barry minął go na korytarzu i wyraźnie przestraszył się go. W odcinku Starcie Paula i Barry'ego!, gdy Ash i Barry rozmawiali na temat swoich następnych przeciwników w lidze, Conway opowiedział im o Tobiasie i o tym, że z łatwością pokonał wszystkich liderów sal w Sinnoh i zdobył osiem odznak, a także awansował przez pierwszą i drugą rundę Konwaliowej Konferencji, używając jedynie swojego Darkraia.

W odcinku Opanujmy właściwy ruch! Tobias pojawił po raz pierwszy w całości, gdzie awansował do top 8 turnieju. W odcinku Odwilż między rywalami! ujawniono, że znajduje się już w top 4 Konwaliowej Konferencji.

EP658 Tobias Ash

Tobias i Ash.

W odcinku Półfinałowa przeszkoda! walczył przeciwko Ashowi w półfinale Konwaliowej Konferencji. Choć był w stanie na początku walczyć tylko Darkraiem, Sceptile'owi - jako jedynemu w całym turnieju - udało się pokonać go. Wówczas Tobias wystawił do walki swojego Latiosa, który pokonał pozostałą część zespołu Asha (zremisował z Pikachu), wygrywając całą bitwę dla swojego trenera.

Później Tobias pokonał swojego przeciwnika w finałowej rundzie przy użyciu Darkraia, wygrywając Konwaliową Konferencję.

Osobowość i cechy charakteru

Na początku Tobias został przedstawiony jako bardzo tajemniczy człowiek: jego wygląd i sposób bycia wyraźnie nie spodobały się Barry'emu, gdy po raz pierwszy minął go na korytarzu. Bardzo poważnie podchodzi do bitwy, jest mądrym, inteligentnym i silnym trenerem, który bez większego problemu jest w stanie pokonać swoich przeciwników za pomocą swoich Pokémonów. Ma szacunek i przyjazny stosunek do innych, co można dostrzec po jego walce z Ashem, kiedy podziękował mu na niesamowitą bitwę i pochwalił jego umiejętności. Tobias wydaje się również dość niecierpliwy - był zirytowany długą walką Latiosa z Pikachu.

Pokémony

Przy sobie

Darkrai
EP658 Tobias Darkrai
Darkrai jest głównym Pokémonem Tobiasa. Korzystając z Darkraia, Tobias łatwo zdobył osiem odznak w Sinnoh i szybko awansował w pierwszych czterech rundach Konwaliowej Konferencji. W półfinale turnieju walczył z Ashem i jego Pokémonami. Pokonał Heracrossa, Torkoala i Gible'a, przegrał natomiast ze Sceptile'em. Zwycięską bitwę rozegrał także w finale konferencji, dzięki czemu Tobias został zwycięzcą.
Debiut Ligowe emocje!
Latios
EP658 Tobias Latios
Latios był drugim Pokémonem Tobiasa, który został użyty w walce z Ashem. Szybko pokonał Sceptile'a i Swellowa, zremisował natomiast z Pikachu. Jednakże, jako że wszystkie Pokémony Asha zostały pokonane, Tobias został ogłoszony zwycięzcą.
Debiut Półfinałowa przeszkoda!

Tobias ma jeszcze co najmniej cztery inne Pokémony, jako że brał udział w pełnej bitwie z Ashem, do której potrzeba sześciu Pokémonów.

Osiągnięcia

EP658 Tobias winning

Tobias zostaje ogłoszony zwycięzcą Konwaliowej Konferencji.

Odznaki

Poniżej znajduje się lista odznak zdobytych przez Tobiasa:

Liga Pokémon

Tobias brał udział w następujących konferencjach Ligi Pokémon:

Aktorzy głosowi

Japonia: 高橋広樹 Hiroki Takahashi
Stany Zjednoczone: J. Michael Tatum
Polska: nie wiadomo

Ciekawostki

  • Tobias jest pierwszym bohaterem z anime, który uczestniczył w konferencji Ligi Pokémon, używając legendarnych i/lub mitycznych Pokémonów. Co ciekawe, inny trener próbował wziąć udział w lidze ze swoim Heatranem, nie wiadomo jednak, czy został do niej dopuszczony.
  • Tobias jest jedynym trenerem w anime, który posiada zarówno legendarnego, jak i mitycznego Pokémona.