FANDOM

497MS Serperior
Pokémon
Pignite 499MS
#498
Generacja V
Tepig
ポカブ Pokabu
498MS
Tepig

Pokémon Ognista Świnia
Typy
Ogień
Zdolności
Blaze Thick Fat
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
9,9 kg 0,5 m
Statystyki
HP
65
Atak
63
Obrona
45
Sp. Atak
45
Sp. Obrona
45
Szybkość
45
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 F498
Linki zewnętrzne
Smogon: Tepig
Tepig (jap. ポカブ Pokabu) - Pokémon typu Ogień wprowadzony w generacji V. Ewoluuje w Pignite'a na poziomie 17. Wraz ze Snivy i Oshawottem jest jednym ze starterów Pokémon w regionie Unova.

Biologia

Fizjologia

Tepig Pokémon świnka, przede wszystkim o pomarańczowej barwie z dodatkowymi kolorami czarnym, różowym i żółtym na różnych częściach jego ciała. Posiada duże, owalne oczy, rumiany różowy nos i gęsty żółty pas nad pyskiem. Większość jego twarzy ma czarne ubarwienie, a jego uszy, długie i podłużne, są umieszczone blisko siebie na czubku głowy. Tepig ma krótkie nogi z czarnymi końcami na przednich łapach. Ma czarny pasek na dolnej części pleców, z którego rozciąga się zwinięty ogon, zwieńczony czerwoną kulką.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Może wystrzeliwać ogień z pyska. Tepigi są bardzo zwinne, dzięki czemu mogą z łatwością uniknąć ataków. Tepig i jego ewolucyjna rodzina są jedynymi Pokémonami mogącymi nauczyć się Gorącego Rozbicia.

Zachowanie

Tepig wykorzystuje zianie ogniem, by gotować jedzenie. Z jego ryjka mogą wydobywać się płomienie lub sam dym, kiedy Tepig jest chory. Wykazano, że macha ogonem, gdy jest szczęśliwy.

Dieta

Tepig gotuje ogniem jagody, a następnie je zjada.

W anime

Główne występy

Tepig debiutuje w odcinku W cieniu Zekroma! w posiadaniu profesor Juniper, gdzie był jednym ze starterów.

Tepig Asha

Tepig pojawia się w odcinku Klub Bitew Pokémonów i wybór Tepiga!. Był wcześniej własnością aroganckiego trenera, ale został wypuszczony, ponieważ przegrał z Deerlingiem podczas walki. Ash złapał go po zdobyciu jego zaufania.

Występy drugorzędne

W odcinku Zemsta Znawczyni!, Tepigi wielu trenerów były widoczne w Poké Sklepie.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW004 Tepig, Pokémon Ognista Świnka. Z jego ryjka mogą wydobywać się płomienie lub sam dym, gdy Tepig jest chory.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.