Fandom

Pokémon Wiki

Tepig

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Pokémon Tepig jest Pokémonem typu ognistego.

Rozwija się w Pignite'a, który z kolei ewoluuje w Emboara.

Wraz z Oshawottem i Snivy, Tepig jest jednym ze Starterów Pokémon z regionu Unova.

Biologia

Fizjologia

Tepig Pokémon świnka, przede wszystkim o pomarańczowej barwie z dodatkowymi kolorami czarnym, różowym i żółtym na różnych częściach jego ciała. Posiada duże, owalne oczy, rumiany różowy nos i gęsty żółty pas nad pyskiem. Większość jego twarzy ma czarne ubarwienie, a jego uszy, długie i podłużne, są umieszczone blisko siebie na czubku głowy. Tepig ma krótkie nogi z czarnymi końcami na przednich łapach. Ma czarny pasek na dolnej części pleców, z którego rozciąga się zwinięty ogon, zwieńczony czerwoną kulką.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Może wystrzeliwywać ogień z pyska. Tepigi są bardzo zwinne, dzięki czemu mogą z łatwością uniknąć ataków. Tepig i jego ewolucyjna rodzina są jedynymi Pokémonami, że mogą nauczyć się Gorącego Rozbicia.

Zachowanie

Tepig wykorzystuje zianie ogniem, by gotować jedzenie. Z jego ryjka mogą wydobywać się płomienie lub sam dym, kiedy Tepig jest chory. Wykazano, że macha ogonem, gdy jest szczęśliwy.

Siedlisko

Dieta

Tepig gotuje ogniem jagody, a następnie je zjada.

W anime

Główne występy

Tepig debiutuje w odcinku W cieniu Zekroma! w posiadaniu profesor Juniper, gdzie był jednym ze starterów.

Tepig Asha

Tepig pojawia się w odcinku Klub Bitew Pokémonów i wybór Tepiga!. Był wcześniej własnością aroganckiego trenera, ale został wypuszczony, ponieważ przegrał z Deerlingiem podczas walki. Ash złapał go po zdobyciu jego zaufania.

Występy drugorzędne

W odcinku Zemsta Znawczyni!, Tepigi wielu trenerów były widoczne w Poké Sklepie.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW004 Tepig, Pokémon Ognista Świnka. Z jego ryjka mogą wydobywać się płomienie lub sam dym, gdy Tepig jest chory.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria

Plik:Unova starters anime.png

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki