FANDOM

071MS.png Victreebel
Pokémon
Tentacruel 073MS.png
#072
Generacja I
Tentacool
メノクラゲ Menokurage
072MS.png
Tentacool.png

Pokémon Meduza
Typy
WodaTrujący
Zdolności
Czyste Ciało Ciekły Muł

Deszcz
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
-
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
45.5 kg 0.9 m
Statystyki
HP
40
Atak
40
Obrona
35
Sp. Atak
50
Sp. Obrona
100
Szybkość
70
Styl Ciała Odcisk łapy
Body10.png Plik:F072.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Tentacool
Tentacool (jap.メノクラゲ) to Pokemon o typach Woda i Trujący. Ewoluuje w Tentacruela.

Biologia

Fizjologia

Tentacool to z wyglądu meduza. Jest całkiem niebieski, nie licząc 2 szarych macek i czerwonych "kryształów" na głowie. Między małymi oczkami widac ostry szpikulec.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Jego galaretowate ciało wchłania wodę i promienie słoneczne, czego stworek używa plując bąbelkami z kryształów lub strzelając promieniami. Szpikulec między oczami to żądło zawierające silny jad, natomiast trucizna w mackach oszałamia ofiarę.

Zachowanie

Tentacoole pływają w stadach, często z głowami ponad wodą nagrzewając ciało. Nurkują głębiej tylko, gdy polują. Zaatakowane z daleka atakują promieniami i bąbelkami, a z bliska dotkliwie parzą i żądlą. 

Środowisko naturalne

Pokemony te pływają w morzach i oceanach, rzadziej dostają się do rzek i w skutku trafiają do innych mórz, oceanów lub czasem jezior. 

Odżywianie

To drapieżniki. Atakują małe wodne pokemony, jak Magikarp, Shellder, czy Krabby. Tak jak prawie wszystkie pokemony, nie pogardzi karmą czy jagodami.

W anime

Ważniejsze wystepy

Tentacool zadebiutował w odcinku Tentacool i Tentacruel, razem ze stadem i ogromnym Tentacruelem buntując się przeciwko budowaniu kurortu pod dowództwem Nastiny na ich terytorium na morzu. Ash, Misty, i Brock uratowali miasto Porta Vista przed poke-meduzami.

Drugoplanowe role

Tentacool występował jeszcze wiele razy, między innymi w Zawodach do Ligi Pokemon, jako pokemon przeciwnika Richiego.

Wpisy Pokedexa

Odcinek   Wpis
EP019 Tentacool, Pokemon Meduza. 99 procent jego galaretowatego ciała to woda.
Na tym kończą się wpisy z serii Indigo League

Więcej z Fandomu

Losowa wiki