Fandom

Pokémon Wiki

Tentacool

3057stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Tentacool

Tentacool to pokemon trująco-wodny. Ewoluuje w Tentacruela.

Biologia

Fizjologia

Tentacool to z wyglądu meduza. Jest całkiem niebieski, nie licząc 2 szarych macek i czerwonych "kryształów" na głowie. Między małymi oczkami widac ostry szpikulec.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Jego galaretowate ciało wchłania wodę i promienie słoneczne, czego stworek używa plując bąbelkami z kryształów lub strzelając promieniami. Szpikulec między oczami to żądło zawierające silny jad, natomiast trucizna w mackach oszałamia ofiarę.

Zachowanie

Tentacoole pływają w stadach, często z głowami ponad wodą nagrzewając ciało. Nurkują głębiej tylko, gdy polują. Zaatakowane z daleka atakują promieniami i bąbelkami, a z bliska dotkliwie parzą i żądlą. 

Środowisko naturalne

Pokemony te pływają w morzach i oceanach, rzadziej dostają się do rzek i w skutku trafiają do innych mórz, oceanów lub czasem jezior. 

Odżywianie

To drapieżniki. Atakują małe wodne pokemony, jak Magikarp, Shellder, czy Krabby. Tak jak prawie wszystkie pokemony, nie pogardzi karmą czy jagodami.

W anime

====Ważniejsze wystepy====
Tentacool.png

Tentacool zadebiutował w odcinku Tentacool i Tentacruel, razem ze stadem i ogromnym Tentacruelem buntując się przeciwko budowaniu kurortu pod dowództwem Nastiny na ich terytorium na morzu. Ash, Misty, i Brock uratowali miasto Porta Vista przed poke-meduzami.

Drugoplanowe role

Tentacool występował jeszcze wiele razy, między innymi w Zawodach do Ligi Pokemon, jako pokemon przeciwnika Richiego.

Wpisy Pokedexa

Odcinek   Wpis
EP019 Tentacool, Pokemon Meduza. 99 procent jego galaretowatego ciała to woda.
Na tym kończą się wpisy z serii Indigo League

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki