FANDOM

Tate i Liza to liderzy sali w mieście Mossdeep. Specjalizują się w Pokémonach typu psychicznego. Wręczają Odznakę Umysłu trenerom, którzy ich pokonają.

Historia

Tate i Liza pierwszy raz pojawili się w odcinku Dla mnie to wciąż rakieta!. Ich ojciec, Jin, jest właścicielem Centrum Kosmicznego Mossdeep i często leci w przestrzeń kosmiczną, aby szukać Pokémonów. W rezultacie, często spędzają oni czas w Centrum Kosmicznym, a nawet walczą w zerowej grawitacji, używając Zamętu Baltoy'ów do lewitacji.

Liza jest przedstawiona jako bardziej doświadczona w walce, zawsze pokonuje Tate'a, kiedy oboje walczą. Liza uwielbia drażnić złośliwie Tate'a przypominając mu o takich rzeczach, które bardzo go złoszczą. Zazwyczaj Liza nazywa go swoim "małym" bratem, mimo że są bliźniakami. To dlatego, że Liza w rzeczywistości jest starszym bliźniakiem.

Kiedy Ash Ketchum i jego przyjaciele odwiedzili Mossdeep, Max szybko zaprzyjaźnił się z Tate'em, ponieważ mieli sporo cech wspólnych, w tym w kwestię starszej siostry. Odcinek ten koncentruje się głównie na Tate'u i Maxie, którzy spędzili prawie cały czas podczas wspólnej zabawy.

Później, gdy Max i Tate wsiedli do kabiny promu, Zespół R kombinował coś na obszarze z myślą o kradzieży promu. Tate i Max nie wiedzieli o tym aż trio doszło do nich, a Meowth związał chłopców. Na szczęście, Corphish Asha był na pokładzie promu i uwolnił duet, który szybko pokonał Zespół R. W chwilach, które nastąpiły, Tate i Max stali się bohaterami dnia, do czasu, gdy bezpiecznie wylądował prom. Zespół R doznał wówczas gniewu Lizy i May.

W odcinku Solidny jak Solrock, Tate i Liza stanęli przeciwko Ashowi w podwójnej bitwie, w której ich Lunatone i Solrock walczył przeciwko Pikachu i Swellowowi Asha. Początkowo bliźniaki nie pracowali razem, ale po kolejnym ataku Zespołu R udało im się pracować razem. W bitwie, która nastąpiła, wykazali niesamowitą możliwość równoważenia się nawzajem, stając się pozornie niepowstrzymaną siłą, którą Ash musiał pokonać. Ostatecznie, Pikachu użył Pioruna i stworzył wraz ze Swellowem nowy ruch - Piorunującą Tarczę. Łatwo pokonali Lunatone'a i Solrocka i zdobyli dla Asha Odznakę Umysłu.

Pokémony

Lunatone
Liza LunatoneDebiut: Dla mnie to wciąż rakieta! Lunatone Lizy jest Pokémonem używanym we wszystkich bitwach w sali. Kiedy bliźniaki walczyli ze sobą, Lunatone wygrał bitwę. Później Liza wykorzystała go również przeciwko Zespołowi R po nie udanej próbie kradzieży statku kosmicznego z Centrum Kosmicznego Mossdeep.
Ataki
Akcja, Psychiczny Cios, Lodowy Promień i Świetlisty Ekran i zdolność Lewitacja
Solrock
Tate SolrockDebiut: Dla mnie to wciąż rakieta! Inny Pokémon bliźniaków używany do podwójnych walk to Solrock Tate'a. Mimo że przegrał z Lunatone'em Lizy, gdy walczył w sali z Ashem okazał się tak samo mocny.
Ataki
Akcja, Burza Piaskowa, Słoneczny Promień i Psychiczny Cios

W Sali Mossdeep

Baltoy (×4)
TateandLizaBaltoyDebiut: Dla mnie to wciąż rakieta! Cztery Baltoye Tate'a i Lizy żyją w Sali Mossdeep, gdzie, kiedy Tate i Liza chcieli walczyć, użyli Zamętu do walki z zerową grawitacją. Kiedy Zespół R chciał ukraść prom dla szefa, Baltoye zatrzymali transport.
Ataki
Zamęt zdolność Lewitacja
Liderzy Sal w regionie Hoenn

FileStone Badge
Roxanne
w mieście Rustboro

FileKnuckle Badge
Brawly
na wyspie Dewford

FileDynamo Badge
Wattson
w mieście Mauville

FileHeat Badge
Flannery
w mieście Lavaridge

FileBalance Badge
Norman
w mieście Petalburg

FileFeather Badge
Winona
w mieście Fortree

FileMind Badge
Tate i Liza
w mieście Mossdeep

FileRain Badge
Wallace/Juan
w mieście Sootopolis