FANDOM

Tapu Lele to legendarny Pokémon o typie psychicznym i baśniowym, wprowadzony w generacji VII. Jest jednym z czterech boskich strażników regionu Alola, strzegącym wyspy Akala.

Biologia

Legenda mówi, że Tapu Lele zakończyła wojnę pomiędzy dwoma wyspami Aloli poprzez rozsypanie swoich łusek i uspokojenie zmęczonych żołnierzy.

Tapu Lele potrafi rozsypywać swoimi rozjarzonymi łuskami, które wpływają innych fizycznie lecząc ich choroby i rany. Jednak te łuski mogą okazać się szkodliwe, ponieważ żadne ciało nie potrafi wytrzymać zmian, wywołanych zbyt dużą ilością tych łusek. Tapu Lele używa swoich łusek dla własnej przyjemności; będąc niewinną istotą, potrafi doprowadzić innych do ruiny.

Gdy Tapu Lele nie ma wystarczająco energii zgromadzonej w swojej skorupie to brakuje jej sił, aby zwyciężyć w walce. Mając to w głowie, będzie starała się nie przegrać, zamiast pokonać przeciwnika. Potrafi umiejętnie uprzykrzyć stan przeciwnika.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Tapu Lele nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Tapu Lele
Tapu Lele
psychiczny baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Tapu Lele (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Tapu Lele wydaje się być oparty na motylu wyłaniającym się z poczwarki. Może być również inspirowany Kāne, jednym z czterech głównych bogów hawajskich i symbolem życia w naturze.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją hawajskich słów tapu (święty) i pulelehua (motyl).
  • Jego japońska może być kombinacją hawajskiego kapu (święty) i japońskiego てふてふ tefutefu (motyl).

Przypisy

Legendarne Pokémony