FANDOM

Tapu Koko to legendarny Pokémon o typie elektrycznym i baśniowym, wprowadzony w generacji VII. Jest jednym z czterech boskich strażników regionu Alola, strzegącym wyspy Melemele.

Biologia

Tapu Koko to Pokémon strażnik czuwający nad Wyspą Melemele w regionie Alola. Ma całkiem zmienną naturę, dlatego niekoniecznie przyjdzie z pomocą, gdy będziesz jej potrzebować.

Pomimo tego jest bardzo ciekawski. Jeżeli zainteresuje się jakimś człowiekiem lub Pokémonem może przybyć aby się z nim pobawić lub stoczyć walkę.

Tapu Koko może zbierać elektryczność chowając się w swoim pancerzu. Robi to także w wyjątkowej sytuacji...[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Tapu Koko nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Tapu Koko
Tapu Koko
elektryczny baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Tapu Koko (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Maska Tapu Koko jest wzorowana na kogucie, a jej design przypomina słup totemowy. Może być również inspirowany Kūkaʻilimoku, jednym z czterech głównych bogów hawajskich i bogiem wojny i konfliktu.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją hawajskich słów tapu (święty) i kokō (onomatopeja piania koguta).
  • Jego japońska może być kombinacją hawajskiego kapu (święty) i japońskiego コケコッコー kokekokkō (onomatopeja piania koguta).

Przypisy

Legendarne Pokémony