FANDOM

Tapu Fini (jap.カプ・レヒレ Kapu Rehire) - Legendarny Pokémon typu Woda Baśń wprowadzony w generacji VII. Jest jednym z czterech boskich strażników regionu Alola, strzegącym wyspy Poni.

Biologia

Specjalne umiejętności

Ten Pokémon potrafi stworzyć wodę, która oczyszcza ciało i umysł, ale Tapu Fini może ją dać tylko temu, kto zademonstruje swoją siłę i wytrzyma we mgle stworzonej przez tego Pokémona. Wielu ludzi próbowało swoich sił w zdobyciu jej wody i wytrzymaniu w jej mgle, jednak pośród nich byli tacy, którzy mieli złe intencje, co może być powodem dlaczego Tapu Fini straciła zainteresowanie ludźmi i już się im nie pokazuje. Tapu Fini atakuje manipulując wodą. Ponieważ nie cierpi ran spowodowanych walką, wytwarza gęstą mgłę, która wprowadza przeciwnika w trans i prowadzi go do samookaleczenia.

Zachowanie

Tapu Fini nigdy nie okazuje emocji, nawet kiedy atakuje. Niektórzy ludzi mówią, że dzieje się tak ponieważ wykonywanie ruchów jest tak męczące.

Ewolucja

Tapu Fini nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Tapu Fini
Tapu Fini
wodny baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Tapu Fini (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Kiedy Tapu Fini ma zamkniętą muszlę, przypomina włócznika lub marlina, kiedy natomiast jest ona otwarta - przypomina syrenę. Może być również inspirowany Kanaloą, jednym z czterech głównych bogów hawajskich i bogiem oceanu.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją hawajskiego tapu (święty) i angielskiego fin (płetwa).
  • Jego japońska może być kombinacją hawajskiego kapu (święty) i 鰭 hire (płetwa).

Przypisy

Legendarne Pokémony