FANDOM

Tapu Fini to legendarny Pokémon o typie wodnym i baśniowym, wprowadzony w generacji VII. Jest jednym z czterech boskich strażników regionu Alola, strzegącym wyspy Poni.

Biologia

Ten Pokémon potrafi stworzyć wodę, która oczyszcza ciało i umysł, ale Tapu Fini może ją dać tylko temu, kto zademonstruje swoją siłę i wytrzyma we mgle stworzonej przez tego Pokémona. Wielu ludzi próbowało swoich sił w zdobyciu jej wody i wytrzymaniu w jej mgle, jednak pośród nich byli tacy, którzy mieli złe intencje, co może być powodem dlaczego Tapu Fini straciła zainteresowanie ludźmi i już się im nie pokazuje.

Tapu Fini atakuje manipulując wodą. Ponieważ nie cierpi ran spowodowanych walką, wytwarza gęstą mgłę, która wprowadza przeciwnika w trans i prowadzi go do samookaleczenia.

Tapu Fini nigdy nie okazuje emocji, nawet kiedy atakuje. Niektórzy ludzi mówią, że dzieje się tak ponieważ wykonywanie ruchów jest tak męczące.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Tapu Fini nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Tapu Fini
Tapu Fini
wodny baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Tapu Fini (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Kiedy Tapu Fini ma zamkniętą muszlę, przypomina włócznika lub marlina, kiedy natomiast jest ona otwarta - przypomina syrenę. Może być również inspirowany Kanaloą, jednym z czterech głównych bogów hawajskich i bogiem oceanu.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją hawajskiego tapu (święty) i angielskiego fin (płetwa).
  • Jego japońska może być kombinacją hawajskiego kapu (święty) i 鰭 hire (płetwa).

Przypisy

Legendarne Pokémony