FANDOM

Tapu Bulu to legendarny Pokémon o typie trawiastym i baśniowym, wprowadzony w generacji VII. Jest jednym z czterech boskich strażników regionu Alola, strzegącym wyspy Ula'ula.

Biologia

Tapu Bulu potrafi kontrolować roślinność zmuszając ją do wzrostu. Może również użyć tej mocy na swoje własne rogi, które są zrobione z drewna i zmienić ich kształt lub powiększyć je, co jest użyteczne w walce! Ten Pokémon nie jest ani trochę aktywny. Nie wiadomo, czy jest tak potulny jak się wydaje, czy to wynika z jego lenistwa.

Tapu Bulu nie lubi toczyć niepotrzebnych pojedynków, ani przerażania innych Pokémonów, dlatego wytwarza dzwoniący hałas za pomocą swojego ogona, aby ostrzec o swojej obecności. Pomimo tego, że nie lubi walczyć, nie jest w stanie okazać odrobiny litości dla złoczyńców. Mówi się, że gdy złodzieje włamali się do jego ruin, ukarał ich machając drzewami jak maczugom.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Tapu Bulu nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Tapu Bulu
Tapu Bulu
trawiasty baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Tapu Bulu (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Tapu Bulu jest wzorowany na byku. Może być również inspirowany Lono, jednym z czterech głównych bogów hawajskich i bogiem rolnictwa, obfitości i pokoju.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją hawajskiego tapu (święty) i bull (byk).
  • Jego japońska może być kombinacją hawajskiego kapu (święty) i bull (byk).

Przypisy

Legendarne Pokémony