Fandom

Pokémon Wiki

Talonflame Asha

3140stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Talonflame Asha
サトシのファイアロー Satoshi's Fiarrow
Ash Talonflame.png
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Ogniste Ciało
Trenerzy Ash
Miejsce złapania Trasa 4
Obecna lokalizacja Z Ashem
Historia
Debiut Bitwa na powietrzne umiejętności!
Złapany w Bitwa na powietrzne umiejętności!
Ewoluuje w Podniebne Bitwy!
Legendarne zdjęcie!
[[Plik:{{{Form1}}}MS.png]]
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Talonflame Asha (jap. サトシのヒノヤコマ Satoshi's Hinoyakoma ) - drugi pokemon Asha złapany w Kalos.

Historia

Ash Fletchling.png

Jako Fletchling

Fletchling zadebiutował w Bitwa na powietrzne umiejętności!, gdzie kradnie jedzenie Bonnie, które było przeznaczone dla dzikiego Dedenne. Bonnie zdenerwowała się, a Froakie Asha próbował walczyć z Fletchlingiem, jednak często był nokautowany przez ataki z powietrza. Gdy Fletchling uciekł, Clemont starał się przyciągnąć go jednym z jego wynalazków, przywołując przy tym Fletchlinga, jak i stado Beedrilli.

Ucieczka przed Beedrillami doprowadziła Asha i jego przyjaciół do kanionu, gdzie Froakie wyzwał Fletchlinga na kolejną bitwę. Wykorzystując teren na własną korzyść, Froakiemu udało się pokonać Fletchlinga, po czym Ash złapał pokemona. Potem poznał inne pokemony, po czym dzielił się Oran Jagodami z Froakie i Pikachu.

W Porywista bitwa w sali Santalune!, Fletchling był drugim i ostatnim Pokémonem Asha w jego walce przeciwko Violi, gdzie walczył przeciwko jej Surskitowi. Nie miał problemu z zamrożonym polem bitwy, gdyż umiał latać, a także miał przewagę typów. Fletchling użył Dziobania, jednak musiał przerwać ten atak, by uniknąć Lodowego Promienia. Surskit użył Klejącej Sieci, którą Fletchling uniknął za pomocą Podwójnego Zespołu. Fletchling użył Ciosu Wiatru, pokonując Surskita. Następnie walczył z Vivillonem. Jego Dziobanie zostało zneutralizowane przez Psychikę Vivilona. Przez Podmuch Wiatru Vivillona, Fletchling został wepchnięty w Kleistą Sieć, zrobioną wcześniej przez Surskita, przez co był nieuruchomiony, obrywając Słonecznym Promieniem. Ash przegrał bitwę o odznakę. Gdy został wyleczony w Centrum Pokémon, razem z Pikachu trenowali do walki rewanżowej, gdzie Noivern Alexy celował w nich Porywem Wiatru, aby pomóc im wytrzymać Poryw Wiatru Vivillona.

W odcinku Walcząc na cienkim lodzie!, kontynuuje trening wraz z Pikachu. gdy byli w stanie wytrzymać Podmuch Wiatru Noiverna, później, za pomocą jednego z wynalazków Clemonta , trenowali unikanie Kleistej Nici Surskita. Niestety, maszyna popsuła się, więc używali Frubbli Froakiego. Ash użył Fletchlinga jako jego drugi Pokémona w jego rewanżu z Violą, gdzie walczył z Vivillonem. Jego Stalowe Skrzydło zneutralizowała Psychika Vivillona, zadając przy tym obrażenia Fletchlingowi. Fletchilng uderzył Vivillona drugim Atakiem Skrzydłem, jednak Vivillon uniknął Dziobanie Fletchlinga. Vivillon użył Podmuchu Wiatru, jednak Fletchling zdołał wytrzymać ten atak dzięki treningowi, atakując przy tym Ciosu Wiatru. Vivillon użył wtedy Usypiającego Pyłku, usypiając Fletchlinga i pokonując go Słonecznym Promieniem.

W odcinku Wspinaczka na ściany!, Ash użył Fletchlinga jako jego drugiego Pokémona w jego walce z Grantem. Fletchling walczył przeciwko Tyruntowi. Użył Ciosu Wiatru, jednak Tyrunt nie doznał obrażeń, gdyż połknął ruch Chrupaniem. Ash zmienił strategię, próbując zmylić Tyrunta Podwójnym Zespołem Fletchlinga, używając przy tym Stalowego Skrzydła. Jednak, Tyrunt skoczył i uniknął ataków, a następnie użył Ogonu Smoka niszcząc kopie, a prawdziwy Fletchling leciał do Tyrunta z super-efektywnym Stalowym Skrzydłem, jednak Tyrunt trafił w niego Ogonem Smoka, pokonując Fletchlinga.

W Podniebne bitwy!, Ash i jego przyjaciele spotykają Podniebną Trenerkę Morię i jej Talonflame'a. Zaproponowała ona Podniebną Bitwę przeciwko Ashowi. Zaprosiła ich do specjalnego miejsca, gdzie mogli przetestować sprzęt do Podniebnych Bitew. Ash przywołał Fletchlinga i Hawluchy, aby też wzięli w tym udział. Gdy Fletchling zobaczył Talonflame, był pewny siebię, ale Talonflame wybrał do walki Hawluchę zamiast Fletchlinga, który sie zdenerwował. Fletchling przebywał z Bonnie, gdy Ash i Hawlucha walczyli przeciwko Morri i jej Talonflame, ucząc się taktyki, jaką wykonuje Talonflame podczas walki. Gdy Talonflame pokonał Hawluchę, został porwany przez Zespół R. Fletchling pokonał pokemony tria, zdobywając szacunek Talonflame'a. Następnie Talonflame zdecydował, że chce walczyć z Fletchlingiem. Fletchling był w stanie uniknać wiele ataków Talonflame'a ze względu na jego niewielkie rozmiary i za pomocą umiejętności, jakich nauczył się oglądając bitwę Talonflame'a i Hawluchy. Fletchling ostatecznie został wchłonięty przez potężny Ognisty Podmuch, jednak podczas przebywania w ogniu, ewoluował w Fletchindera. Z powodzeniem pokonał Talonflame'a nowo nauczonym Nitro Ładunkiem.

Ash Fletchinder.png

Jako Fletchinder

W Rozgrywka w sali Shalour!, Fletchinder był używany w walce Asha z Korriną. Był jego drugim Pokémonem i walczył z Machoke. Fletchinder użył Nitro Ładunku, ale Machoke wykorzystał swoją niesamowitą siłę i możliwość skoków na unik, uderzając Fletchindera Łamaczem Murów. Fletchinder następnie został uderzony Niskiego Kopnięcia, po czym zaatakował go Stalowym Skrzydłem, ale został złapany przez Machoke, który go rzucił. Fletchinder użył Ciosu Wiatru, a Machoke użył Mega Podmuchu. Fletchinder był szybszy i użył Nitro Ładunku i uderzył Machoke po uniknięciu Mega Podmuchu, pokonując go. Korrina następnie przywołała ostatniego Pokémona, jej Lucario, który natychmiast Mega ewoluował w Mega Lucario. Fletchinder użył Nitro Ładunku, ale Mega Lucario używane Skrobania Metalu, próbując zablokować Nitro Ładunek i obniżając specjalną defensywę Fletchindera, ale ten przedarł się przez falę dźwięku i uderzył Mega Lucario,co było na niego super-efektywne. Mega Lucario następnie użył Kuli Aury, ale Fletchinder zneutralizował atak Stalowym Skrzydłem, blokując atak, ale potem Mega Lucario zaatakował Fletchindera od tyłu, używając Wzmacniającego Ciosu, pokonując Fletchindera.

W Zielony, zielony dom typów trawiastych!, Ash użył Fletchindera jako swojego pierwszego Pokemona w jego walce z Ramosem, gdzie wysłał go do walki z Jumpluffem. Fletchinder użył Nitro ładunku, ale Jumpluff ochronił się za pomocą Bawełnianej ochrony, chroniąc się przed obrażeniami. Jumpluff następnie wykorzystał Słoneczny dzień, tworząc intensywne światło słoneczne. gdy Fletchinder użył Stalowego Skrzydła, Jumpluff wykorzystał swoją zdolność Chlorofilu, przez co staje się szybszy, unikajac ataku. Fletchinder użył Nitro Ładunku, jednak chybił. Jendak efekt Słonecznego Dnia zwiększył prędkość Nitro Ładunku, co pozwoliło mu uderzyć Jumpluffa za drugim razem, przez co ten został pokonany. Następnie, Fletchinder walczył z Weepinbellem. Fletchinder użył Nitro Ładunku, ale Weepinbell uniknął ataku, gdyż miał zdolność Chorofilu, tak samo jak Jumpluff. Kiedy zaatakował kolejnym Nitro ładunkiem, Weepinbell uniknął ataku i zatruł przy tym Fletchindera Trującym Pyłem, co spowodowało upadek, i uderzenie go poprzez Ostry Liść Weepinbella. Fletchinder wstał i użył kolejnego Nitro Ładunku, ale Weepinbell znowu uniknął ataku i użył winorośli wiszących w sali, aby skoczyć na Fletchindera i użyć Klapsu, pokonując przy tym Fletchindera.

Ash Fletchinder Flame Body.png

Aktywując Flame Body

W odcinku Baśniowe oszustwo!, Ash użył Fletchindera jako swojego pierwszego Pokemona w jego walce z Valerie, gdzie wysłał go do walki z Sylveonem Valerie. Fletchinder uderzył w Sylveona super-efektywnym Stalowym Skrzydłem, ale został uderzony z Rozbrajającego Głosu. Fletchinder próbował użyć Dziobania, ale został złapany we wstążki Sylveona, które obracały go, a Sylveon uderzył w niego Bajkowym Wiatrem. Sylveon próbował rzucić Fletchinderem w ziemię, ale ten zdążył uciec Nitro Ładunkiem, uderzając przy tym Sylveona. Sylveon użył Giga Wstrząsu, a Fletchinder Stalowego Skrzydła. Oba ataki trafiły w siebie, ale tylko Fletchinder był w stanie wzlecieć w górę, by uniknąć zderzenia z Giga Wstrząsem, pokonując Sylveona. Valerie następnie użyła Spritzee, Fletchinder zaatakował Stalowym Skrzydłem, ale Spritzee uniknął, po czym użył Pokoju Sztuczek, co oznacza, że ​​pokemon znajdujący się w niej, jest wolniejszy. Ash kazał Fletchinderowi użyć Nitro Ładunku, ale Clemont zdał sobie sprawę, że to zły pomysł, ponieważ Pokój sztuczek oznacza, że zazwyczaj szybkie pokemony, które się w nim znajdują, są wolniejsze. Dlatego Spritzee z łatwością uniknął ataków. Pomimo tego, że Ash kazał Fletchinderowi nadal używać Nitro Ładunku, Spritzee i tak był szybszy, uderzając Fletchindera Olśniewającym Blaskiem. Fletchinder użył Nitro Ładunku ponownie, jednak przeciwnik znowu uniknął, po czym uderzył Fletchindera Żyro Kulą. Po uniknięciu kolejnego Nitro Ładunku, Pokój Sztuczek zniknął i Flecthinder uderzył Spritzee z szybkiego Stalowego Skrzydła, co spowodowało realizację strategii Asha, w razie pojawienia się kolejnego Pokoju sztuczek. Jednak Fletchinder został pokonany przez Księżycowy Błysk.

W Niezbyt lotny początek! podczas treningu, Hawlucha znalazł jajko i przyniósł go z powrotem do Asha. Mimo, że pokemon prawie się wykluł, Fletchinder użył zdolności Ciała Ognia, aby utrzymać jego ciepło, aż do momentu, gdy wykluł się Noibat. Później, gdy Noibat był sfrustrowany, gdyż nie umiał latać, Fletchinder i Hawlucha zaoferowali mu pomoc w nauce latania. Fletchinder wzleciał w górę, podczas gdy Noibat próbował lecieć za nim, ale nie udało mu się i niemal rozbił się o ziemię, gdyby Ash go nie złapał. Po nieudanej próbie z Hawluchą, bohaterowie poszli w góry, aby tam poćwiczyć, jednak Hawlucha i Noibat zostali schwytani przez Zespół R. Fletchinder próbował ratować ich Stalowym Skrzydłem, ale Inkay wykorzystał swoją maź, oślepiając Fletchindera i zatrzymując jego atak. Został złapany przez Asha, a następnie poleciał za Zespołem do jaskini, gdzie zaprowadził tam Asha i jego przyjaciół. Pikachu i Frogadier pokonali Zespół R. Po tym, Ash złapał Noibat, by kontynuować trening i pomóc Noibatowi nauczyć się latać.

Ash Talonflame vs Moltres.png

Talonflame walczący z Moltresem

W Sztafeta na niebie!, Fletchinder i Hawlucha nadal próbowali nauczyć Noibata latać. Potem zauważyli Starly, Staravię i Staraptora. Poszli oni za nimi, by dowiedzieć się skąd oni są. Pokemony zaprowadziły ich do miejsca, gdzie odbywają się zawody Podniebnej Sztafecie Pokemon, gdzie odkryli, że ptaki należą do Mistrza Podniebnej Sztafety, Ornisa. Później Ash zapisał Fletchindera, hawluchę i Noibata do zawodów. Fletchindera użyto w pierwszej części biegu. Na początku był na prowadzeniu, ale zmieniło się to, gdy dotarł do lasu. Kiedy Hydreigon uderzył w drzewo, jabłka spadły z drzewa, zmuszając Fletchindera ominąć je, powodując, że stracił swoją pierwszą pozycję. W pierwszej części, skończył bieg jako trzeci, gdy przekazał pałeczkę Hawluchy, zaraz po Staravii i Pumpkaboo, który ukrywał się wewnątrz Altarii. Ostatecznie, Ash skończył na drugim miejscu, po tym, jak Noibat przegrał ze Starly, ale i tak inni byli zadowoleni z niego, gdyż nauczył się latać.

W Legendarne Zdjęcie!, został użyty do walkiz z Charmeleonem Trevora. Użył szybkich ruchów żeby inuknać Wiru Ognia i zablokował Miotacz Ognia za pomocą Stalowego Skrzydła. Po zablokowaniu przez Charmeleona Nitro Ładunku, Fletchinderowi ledwo udało się uniknąć Smoczego Pazura. Charmeleon znowu użył Miotacza Ognia, ale Fletchinder uniknął ataku. Pokémon ptak pokonał Charmeleona Stalowym Skrzydłem. Wkrótce po tym, Ash użył FLetchindera do walki z Zespołem R, a później do walki z Moltresem. jednak, jak sie okazało, został przytłoczony przez legendarnego pokemona. Gdy Ash próbował uspokoić Fletchindera, Moltres zjawił się i znów zaatakował grupę. Fletchinder wyfrunął by ratować paczkę i pędził ku Miotaczu Płomieni Moltresa. Podczas lotu, w szybki tempie, Fletchinder ewoluował i stał się Talonflamem i skutecznie zablokował atak nowo nauczonym Dzielnym Ptakiem. Chociaż, gdy nawet ewoluował i nauczył się nowego ataku, Moltres był zbyt silny i uderzył Talonflame'a Strzałem Ognia. Spadając do lawy, Talonflame nie miał sił, ale Ash wyskoczył za nim, by go uratować, ryzykując tym samym swoje życie. Uniknęli oni tragedii dzięki Frąbelkom Frogadiera. Kiedy Ash i Talonflame byli już bezpieczni, przyjaciele skarcili go, za to, że mógł sam się zabić. Moltres pod wrażeniem odwagi Asha, odleciał z miejsca bitwy.

W Pełne skupienie na przyszłości!, Talonflame został użyty wraz z Frogadierem do dwuwalki przeciwko dwóm Meowsticom Olympii w walce o odznakę. Podczas walki Talofnlame wykorzystał dwa ruchy improwizowane, które również przeważyły nad zwycięstwem Asha. Trener ostatecznie wygrał bitwę dostajac od liderki Odznakę Psychiki.

W An Electrifying Rage!, Ash wysłał Talnflame'a do walki z dzikim Zapdosem, by odgonić go, gdyż miał on dostarczyć lek do Miasteczka Ikazuchi. Pokemonowi udawało się unikać ataków Zapdosa dzięki swoimi szybkimi unikami, jednak został on uderzony przez Elektropromień, a następnie powaznie potraktowany Piorunem, przez co Ash musiał go przywrócić do Pokeballa.

Osobowość i cechy

Bonnie and Fletchling.png

Bonnie i Fletchling

Przed złapaniem przez Asha, Fletchling kradł jedzenie innym pokemonom, co pokazano, gdy ukradł jagody dla Dedenne. Fletchling był też złośliwy, gdyż doprowadził grupę do roju Beedrilli. Fletchling wykazał się również poczuciem humoru, śmiejąc się do nich, gdy zostali zaatakowani przez Beedrille. gdy Ash złapał Fletchlinga, ten dostosował się do grupy i stał się miły. W porównaniu do bardziej stonowanych Frogadiera i Hawluchy, Fletchling wydaje się być bardziej ożywiony i emocjonalny, wypinając jego klatkę piersiową, gdy jest pewny siebię, jak i pokazując widoczny szok i łzy, gdy jest zdenerwowany. W Podniebne Bitwy, gdy Fletchling został przybity przez Talonflame Morii, oddalił się od niego, czując się słabym. Wykazano także, w tym samym odcinku, że jest inteligentny i pomysłowy; gdy Talonflame walczył z Hawluchą, Fletchling uczył się taktyki, z jakiej korzysta Talonflame podczas bitwy, co przydało mu się w jego walce z nim, w której ewoluował w Fletchindera.

Ash and Talonflame.png

Ash i Talonflame

Talonflame jest zwykle używany do patrolu w powietrzu, podobnie jak do tego z Staraptor i Noctowl Asha. Zamiast walczyć w walkach trenerskich, gdyż najczęściej walczą Hawlucha i Frogadier, Ash ma tendencję do częstego używania Talonflame'a w walkach z liderami, gdyż w walczył we wszystkich, oprócz jednej. To pokazuje zaufanie Asha do szybkości i siły Talonflame'a. Więc bez wahania można zakładać, że Talonflame jest znakomitym wojownikiem. Talonflame nie wykazał podobnego entuzjazmu jak Hawlucha lub Frogadier, ale kiedy w walce, staje się skoncentrowany i zdeterminowany, pokonuje swojego przeciwnika, bez względu na to, jak groźny może być przeciwnik, nawet jeśli jest w niekorzystnej sytuacji typu. Talonflame nauczył się od Asha, by nigdy się nie poddawać, nawet jak oberwie wieloma ciosami w przyszłości. To pokazuje, że Talonflame jest dość żywotnym Pokémonem. Wydaje się również, że chce sprawdzić się w stosunku do innych typów latających, co pokazano, gdy chciał walczyć z Talonflame Morii gdy był jeszcze Fletchlingiem, co doprowadziło go do płaczu z frustracji, gdy odrzucił jego wyzwanie.

Talonflame podchodzi do porażki z pokorą. Po przegranej z Frogadierem, gdy był jeszcze Froakiem, a on Fletchlingiem, co spowodowało jego późniejsze złapanie przez Asha, Fletchling nie dąsał się i nie miał żalu do siebie. Przeciwnie, dzielił Oran Jagodę z Pikachu i Froakie, symbolizując znalezienie nowej przyjaźni. Talonflame jest lojalny wobec swoich przyjaciół, co jest pokazanie jego stałą gotowością do poszukiwania swoich przyjaciół, gdy tylko oddzielą się od grupy. Talonflame wydaje się mieć dobre stosunki z Bonnie, gdyż wziął inspirację z jej słów, które przyczyniły się do ewolucji, gdy był Fletchlingiem. To pokazuje również, że Talonflame nie jest zbyt dumny, aby odmówić porady i będzie trenować, aby poprawić swoje umiejętności. Stwierdzono również, że Talonflame stał się bardziej moralizatorski, gdy wykazał skruchę, po tym, jak skarciła go Bonnie za kradzież jedzenia dla dzikich Pokemonów. Jak stwierdził Ash, cieszy się z czyszczenia skrzydeł przez Bonnie.

Jak pokazano w A Not-So-Flying-Start! Talonflame posiada również dobre instynkty rodzicielskie. Po odkryciu jaja Pokémon, Talonflame jako Fletchinder użył zdolności Flame Body, aby utrzymać ciepło jajka. Gdy pokemon wykluł się, okazało się, że Noibat nie umie latać, a Fletchinder wraz z Hawluchą, stali się mentorami Noibata i zaczęli uczyć go, jak latać. W A Relay in the Sky!, w dalszym ciągu pomaga Noibatowi nauczyć go powietrznych umiejętności.

Znane ataki

Nazwa ataku Po raz pierwszy użyty
Ash Talonflame Brave Bird.png
Używając Dzielnego Ptaka
Podwójny Zespół Bitwa na powietrzne umiejętności!
Dziobanie Bitwa na powietrzne umiejętności!
Cios Wiatru Bitwa na powietrzne umiejętności!
Stalowe Skrzydło Walcząc na cienkim lodzie!
Nitro Ładunek Podniebne bitwy!
Dzielny Ptak Legendarne zdjęcie!

Ruchy improwizowane

  • Spinning Steel Wing - Podczas przyspieszania dzięki Stalowemu Skrzydłu, Talonflame obraca się w sposób podobny do tego, podczas używania Pneumatycznego Dziobania i atakuje przeciwnika. Zobacz
    Ash Talonflame Spinning Steel Wing.png

  • Flame Charge Armor - Pokrywając siebie i Frogadiera płomieniami Nitro ładunku, Talonflame pozostaje nieruchomy i używa tego jako tarcza przed atakami ze wszystkich stron. Zobacz
    Ash Talonflame Flame Charge Armor.png

Galeria

Ciekawostki

  • Fletchinder jest pierwszym latającym pokemonem Asha, który pomógł zdobyć odznakę przed ewolucją.
  • Fletchinder jest pierwszym latającym Pokémonem Asha, który ma potwierdzoną zdolność.

Pokémony Asha
{{{link}}}
Przy sobie PikachuRowlet
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodileTalonflameHawluchaNoivern
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLaprasGreninjaGoodra
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki