FANDOM

Cursed Body to umiejętność wprowadzona w generacji V.

Efekt

Podczas bitwy

Kiedy Pokémon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem powodującym obrażenia, istnieje 30% szans na to, że Cursed Body zablokuje ten ruch u atakującego Pokémona na 4 tury (włączając w to turę, w której Cursed Body zostało aktywowane). Umiejętność ta może zostać aktywowana również wtedy, kiedy przeciwnik skrywa się za substytutem, a także wówczas, gdy atakujący trafi substytut Pokémona z Cursed Body, nawet jeśli sam Pokémon z tą umiejętnością zostanie wyeliminowany z bitwy.

Jeśli Cursed Body zablokuje ruch wielokrotny zanim ten wykona wszystkie uderzenia, umiejętność nie będzie miała wpływu na kolejne trafienia. Cursed Body może zablokować ruch, który wywołuje kolejny ruch, jeśli wywoływany ruch zadaje obrażenia.

Jeśli przeciwnik użyje zadającego obrażenia ruchu-Z na Pokémonie z Cursed Body, umiejętność ta może zablokować ten ruch-Z (nie ma jednak wpływu na ruch podstawowy), pomimo że ruchy-Z mogą być używane tylko raz na bitwę. Jeśli jednak Cursed Body zablokuje statusowy ruch-Z (np. Z-Nature Power), zablokowany zostanie również statusowy ruch podstawowy.

Poza bitwą

Ta umiejętność nie ma efektu poza bitwą.

Pokémony z tą umiejętnością

# Pokémon Typ(y) Pierwsza umiejętność Druga umiejętność Ukryta umiejętność
094 094MS Gengar duchowytrujący Cursed Body[1]
105 105AMS Marowak
(forma Alolańska)
ognistyduchowy Cursed Body Lightning Rod Rock Head
353 353MS Shuppet duchowy Insomnia Frisk Cursed Body
354 354MS Banette duchowy Insomnia Frisk Cursed Body
478 478MS Froslass lodowyduchowy Snow Cloak Cursed Body
592 592MS Frillish wodnyduchowy Water Absorb Cursed Body Damp
593 593MS Jellicent wodnyduchowy Water Absorb Cursed Body Damp

Galeria

W anime

W mandze

Zobacz też

Przypisy

  1. Przed generacją VII Gengar posiadał umiejętność Levitate zamiast Cursed Body.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki